Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh gud... Nu rörde sig spindeln tydligen åt andra hållet. Unghunden fick syn på något som hon började jaga, det måste vara spindeln. Bara det att den nog rört sig iväg till mina flyttkartonger och min klädhög... JAG VILL INTE HA EN SPINDEL BLAND MINA KLÄDER! :arghh: :arghh: :arghh:
(och nä, hundskrället har inte lyckats få tag på spindeln än)
----

Update: Duktig jakthund. Hon gjorde en attack mot något, sedan började hon tugga och smaska på något så hon fångade den nog. Jag vågade inte titta på henne, men hon verkar nöjd. Hon la sig i bädden och smaskade vidare på något. Nu har hon nästan somnat.

Senast ändrad:
Nytt problem för kvällen.
Youtube valde att spela en låt för mig som jag inte hört på många(!) år. Jag minns att på tiden då jag hade spotify, så hade jag den låten i samma spellista som en annan låt som jag gillade väldigt mycket.

Nu vill jag lyssna på den där andra låten, men jag minns inte vilken det var! Jag minns bara att det var en låt som var väldigt populär på typ Rix FM och liknande radiokanaler, troligen runt år 2020-2021. Kanske något år tidigare. Jag tror(!) att det var en svensk artist, men det är inte säkert. Kvinnlig artist var det i alla fall, och det var en låt hon skrivit som egentligen var tänkt till någon annan artist från början, men som kändes "för personlig", så hon sjöng den själv. Men inte f*n minns jag varken artistens namn, låtens namn, några ord ur låten eller melodin.... Jag har försökt googla massor nu efter populära låtar med kvinnliga artister under de år som jag tänker mig att den kan ha varit från, men nej. Inget. Jag tror(!) att låttiteln bestod av ett enda ord, men det är inte heller säkert. Jag kanske blandar ihop det med någon annan låt...

• Gilla
Reactions: Sel
Jag har en sådan där jobbig kväll igen. Pratade så glatt med någon om våra katter och skulle visa en bild på Kim - naturligtvis var Chika med och det går inte, bara GÅR inte tala om för någon att hon är borta utan att det river i hjärtat och jag börjar gråta. Inte ens en främling. Skulle rensa bland korten på telefonen, och där är de... de sista korten på henne.
Sista videon när jag kom hem och hon viftade på svansen, glad att se mig. Jag vet att det var rätt beslut, men jag känner mig som en jävla mördare.

Youtube valde att spela en låt för mig som jag inte hört på många(!) år. Jag minns att på tiden då jag hade spotify, så hade jag den låten i samma spellista som en annan låt som jag gillade väldigt mycket.

Nu vill jag lyssna på den där andra låten, men jag minns inte vilken det var! Jag minns bara att det var en låt som var väldigt populär på typ Rix FM och liknande radiokanaler, troligen runt år 2020-2021. Kanske något år tidigare. Jag tror(!) att det var en svensk artist, men det är inte säkert. Kvinnlig artist var det i alla fall, och det var en låt hon skrivit som egentligen var tänkt till någon annan artist från början, men som kändes "för personlig", så hon sjöng den själv. Men inte f*n minns jag varken artistens namn, låtens namn, några ord ur låten eller melodin.... Jag har försökt googla massor nu efter populära låtar med kvinnliga artister under de år som jag tänker mig att den kan ha varit från, men nej. Inget. Jag tror(!) att låttiteln bestod av ett enda ord, men det är inte heller säkert. Jag kanske blandar ihop det med någon annan låt...
Så svårt att inte gå igång på det haha. någonr ord du snabbar upp? Nynna lite av melodin, kanske soundhound kan plocka upp nått. Fanns det någon video till låten, nåt i bildspråket du minns? Ibland hjälper visuella minnen lite bättre med att trigga fram låtminnen.

Så svårt att inte gå igång på det haha. någonr ord du snabbar upp? Nynna lite av melodin, kanske soundhound kan plocka upp nått. Fanns det någon video till låten, nåt i bildspråket du minns? Ibland hjälper visuella minnen lite bättre med att trigga fram låtminnen.
NEJ, jag minns ingenting :rofl: Men om jag kommer ihåg fler låtar på spellistan så kanske jag till sist hamnar rätt på något vis... På något vis ska jag nog lyckas klura ut det förr eller senare.

Alltså. Det är en enorm skillnad på att vara ute på landet på kvällen jämfört med i en stockholmsförort. Här finns inte gatlyktor och annat som stör mörkret, så jag bestämde mig för att testa nattläget på mobilkameran eftersom en vän tidigare pratat om hur bra det var på just den här telefonen. Jag har inte använt det så mycket. Det blir nog ändring på det framöver.
Stjärnor.webp

Issues med Julia Michaels?

• Gilla
Reactions: Nox
Hämtade hästarna nere på betet och såg att min knasboll drabbats av ”skogenäterhästar-sjukan” och var lite skraj att gå genom den på inhägnade grusvägen upp till vinterhagen. Räckte inte med vanliga visslingen för att komma när jag stod i skogen. Tog kompisen som var närmst i grimma och gick. Då kom fegisen springandes. Mammaaaa! Skickade honom före och han passagerade luftigt och fint i uppförsbacken på några hundra meter. Så roligt hur han kan flytta tyngdpunkten så han nästan svävar. Efter kom jag och kompisen släpandes och klampandes. Skönt att någon fick till lite motion idag ändå. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27