Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ångestdag, blä. Har inte fått mycket vettigt gjort men har iallafall rensat vinterhagen på kardborre och sågat upp ett träd som låg över rundkorallen.
På plussidan denna skräpdag har jag köpt två säckar kraftfoder till halva priset och så fick jag ett seriöst mejl från en onlinegallerist som vill sälja min konst, det var kul.

Har haft en bra resa, men det är skönt att vara hemma.
Tyvärr kan jag inte ta sovmorgon i morgon på grund av inbokat möte klockan 7:30.

Dagen fortsatte iaf bättre än den började. Lyckades komma igång helt ok på jobbet, och allting gick... helt ok. Ingen kanondag, men inte heller något som direkt strulade. Förutom lunchen, men så får det vara ibland. Jag fick iaf i mig lunch och har nu bestämt mig för att bojkotta närmsta McDonalds för all framtid ungefär...

Nu under kvällen har jag pratat mer med hyresvärden, som är allmänt världsbäst i vanlig ordning. Har också sett till att betala hyra för nästa månad så att det är avklarat. Sedan pratade jag med morsan i telefon, och herregud så roligt det blev. Vi båda hamnade att skratta så länge att vi knappt fick luft och tårarna rann :D

Känner att det börjar bli dags att göra sig i ordning för sängen nu. Imorgon ska jag motionera hundar, äta frukost och sedan laga mat till matlådor. Inte för att jag vet om jag har lediga lådor att lägga maten i, men eh... Det löser sig nog.

Jag älskar när jag sagt till katten att jag inte vill leka apport mer och ger honom en godis - då går han iväg och surar men kommer alltid efter en stund och tappar mig försiktigt på axeln med tassen så att jag ska sätta mig upp och ge honom plats i knät. Sedan lägger han sig där och myspurrar. <3

Pållan var inte glad pålla på mig idag; tog direkt henne och hagkompisen från hagen och tog en halvtimme skön promenad i regnet 😊. Kompisen var positiv till att komma ut men min pålla såg butter ut på mig med bakåtstrukna öron, såååå grinig då hon verkligen räknade med att komma in och få sitt hö hon ju får om dagen då de ännu inte stallats in än 🥰. Så tydlig häst mitt älskade fjordsto är ❤️.

Hann att greja hemma ordentligt med innan kvällsjobb och kom nyss hem och tveeee så fuktigt inne, änna imma på nästan hela fönstren i v-rummet efter tvätten jag hängde, nu när dessutom det är nära nollan ute och kyligare inne. Men inte har bästa älsklingen hunnit med att elda när han pysslat med bilen som det jäklades med, så jag får tända upp en brasa och ta mig en kopp te innan jag lägger mig jag med 😴.

20250930_221018.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn