Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som sagt, jag är inte van att få hjälp. Och har svårt att be om det.
Så i min värld är det inte alls självklart att nån gör något för mig.
Vilket nog är ologiskt eftersom jag gärna hjälper andra ;)
Samma här. Ber sällan om hjälp för jag tycker man ska klara sig själv. Det har jag alltid gjort typ. Och skulle aldrig klara av att få hjälp med tvätt, äta mat som andra betalar eller vad det nu än är, man klarar sig själv och snyltar inte. Punkt.
Men eftersom jag då hjälper andra hela tiden så bränner jag ut mig. Dålig taktik men jag lär mig. De få gångerna jag bett om hjälp kommer ingen ändå för de har sina liv. Också dålig taktik att fortsätta tro att de vill hjälpa.
Ah bara massa gaggel. Men förstår dig. Och krya på dig!

Givetvis, men det tar väl ändå inte bort känslan av att det är jobbigt att inte kunna själv och att det är jobbigt att inte kunna ge tillbaka? Känslor är inte alltid kopplat till logiskt tänkande. Väl är väl det, tänker jag.

Nar Jag blir erbjuden hjalp kanner jag deffinitivt inte att det ar jobbigt ... Jag kanner mig varm, som om jag far en kram och vet att det gor den som erbjuder sig glad och uppskattad nar jag accepterar hjalpen. For sa kanner Jag mig nar jag kan erbjuda hjalp till andra.

Samma här. Ber sällan om hjälp för jag tycker man ska klara sig själv. Det har jag alltid gjort typ. Och skulle aldrig klara av att få hjälp med tvätt, äta mat som andra betalar eller vad det nu än är, man klarar sig själv och snyltar inte. Punkt.
Men eftersom jag då hjälper andra hela tiden så bränner jag ut mig. Dålig taktik men jag lär mig. De få gångerna jag bett om hjälp kommer ingen ändå för de har sina liv. Också dålig taktik att fortsätta tro att de vill hjälpa.
Ah bara massa gaggel. Men förstår dig. Och krya på dig!
Men man snyltar ju inte om man behöver hjälp, herregud…

Nar Jag blir erbjuden hjalp kanner jag deffinitivt inte att det ar jobbigt ... Jag kanner mig varm, som om jag far en kram och vet att det gor den som erbjuder sig glad och uppskattad nar jag accepterar hjalpen. For sa kanner Jag mig nar jag kan erbjuda hjalp till andra.
Fint att du känner så. Det tar inte bort att andra kan känna sig generade av att ta emot hjälp från andra, speciellt om man kanske är uppfostrad till att klara sig själv eller att få höra att man ska klara sig själv, finns ju till och med människor som anser att det är fult att be andra människor om hjälp så då kan det vara obehagligt att vara en sådan som tar emot hjälp. Andras känslor är inte fel bara för att man inte känner likadant själv och känslor betyder inte att man inte kan ge hjälp själv eller inte uppskattar hjälpen.

Huu! Det är faktiskt riktigt kyligt här. Nio grader och iskallt regn ute, natten till igår var det bara tre grader och jag hade alla fönster öppna så lägenheten blev lite utkyld. Nu har jag stängt överallt utom i sovrummet och dragit igång värmen en stund. Mycket lycklig katt har övergett mitt knä för ett element. :D

Huu! Det är faktiskt riktigt kyligt här. Nio grader och iskallt regn ute, natten till igår var det bara tre grader och jag hade alla fönster öppna så lägenheten blev lite utkyld. Nu har jag stängt överallt utom i sovrummet och dragit igång värmen en stund. Mycket lycklig katt har övergett mitt knä för ett element. :D
Kallare väder på väg här också :) . Igår var riktigt sommarvarmt, men idag bytte det efter halva dagen ungefär och det var stor skillnad i temperatur och vind. Veckan som kommer ska tydligen bli solig, men "bara" 13-15 grader på dagarna och ner mot 2 grader på nätterna (inte omöjligt att vi får frost, för vi brukar ha kallare). Skönt, tycker jag. Jag sover så mycket bättre :) !

• Gilla
Reactions: Sel
Kallare väder på väg här också :) . Igår var riktigt sommarvarmt, men idag bytte det efter halva dagen ungefär och det var stor skillnad i temperatur och vind. Veckan som kommer ska tydligen bli solig, men "bara" 13-15 grader på dagarna och ner mot 2 grader på nätterna (inte omöjligt att vi får frost, för vi brukar ha kallare). Skönt, tycker jag. Jag sover så mycket bättre :) !
Jag tycker också att det är skönt. I förrgår var det så varmt och kvavt att det var svårt att sova här också - ännu värre att arbeta, vi gick alla på knäna.
Ddet är liksom höst nu och får gärna kännas som det också! Lite krispigt sådär, tack så mycket! :)

Jag tycker också att det är skönt. I förrgår var det så varmt och kvavt att det var svårt att sova här också - ännu värre att arbeta, vi gick alla på knäna.
Ddet är liksom höst nu och får gärna kännas som det också! Lite krispigt sådär, tack så mycket! :)
Ja, värme + luftfuktigheten på hösten blir lätt kväljande... :wtf:

• Gilla
Reactions: Sel
Avslutade helgen som vi började den i fredags; ridtur längs samma sväng fast åt det hållet idag som vi oftast rider, i fredags åt andra hållet och då bra underlag så vi kunde galoppera uppför backen i lövskogen 😍. Idag hamnade vi mitt under övermulen himmel och så regnskur som gjorde oss genomblöta men oavsett det så var min älskade häst härlig att rida 😍. Efteråt kom ju såklart solen fram igen 😄☀️.

Trevlig pratstund med mamma och hennes sambo som kom förbi, sen Sveriges mästerkock och nu ska det bli skönt att krypa ner nyduschad I renbäddad säng före klockan slår 21.45 och läsa innan det är dags att försöka somna trots den jäkla onödiga halvstormen där ute! Nattinatt 🌙⭐️

Håller med dig! Nu ska vi ha kyligare, högre och mer syrerik luft inte detta äckliga kvalmiga skit

Ägnade lördagen åt att vara funktionär på unghundsprov. Idag har vi varit till mammas stuga, nu har det äntligen kommit lite bud så förhoppningsvis blir försäljningen klar i veckan, sen ska det bara tömmas. Men vi jobbar hårt med att få mamma att förstå att nej alla blir inte glada över att man lämnar möbler och nej det finns inga skyldigheter att lämna virke till ett trägolv pappa funderade på att lägga in för 30 år sedan. 🙄

Ny arbetsvecka står för dörren men på torsdag åker jag och dottern till Göteborg för bokmässan, två dagar inplanerade, fredagen med seminarier och lördagen för själva mässan. :)

Ja, värme + luftfuktigheten på hösten blir lätt kväljande... :wtf:

Håller med dig! Nu ska vi ha kyligare, högre och mer syrerik luft inte detta äckliga kvalmiga skit

Håller med ovanstående om att det borde vara kallare nu. Inte varmt, kvavt och kvalmigt

Visst har det varit skumt? Jättejobbig temp. Inte skönt varmt som på sommaren utan klibbigt och hemskt, och då är ju röten över sedan länge!

Jag slappar och njuter något alldeles orimligt mycket av att ligga på soffan hemma i vårt lilla hem, efter 9 dagars resande genom nordvästra Frankrike. Vi har fått se så mycket fint, spännande och intressant (och en hel del motorväg samt random franska landsvägar genom random franska byar...) och är verkligen så tacksamma på alla sätt och vis. Vi har upptäckt Champagne, fått en ny syn på både champagne som dryck och Frankrike som land, ny färg på kinderna tack vare tur med vädret, och förnyad kärlek för vår lilla husbil och allt den låter oss uppleva ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund