Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppe i ottan som vanligt. Skönt att sova när det är så svalt i huset (17 grader ungefär). Jag kan kura ihop mig under täcket under att bli svettig :) . Tog hand om ett par telefonsamtal igår. Fortfarande alldeles för många måsten som hänger över mig de nämsta veckorna, men jag känner mig i alla fall LITE mer i fas! Bestämde höhämtning på lördag morgon, men nu ska visst en rest av någon storm dra in och att ut och köra hästtransport när det blåser är ju inte så kul. Får se om vi behöver ändra på det...

• Gilla
Reactions: Sel
Fnular på om en badrumsmatta hade förenklat städningen av badrumsgolvet eller bara gjort det etter värre?

Jag hatar att städa golv och badrumsgolvet är en särskilt miserabel syssla. Slänger mycket, mycket hellre in ett par extra trasor i tvättmaskinen om det hade minskat behovet av golvstädning.
Min matta är typ omöjlig att dammsuga 😫

Jag torrmoppar mitt badrum, sedan dammsuger jag det inklusive alla skrymslen och vrår och sedan våtmoppar jag det inklusive duschhörnan. Jag har hundar som följer med in så där är hudhår, tomma toarullsrester, hundlekssaker inklusive ludd från dem ibland. Jag slipper gärna att fylla dammsugarpåsen med 18 huskysar varje gång jag dammsuger så därför moppar jag golv så ofta och dammsuger bara en gång i veckan istället, och då givetvis efter golvmopp.
/snål

Jag tog sömntablett i går kväll och somnade orimligt tidigt för att vara jag, tror inte ens klockan var 23, vaknade vid 05 och somnade om och vaknade vid 06. Sitter nu här efter en runda med hundarna där jag insåg att jag inte ska vara på jobbet förrän klockan 10, inte 8. Bussen går 9.48, så sent in på jobbet blir jag, tur jag har flex att ta av, och så går jag några minuter före 14 för jag ska till terapeuten kl 14...oh no för det. Försökte byta med min syster, jag åker och tar hennes p-spruta i dag och hon går till terapeuten istället för mig men hon tyckte det var lite långt att åka 50 mil...

Vad ska jag nu göra liksom.

Mulet, dimmigt och ruggigt ute. Kyligt inne. Utmanande dag framför mig på jobbet, suck. Typ 3h sömn.
Idag var det lite extra motigt att kliva ur sängen helt enkelt. 🙈

• Ledsen
Reactions: Sel
Har precis satt igång en tvättmaskin och inser att det där med att tvätta kommer bli ett heldagsprojekt. 3 timmar för en(!) maskin att bli klar. Jag behöver tvätta kläder, sängkläder och handdukar. Yay. Tur att jag åtminstone inte behöver stå och stirra på maskinen under tiden den jobbar :p Istället ska jag passa på att städa här inne i stugan. Diska, dammsuga... Allt sådant kul. Men det ska bli skönt när allt är rent och fint. Framförallt eftersom jag är ledig i helgen och då kan njuta av att inte behöva hålla på med sådant.

Annars sitter jag mest och svär åt att inte kunna köpa ett hus. Det går inte förrän vi sålt nuvarande bostad. Och det kan vi just nu inte göra utan att gå med förlust. Det dök nämligen upp ett potentiellt perfekt hus till salu igår. Litet, men till synes bra. Tillräcklig tomt. Nära jobbet. Mäklaren skriver såklart att man i princip kan riva huset och bygga nytt, eller åtminstone bygga ut. Folk gillar visst inte små hus. Jag gör det. Funderar på att stanna till utanför imorgon på väg till jobbet och bara kika på det lite från gatan.

Det var inte brandvarnaren, men nu tror vi oss ha avgränsat ljudet till en yta på ca. 15 kvm. Nyss uteslöt jag ett par uppladdningsbara iläggssulor och näst på tur är två febertermometrar. Igår började ljudet uppträda mer regelbundet och förutsägbart. Det piper med ca. 55 minuters mellanrum. Det har gjort att vi kan vara lyssna lite mer uppmärksamt för att lokalisera ljudet.
Det här är ju nästan spännande! :D För oss som följer och slipper lyssna i alla fall.

Har precis satt igång en tvättmaskin och inser att det där med att tvätta kommer bli ett heldagsprojekt. 3 timmar för en(!) maskin att bli klar. Jag behöver tvätta kläder, sängkläder och handdukar. Yay. Tur att jag åtminstone inte behöver stå och stirra på maskinen under tiden den jobbar :p Istället ska jag passa på att städa här inne i stugan. Diska, dammsuga... Allt sådant kul. Men det ska bli skönt när allt är rent och fint. Framförallt eftersom jag är ledig i helgen och då kan njuta av att inte behöva hålla på med sådant.

Annars sitter jag mest och svär åt att inte kunna köpa ett hus. Det går inte förrän vi sålt nuvarande bostad. Och det kan vi just nu inte göra utan att gå med förlust. Det dök nämligen upp ett potentiellt perfekt hus till salu igår. Litet, men till synes bra. Tillräcklig tomt. Nära jobbet. Mäklaren skriver såklart att man i princip kan riva huset och bygga nytt, eller åtminstone bygga ut. Folk gillar visst inte små hus. Jag gör det. Funderar på att stanna till utanför imorgon på väg till jobbet och bara kika på det lite från gatan.
Jag vill också ha små hus. En stuga. Röd med vita knutar. Och fönster med rutor i. Sovloft. folk säger att jag är blind och inte kan gå på stege, tänk om jag trillar ner mitt i natten när jag ska gå och kissa. Ja men så coolt med sovloft ju! Lagom coolt om man trillar ner får jag till svar. Litet kök med gott om plats, men litet och avskilt från resten, ved spis, kamin, vardagsrum, ett rum till+ sovloftet. Med runt fönster så man kan se naturen tidigt på morgonen!

Räcker fint :D

Jag brukar köra kortprogram om kläderna är normalsmuttsiga. Då tar det bara en timme med min maskin.

Brukar män kissa på golvet :eek:?!
Jag tycker att badrumsgolvet är rätt besvärligt att städa. Många små prång och trånga utrymmen (bredvid toan till exempel). Det är ibland svårt att få med sig damm och hår (jag brukar både "swiffra" och dammsuga) och sedan dras det bara runt när man våttorkar....

Jag vidhåller att alla män som står upp och kissar, kissar/stänker på golvet. Somliga mer än andra.

Jag handtorkar alltid toagolvet, det är lättast. :)

Sovit ur uselt. Lång dag igår.
Först upp 5 för att jobba. Sedan till Ackis, fick leta bra länge för att hitta rätt hus. I 45 min fick jag ligga i tunneln på magnet röntgen
Sedan hem, äta lite middag. Iväg igen på styrelsemöte så jag kom hem först 22

Jag brukar köra kortprogram om kläderna är normalsmuttsiga. Då tar det bara en timme med min maskin.
Såg ingen sådan inställning på den här maskinen, och kände att jag behövde ta extra sköljning eftersom det verkade vara luktande tvättmedelsrester i maskinen... (Försökte få bort sådant innan, men osäker på hur väl det lyckades)

Hade tänkt ta sovmorgon men det var jag nu på morgonen inte sugen på. Ska nog baka istället och sen köra till stallet, gå PW och dammsuga. Laga någon mat också, eventuellt.

Möte snart med chefen kring hur vi ska göra med mig :p Eftersomvi är decimerade pga annan kollegas sjukskrivning tackade jag nej till sjukskrivning i går. Informerade chefen om att jag hade tackat nej till sjukskrivning eftersom jag hellre får saker anpassade kring foten så jag kan hjälpa till och avlasta så mycket jag kan.
Hen tyckte det var bra och ville lösa så det blir bästa möjliga för mig och för jobbet, så nu ska vi planera litegrann.
Jag har förslag som jag hoppas hen går med på.

Det är så skönt att ha en vettig chef som går att prata med. Hade jag haft förra chefen hade jag tagit sjukskrivningen och dragit iväg illa kvickt med ett "Sucks to be you! Nu får du sitta i den här sitsen, det löööser du. Heeej Dåååå!" :p

Fnular på om en badrumsmatta hade förenklat städningen av badrumsgolvet eller bara gjort det etter värre?

Jag hatar att städa golv och badrumsgolvet är en särskilt miserabel syssla. Slänger mycket, mycket hellre in ett par extra trasor i tvättmaskinen om det hade minskat behovet av golvstädning.
Mycket enklare enligt mig.
Jag har textila mattor (från IKEA) och de kastar jag bara i tvätten när det är dags. De samlar en hel del av skräpet dessutom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund