Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har alltid varit storkonsument av true crime. Nu har jag varit inne i en fas efter semestern när jag inte tittat så mycket på TV alls utan mestadels lyssnat på böcker på kvällarna. Promenerat, löptränat, tagit ett bad och ibland bara haft det helt tyst. Nu är jag själv ikväll och tänkte att jag skulle dra på ett avsnitt av Svenska fall. Eftersom maken inte är så förtjust tänkte jag att jag skulle passa på. Men tycker plötsligt att det är obehagligt? Jag scrollar mellan avsnitten och inser att jag klarar inte av något av dom. Vilket jag visserligen också tycker är en mer rimlig reaktion. Men ja, väldigt intressant.. det får mig att fundera på vår konsumtion och hur vi påverkas av den.

Det fick bli Det sitter i väggarna.

Ska se klart gårdagens avsnitt av Paradise hotel och sen lägga mig. Imorgon är det efter drygt tre veckor dags att jobba dagtid igen, alltså väckning 4.42.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag har alltid varit storkonsument av true crime. Nu har jag varit inne i en fas efter semestern när jag inte tittat så mycket på TV alls utan mestadels lyssnat på böcker på kvällarna. Promenerat, löptränat, tagit ett bad och ibland bara haft det helt tyst. Nu är jag själv ikväll och tänkte att jag skulle dra på ett avsnitt av Svenska fall. Eftersom maken inte är så förtjust tänkte jag att jag skulle passa på. Men tycker plötsligt att det är obehagligt? Jag scrollar mellan avsnitten och inser att jag klarar inte av något av dom. Vilket jag visserligen också tycker är en mer rimlig reaktion. Men ja, väldigt intressant.. det får mig att fundera på vår konsumtion och hur vi påverkas av den.

Det fick bli Det sitter i väggarna.
Jag tycker kanske inte att det är så konstigt i sig, de gick ut rätt starkt med flickan som tvingades i ättika som första avsnitt, sedan Englamordet, sedan samma mördare, han mördade ju Pernilla så handlade ju om Engla lite ändå, och nu om en man. De tre första är ju rätt "nära" om man har barn själv, man berörs starkt. Det gör man väl av alla mord, men vissa är ...jag höll på att skriva "värre" än andra men det är inte så jag menar, vissa mord berör en mer än andra, vissa sitter kvar.

Vad jag menar, är att jag kanske inte tror att det beror på vår konsumtion per se utan på vem och hur de mördats. Hur vi berörts av det.

Jag vet vem den här familjen är som flickan som höll inlåst handlar om, så även om jag är oerhört illa berörd av hela situationen så är jag nu i efterhand så oerhörd glad över straffet, över att hon nu får en chans till ett bra liv, samma med syskonen och att föräldrarna sitter inlåsta. Det tänkte jag på när jag såg avsnittet, stark tjej, fantastisk tjej! <3

Men oj vad sådana där händelser får en att vilja hålla om sina barn hårt och länge och aldrig släppa!

Jag tycker kanske inte att det är så konstigt i sig, de gick ut rätt starkt med flickan som tvingades i ättika som första avsnitt, sedan Englamordet, sedan samma mördare, han mördade ju Pernilla så handlade ju om Engla lite ändå, och nu om en man. De tre första är ju rätt "nära" om man har barn själv, man berörs starkt. Det gör man väl av alla mord, men vissa är ...jag höll på att skriva "värre" än andra men det är inte så jag menar, vissa mord berör en mer än andra, vissa sitter kvar.

Vad jag menar, är att jag kanske inte tror att det beror på vår konsumtion per se utan på vem och hur de mördats. Hur vi berörts av det.

Jag vet vem den här familjen är som flickan som höll inlåst handlar om, så även om jag är oerhört illa berörd av hela situationen så är jag nu i efterhand så oerhörd glad över straffet, över att hon nu får en chans till ett bra liv, samma med syskonen och att föräldrarna sitter inlåsta. Det tänkte jag på när jag såg avsnittet, stark tjej, fantastisk tjej! <3

Men oj vad sådana där händelser får en att vilja hålla om sina barn hårt och länge och aldrig släppa!

Så är det absolut. Jag ser aldrig något med barn, det har jag inte klarat av sen jag fick egna. Men nu tog det stopp för allt. En kombination kanske, av ovanligt stark säsong för en förälder att ens registrera avsnitten på men också kontrasten från en ovanligt vadderad bubbla en tid.

Apropå true crime, när jag blev hämtad av ambulans var jag en trasdocka, ingen styrsel öht. Det var två män sa min syster, själv kommer jag inte ihåg så mycket, som släpade/bar mig till soffan. Vilket fick mig att fundera, när man läser/ser om människor som släpar kroppen av sina offer, hur orkar de göra det? Det var alltså två stycken som ändå hade problem med att bära mig och så mycket väger jag inte. Dessutom, att släpa en kropp eller om den är insvept i något, kan man inte få något bra grepp om, utan egentligen skulle man behöva en sele av något slag. Särskilt som det inte är över slät mark oftast.

Fotograferade lite igen när jag nattrastade hundarna. Mobilen redigerar automatiskt väldigt kraftigt, det var så mörkt ute att jag knappt såg något, men jag gillar verkligen hur bilderna blir. Och det är så fint överallt här :love:
1000003974.webp

Vad blir det för golv istället?
Klick/trägolv. Samma som de lade i hallen för drygt ett år sedan (det var heltäckningsmatta där också. Jättekul när man jobbar med hästar och har två hundar!) . :) Det kommer att bli en helt ny bostad, så fräsch!
Fortfarande matta i sovrummet men det känns lite mer okej.

Jag sitter redan och spanar vanliga mattor jag kan ha på det nya golvet! <3

Ledig! Ska ut och gå i skogen, de har gjort en trollstig i en av orterna i kommunen. Vi tänkte kolla in den. Får väl se om lilleman orkar. Vi får bära med oss sulkyn, lite opraktiskt men han orkar ju inte gå flera kilometer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund