Hörde nu att personen som skadats på en övning med militär (och polis?) nu har avlidit. Hen var frivillig, och jag funderar nu på om det inte är den tredje dödsolyckan i år? Två från flygets frivilliga omkom väl i somras?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är vedertaget, precis som Nope Rope.Snören påminde mig om en vän från Nya Zeeland som alltid kallar dom för danger noodle![]()
Var det en frivillig som dog fattade det som polis. Men läser nu att det var figuranten med.Hörde nu att personen som skadats på en övning med militär (och polis?) nu har avlidit. Hen var frivillig, och jag funderar nu på om det inte är den tredje dödsolyckan i år? Två från flygets frivilliga omkom väl i somras?
Ja minnena från bespisningen är rätt gräsliga.Åh jösses, det lät illa! Skobespisningen har förstört mången rätt för mig också tyvärr. Vår skolmat var bortom gräslig.
Jag har en kollega som trodde skåne var en stad... Jag har slutat förundras över hur osmarta vissa ärAsså på riktigt, hur dum, eller ja Samir Badran är ju med i Sveriges Dummaste..."Lutande tornet i KISA".
Troligen manus...Asså på riktigt, hur dum, eller ja Samir Badran är ju med i Sveriges Dummaste..."Lutande tornet i KISA".
Jag tog lite för givet att det blivit bättre. Vår mat i gymnasiet var Underbar, med dagligt bakade kanelbullar för alla klasser som var ute i "fält" den dagen!Ja minnena från bespisningen är rätt gräsliga.
Tacksam att det utvecklats till det bättre. Som skolpolitiker har jag haft förmånen att få äta skolmat ett antal gånger. Min kommun har förstklassig mat. Fullt i klass med bra restauranger.
Jobbade ett tag I en annan kommun och åt gymnasiets mat. Den var inte rolig.
Kostorganisationen genomgick ett lyft här. Samtlig personal fick kockutbildning och menyerna ses över kontinuerligt. Plus att de sparar pengar genom att inte köpa halvfabrikat och i mesta mån lokalproducerat.
Summan av det hela: det beror på resp kommuns ambitioner.
(sorry lång predikan)
Ibland har man tur! Var lite sugen på att köpa en lakritskalender men tycker att dom är onödigt dyra. Så googlade rabattkod, hittade en på 50% och så fungerade den! Det har nog aldrig häntså passade på att köpa två saker till, blev oerhört prisvärt
![]()

Jag tog lite för givet att det blivit bättre. Vår mat i gymnasiet var Underbar, med dagligt bakade kanelbullar för alla klasser som var ute i "fält" den dagen!Men vi var liten skola med eget kök, dessutom internat så vi inneboende fick även frukost och middag.
Skolmat är så himla viktigt tycker jag!
En av mina helgkollegor är kock på en av våra grundskolor och de lagar det mesta av maten i köket, inklusive bakar efterrätterna. Deras mat låter fantastisk!
Haha, jag brukar liksom glömma bort att det finns!Märkligt för det är så himla gott och jag älskar ris! Synd att det är så besvärligt att laga till.
Ja som Sveriges värsta bilförare. Den som är sämst får högsta priset.Troligen manus...
Men assåJag har en kollega som trodde skåne var en stad... Jag har slutat förundras över hur osmarta vissa är
Nånstans får man ju hoppas detTroligen manus...
Samma människa frågade även om Colombia är ett landMen asså![]()
Jag fick info att gymnasieval bestämmer de själva, jag som förälder har inget att säga till om. Vilket i vårt fall var tur då pappan är en krångelmaskin.
Sen har de rätt till inackorderingstillägg om det är ett val som inte finns på orten (ca 2000kr/mån). Barnet är skrivet hos mig men går i skola på annan ort.
Asså....Ja duSamma människa frågade även om Colombia är ett land