Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Längtar efter mitt gosgos. Syster kommer hem med henne snart. Stackars syster väcktes klockan fem av att någon stod och sjöng arior och musiklalåtar nästan nedanför hennes fönster. Vem gör det klockan fem på morgonen en söndagsmorgon :rofl: Särskilt som det är flerfamiljshus runt om.
Jag har en granne ovanför mig som nog har börjat spela instrument, eller sonen kanske. Eller försöker. Vi pratade en gång för länge sedan, båda oroliga om att störa varandra och konstaterade att vi gjorde ju inte det, och jag sa att jag är hörselskadad så jag är inte lättstörd, inget att oroa sig över :D Det har låtit lite mer efter det och den senaste tiden har jag funderat över om de dragit möbler eller något, flyttar min trevliga och tysta granne? och till slut insåg jag att det nog är ett blåsinstrument. :D Någon fyllde år för ett tag sedan också minns jag!

I ärlighetens namn- jag störs inte det minsta, det hörs ljud men vare sig jag eller hundarna reagerar på mer än att det är ljud runt om oss, inget störande eller irriterande. Jag kanske återkommer när barnet hittar någon ton som är irriterande dock...? :D Fast som hörselskadad hör jag inte alla, vilket jag är tacksam för.

Är på akuten igen. Pouf så blev jag yr igen och kräktes. Syster var hemma hos mig och det blev ambulans. Igen. De tog alla prover igår och skickade hem mig. Förhoppningsvis bryr de sig inte om att ta prover igen. Fasiken också :meh: Som vanligt mår jag bättre nu.

Får väl se mig om ett nytt koppel till spionen som lyckades ha sönder sitt på lunchpromenaden. Eller så funderar jag på att sätta i en hake i det jag har ändå, för det är den som är sönder. Ett flexi som är fem år gammalt där haken gick sönder i dag, är kopplet slut? Han fastnade i ett träd och vägrade trassla loss sig som han brukar vara en stjärna på och bara tjöt och så bröts haken och han kom lös. Min duktiga spion sprang direkt fram till mig. Nu sitter hans flexi i hans ögla i selen i bandet istället....

Vi ska träffa hans kompis i kväll så får väl använda samma då så de har lika långa koppel, men annars får jag komma på något.

Var ute en tidig morgonrunda i dag också, så skönt att göra det och sedan sova lite till, dessa förmiddagarna i sängen är jättemysiga! Och välbehövliga. Otroligt skönt att inte ha småbarn, kan jag ha råkat tänka flera gånger nu :D

i natt drömde jag mardrömmar så kände mig inte så road när jag vaknade av dem faktiskt, kommer inte ens ihåg vad de handlade om nu men känslan sitter kvar, varför sitter känslan alltid kvar längst? Den borde också försvinna samtidigt som minnet om vad som händer i drömmen...

Blev panikångest istället för bio idag. När jag mådde bättre igen åkte vi till ett franskt café och åt galette till lunch. Tröstpris och otroligt gott!

20250921_123832.webp

Hasade runt ute och då kommer avkommans sambo. Med ett verktyg på stång som man rensar hängrännor med.

De enda som kunde åta sig jobbet är Farmartjänst som ville ha 2 man på plats och tog nära 600,- i timmen för varje person.
Nu är det noga gjort och kostade inget. Jag är tacksam och generad.

Suck de har just tagit samma prover som igår för mycket har ändrats på mindre än 24 timmar. Ekg, bs, blodtryck perfekt. Blir så trött. Nu kommer jag få vänta några timmar innan proven är klara. Sedan träffa en läkare som skriver ut mig.

Mycket stor tur att jag inte är spruträdd. Gudars vad de gräver. Att jag är jättesvårstucken gör det etter värre.

Vi har som mål att röja lite varje helg för att göra plats (dvs tömma) i husets ena rum. Det är flera led som måste ordnas med. Få ut allt i rum 1 så kläderna i rum 2 kan flyttas dit. Rensa och sortera i rum 2. Rensa i rum 3 så det som ska sparas kan hamna i rum 2. Det som inte får plats där ska in i rum 4 som också måste rensas och ordnas i 😅 Har lagt ut lite saker till försäljning på marketplace och i lokal säljgrupp och hoppas på att det går smärtfritt.

För att det är jobbigt när andra gör saker åt en och man inte kan göra det själv och inte har mycket att ge igen alltid.
Om det är det hon menar så har jag så svårt att förstå det. Det handlar inte om att ge igen.
Tanten verkar vara en vänlig själ som gör det hon kan men även om hon inte hade gjort ngt så kommer ju hjälpen från nära och kära och det är väl självklart att den som kan hjälpa hjälper.

Om det är det hon menar så har jag så svårt att förstå det. Det handlar inte om att ge igen.
Tanten verkar vara en vänlig själv som gör det hon kan men även om hon inte hade gjort ngt så kommer ju hjälpen från nära och kära och det är väl självklart att den som kan hjälpa hjälper.
Håller med. Det är väl klart att man hjälper närstående vid behov, oavsett om man genast får något tillbaka eller inte! Man vill ju att de som står en nära ska ha det bra!!

Tanten verkar vara en vänlig själ som gör det hon kan men även om hon inte hade gjort ngt så kommer ju hjälpen från nära och kära och det är väl självklart att den som kan hjälpa hjälper.
Givetvis, men det tar väl ändå inte bort känslan av att det är jobbigt att inte kunna själv och att det är jobbigt att inte kunna ge tillbaka? Känslor är inte alltid kopplat till logiskt tänkande. Väl är väl det, tänker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund