Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Började dagen idag med en promenad med hundarna. Sen har det varit full fart med jobb. Smygkikat på Bonde söker fru på ena skärmen medan jag jobbat på andra 🤭 Sprang ut en snabbis och tog in min häst när jag ändå skulle hämta kaffe för en timme sen så får han mumsa hö inne tills min lunchrast. Snart dags att hämta matlådan också.

Gick en långpromenad med hundarna. Det är SÅ fint häromkring på vissa ställen :love:
1000088896.webp

Jag vidhåller att alla män som står upp och kissar, kissar/stänker på golvet. Somliga mer än andra.

Jag handtorkar alltid toagolvet, det är lättast. :)
Jag har aldrig märkt av något kiss på golvet i mitt hem, och maken kissar stående.

Handtorka funkar dåligt pga väldigt trångt mellan vägg och toastol. Mina armar räcker inte till... Inte för att komma långt under badkaret (tassbadkar) heller.

• Gilla
Reactions: Sel
Det blir värre med matta. Allt hår, damm och ludd fastnar i mattan.
Mycket smidigare att städa ett golv än hantera mattan plus golv.

Det beror väl på vad som är jobbigt att städa? Jag har matta utanför duschen istället för att kliva på handduk, men själva golvstädet blir ju varken mer eller mindre för det. :)
Jag tycker annars att just badrumsgolvet är enkelt. Oftast litet, snabb våttork och färdigt liksom! Detta förstås utan män som kissar/stänker på golvet.

Min matta är typ omöjlig att dammsuga 😫

Mycket enklare enligt mig.
Jag har textila mattor (från IKEA) och de kastar jag bara i tvätten när det är dags. De samlar en hel del av skräpet dessutom.

Lite olika bud :D Jag har npf-hjärna som gärna slänger grejer i tvättkorgar men som gör allt den möjligen kan för att undvika damsugning/våttorkning. Särskilt i ett knöligt badrumsutrymme som pga matt, mörkgrått kaklat golv dessutom aldrig ser riktigt rent ut. Så kan en matta fånga upp en liten del av allt hår och annat krafs som hamnar på ett badrumsgolv så hade det nog varit en förbättring generellt.

• Gilla
Lite olika bud :D Jag har npf-hjärna som gärna slänger grejer i tvättkorgar men som gör allt den möjligen kan för att undvika damsugning/våttorkning. Särskilt i ett knöligt badrumsutrymme som pga matt, mörkgrått kaklat golv dessutom aldrig ser riktigt rent ut. Så kan en matta fånga upp en liten del av allt hår och annat krafs som hamnar på ett badrumsgolv så hade det nog varit en förbättring generellt.
1759400618737.webp

Tjock, mjuk, ingen plast på baksidan.
Toftbo 79 spänn. Flera färger.

Jag har aldrig märkt av något kiss på golvet i mitt hem, och maken kissar stående.

Handtorka funkar dåligt pga väldigt trångt mellan vägg och toastol. Mina armar räcker inte till... Inte för att komma långt under badkaret (tassbadkar) heller.

Det finns kanske undantag men jag har hittils aldrig städat en toalett/badrum som används av en person som står och kissar, där det inte funnits urinstänk runtomkring toastolen. Jag tänker eller tycker inget särskilt om det, det bara är så. :) Har säkert att göra med att jag alltid handtorkar golven i badrummen, man kommer ju liksom i närkontakt och märker sånt. :angel:

I see! Man använder förstås de verktyg som funkar bäst!
Generellt är många badrum rätt korkat utformade när det kommer till just städning.

Hämtat ut julkalender och lämnat tillbaka penseltvätt på Jula. Tyvärr ligger Arken zoo på samma ställe och jag kunde inte motstå att kila in och köpa kalendern jag spanat på ett tag :D

Ack jag missade ett besök på stockholms syncentral eftersom jag var hos VC. Jag trillade ju ihop efter besöket och glömde totalt bort syncentralen. Så nu fick jag en faktura på 400. Ringde till syncentralen och förklarade. Personen jag pratade med skulle ta det till sina chefer och var extremt otrevlig. Cheferna hade mycket att göra. Det förstår jag, men sa att jag behöver veta innan sista datum om jag ska betala eller inte. Ja då går det till kronofogden (inte sant) sa hen bara. Ja, sa jag, det är därför jag behöver veta innan dess. Ville jag ha återkoppling. Ja, sa jag eftersom jag måste veta om jag ska betala eller inte. Hen suckade och tyckte det var onödigt.

Får se vad cheferna tycker men hade gärna pratat med en av dem. Men de har så mycket att göra. Borde ha bett att de skulle ringa upp. Bugger.

Det finns kanske undantag men jag har hittils aldrig städat en toalett/badrum som används av en person som står och kissar, där det inte funnits urinstänk runtomkring toastolen. Jag tänker eller tycker inget särskilt om det, det bara är så. :) Har säkert att göra med att jag alltid handtorkar golven i badrummen, man kommer ju liksom i närkontakt och märker sånt. :angel:

I see! Man använder förstås de verktyg som funkar bäst!
Generellt är många badrum rätt korkat utformade när det kommer till just städning.
Vårt badrum är så litet att det nog inte går att få in toastol, handfat och badkar på många bättre sätt!

• Gilla
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok