Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, då har vi hälsat på Örebro igen. Psykiatrin, mer specifikt. Fin byggnad ändå. Min mormor har varit ute och kört på fel sida motorvägen och polisen tog henne till psykakuten, uppskattar att de gjorde det. Själv anser hon att hon mår bra, men hon är nog ganska dement. Det har hon visat tydliga tecken på tidigare, jag är glad att hon inte orsakat en olycka och nu har hon inte längre körkort. Ska försöka få henne att stanna hos oss ett tag, hon var med på en natt. Hon tar inte hand om sig och accepterar inte hjälp av andra än sina barn men de kan liksom inte alltid...

Nu ska vi nästan bara tillbaka hem igen. Jag körde hela vägen hit och eftersom att vi ska ha med två bilar tillbaka får jag ju köra hem också. Jag är mest trött av alla intryck men varken dement, alkoholpåverkad eller lider av sömnbrist så det får gå. Väntar på att min mor och mormor ska komma tillbaka med en dunk bensin, hennes bil är i princip tom (men har inte fått bensinstopp) och jag vågar inte köra på E20 med så stor risk att få stopp.

Funderar på om jag orkar ta bussen till ÅV och samtidigt handla, men det är rusning just nu och att ta en buss med en massa plastförpackningar känns sådär. Hellre tidigt imorgon.

Helg! Den känslan!
IMG_6974.webp

Lustiga anledningar till rumflyttar på hotellet idag: TVn sitter inte på "rätt" vägg i rummet. Köket väsnas (rummet ligger inte i anslutning till eller ovanför köket.), badrumsfläkten är för högljudd (man kan trycka på en knapp och stänga av den.).
En gång klagade en gäst på att sopkorgen inte stod tillräckligt nära te-brickan. :D Den är liksom mindre än en tiolitershink och går utmärkt att flytta på.

Tydligen har svärfar bjudit in till middag på restaurang imorgon. Han fyller år.
Det är ju trevligt och så, men klockan sex på kvällen. Maken börjar jobba halv elva och det är nästan en timmes restid hemifrån oss till jobbet. Det är två timmar upp till svärfar.

Sonen vill dessutom gå och lägga sig runt klockan sex. Kul att sitta på restaurang med en trött och gnällig småunge..

Det slutade med att vi blev sura på varandra och maken får åka själv.
Lika bra, jag är inte så förtjust i svärfar ändå.

Generellt har vi ofta himla roligt åt många klagomål. :D Jag kommer ihåg att vi hade en anslagstavla i lunchrummet på campingen där jag jobbade också, där vi satte upp extra knäppa historier. Som att stranden var för sandig - eller för all del damen som kom till receptionen och klagade på att det fanns för många små fiskar i vattnet och att de skrämde hennes son så att han nu inte kunde bada.

Jomensåatteh, vi jobbar ju alla på att fiska haven tomma, men det kan ta lite tid. Kanske bada i poolen så länge? :angel:

Vi hade för övrigt vid ett minnesvärt tillfälle också en älg i vattnet. Hon kom simmande in i viken som från ingenstans och vi fick evakuera stranden. Inga klagomål den gången dock! Tror alla Tyska turister var eld och lågor.
:D:heart

Jag hämtade en bok på bibblan. Sen köpte jag godis, sushi och cider som jag har ätit och druckit.
Nu har jag lagt mig i sängen och ska läsa. Så trött. Fattar inte hur folk orkar gå ut på helgerna och särskilt inte fredagar.
En kompis frågade och vi skulle ta en drink när hon kommer till stallet. Det är tidigast om ett par timmar och då sover jag troligtvis jag gott.

Generellt har vi ofta himla roligt åt många klagomål. :D Jag kommer ihåg att vi hade en anslagstavla i lunchrummet på campingen där jag jobbade också, där vi satte upp extra knäppa historier. Som att stranden var för sandig - eller för all del damen som kom till receptionen och klagade på att det fanns för många små fiskar i vattnet och att de skrämde hennes son så att han nu inte kunde bada.

Jomensåatteh, vi jobbar ju alla på att fiska haven tomma, men det kan ta lite tid. Kanske bada i poolen så länge? :angel:
Jag jobbar med uthyrning av semesterbostäder (bor i Spanien) och jag känner så väl igen mig. Det finns verkligen ingenting som förvånar längre när det kommer till saker att gnälla på när man är på semester.

Åkte till ÅV och passade på att handla eftersom jag insåg att jag inte hade tillräckligt med tvättmedel och har tvättid imorgon. Passade också på att inhandla en påse frysta kanelbullar.

I lite övermod köpte jag - eftersom att trädflytten var så billig - en batteridriven lövblås..

Hatar löven från alla lönnar och ekar på tomten. Att göra något åt det tar många dagar.
Lilla gröna lövblåsen flyttade ihop dem i högar på en kvart :jawdrop:

Hälften sitter kvar på träden men de dm-tjocka lagren under träden är väck. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund