Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött och ont i huvudet. Suttit på möte hela förmiddagen och webbinarium nu.
Ska ta en promenad så fort det här är klart.

Roat mig med att tömma frysen på min avdelning. Hittade utgången mat från 2018 och hur gammalt det som låg i gamla igenfrusna matlådor är det ingen som vet. :yuck:
En av de roligaste arbetsuppgifterna som finns!

MvH
Tömde studenternas frys i dag och fick dissikera ut 6 stycken halvbra plockade och väldigt blodiga hela tuppar samt två halvbra plockade hela tuppar men i slamsor. Påsarna de låg i bara rasade sönder så det hamnade ju överallt dessutom :banghead:

Jag har haft lite småroliga möten med djur det senaste!

Igår tog en skata min bit foccacia som redan var 3/4 inne i munnen och jag fick skatfötter både i munnen och på handen och vingar i ansiktet 🤣

20 min senare står jag och tittar på ett träd och känner hur något klättrar upp för benet och ryggen. Då sätter sig en ekorre som en papegoja på min axel innan den hoppat iväg.

Och idag gick jag förbi en hästhage där en häst var väldigt angelägen att springa så nära staketet och mig som möjligt, brummade och hade sig och ville gå genom staketet. Fick skynda mig förbi! När han inte såg mig längre stod han lugnt och betade 😅 Känner mig som en misslyckad Snövit haha

Funderar på att starta en ny surdeg när jag kommer hem från jobbet. Jag gör det vartannat år ungefär, sen glömmer jag mata den och så blir den sur på riktigt och jag sköljer ner den i vasken.

Min lediga dag har ägnats åt att börja tvätta alla sängkläder från stugan, det är ju perfekt torkväder ute så det är bara att passa på :up:
Och blev det lite gräsklippning, hundgården behövde en shave + kanter inne i trädgården. Men nu får det snart vara slut på gräsklippning! Det växer ju som :devil: fortfarande :down:

Men nu är det kaffedax :d

Nu har kattungarna åkt. Det var ett äldre par som köpte dem, de verkar vettiga. Nu blir det tomt men jag är inte orolig för katterna :) :heart
IMG_20250919_002947107.webp

Och jag har ju faktiskt fått vara med om dessa små varelser nu. Att dessa inte blir kvar här innebär att vi kan ta in någon svårare katt om/när någon sådan infinner sig, och det brukar de göra då och då.

Nu ska vi fika och sedan ska jag ut och mocka, antagligen gå en promenad med. Skolan är avklarad för denna veckan, jag har inga lektioner på torsdagar och inte denna fredag heller. Skulle gjort ett prov men missade att jag egentligen hade den lektionen idag så meddelade läraren att jag gör det vid ett annat (specifikt) tillfälle istället. Tror inte att det blir problematiskt för någon.

Min lediga dag har ägnats åt att börja tvätta alla sängkläder från stugan, det är ju perfekt torkväder ute så det är bara att passa på :up:
Och blev det lite gräsklippning, hundgården behövde en shave + kanter inne i trädgården. Men nu får det snart vara slut på gräsklippning! Det växer ju som :devil: fortfarande :down:

Men nu är det kaffedax :d
Det här borde jag ha skrivit/gjort.
Det har jag inte 🙄

Men jag har mockat hage 💪

Funderar på att starta en ny surdeg när jag kommer hem från jobbet. Jag gör det vartannat år ungefär, sen glömmer jag mata den och så blir den sur på riktigt och jag sköljer ner den i vasken.
Det är bara att mata upp dem även om de är rejält sura. Så länge det inte möglet är det ingen fara. Min har stått 1 månad nu den luktar lite aceton.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund