Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lagt mig att vila lite, mår fruktansvärt illa och har huvudvärk. Jag vet att det beror på för mycket kaffe, stress, sömnbrist och att jag bara ätit 4 skivor knäckebröd och en tallrik fil idag, men jag orkar inte just nu ställa mig och laga mat efter stallet. Måste vila lite först. 😑

Lagt mig att vila lite, mår fruktansvärt illa och har huvudvärk. Jag vet att det beror på för mycket kaffe, stress, sömnbrist och att jag bara ätit 4 skivor knäckebröd och en tallrik fil idag, men jag orkar inte just nu ställa mig och laga mat efter stallet. Måste vila lite först. 😑

Du har inga färdigrätter hemma? Ett tips är att alltid ha några i frysen för just såna här situationer.

Häpp :D

Ser något högt gult på den misskötta trädan bredvid min tomt. Ca 15-20 m in på åkern blommar en jordärtsocka.

Förra vintern var det sorkinvasion här. Min fina liljeerabatt var tom på våren. Inte ett spår av några liljelökar, Gräsmattan som en puckelpist osv.
Även jordärtskockorna i landet var borta. Men de behöver ju inte mer än ett fragment av en rot för att växa. Så Jag har präktiga gula blommor även i år.

Uppenbarligen har sorkarna släpat iväg med en skocka eller en bit av en rot. Få se hur grannens åker ser ut nästa år. :D:D

Bifogade filer

• Screenshot_20251001_193514_Instagram.webp
    Screenshot_20251001_193514_Instagram.webp
    181,7 KB · Visningar: 88
Sitter och kollar på Uppdrag granskning om kamphundar. Fy fan att man inte bara kan omhänderta hundarna och avliva så fort det händer attacker!
Är det ett nytt program? Jag tycker mig minnas snuttar av något inslag de gjorde tidigare och det var rätt vinklat, men jag kan ha fel.

Är det ett nytt program? Jag tycker mig minnas snuttar av något inslag de gjorde tidigare och det var rätt vinklat, men jag kan ha fel.
Vet tyvärr inte, men jag tror det är nytt då det legat på förstasidan och varit artiklar på SVT's nyhetssida under dagen. Har bara orkat ta mig igenom halva, så kan inte riktigt uttala mig om eventuell vinkling.
Dock vill jag förtydliga att jag inte typ tycker att alla "kamphundar" ska avlivas, det blev bara överväldigande att se otroligt grova klipp. Är lite av åsikten att hunden är vad människan gör den till (avel, hantering osv) så det är inte hundarnas "fel" att det blir såhär, det är människors.

Vet tyvärr inte, men jag tror det är nytt då det legat på förstasidan och varit artiklar på SVT's nyhetssida under dagen. Har bara orkat ta mig igenom halva, så kan inte riktigt uttala mig om eventuell vinkling.
Dock vill jag förtydliga att jag inte typ tycker att alla "kamphundar" ska avlivas, det blev bara överväldigande att se otroligt grova klipp. Är lite av åsikten att hunden är vad människan gör den till (avel, hantering osv) så det är inte hundarnas "fel" att det blir såhär, det är människors.
Då ska jag ta mig en titt och se om jag får titta på Kalla Fakta. SVT är lite hit or miss här i UK, och jag är intresserad av raskattsinslaget också. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund