Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ledig helg från idag och efter att ha städat golven, tvättat och lite annat fix hemma innan stallet i lugn och ro med skötsel, härlig ridtur och lite prat med en stallkompis så blev det sen att fixa helgnaglar och så soffhäng med älsklingen med tacos till finalen av Sveriges Dummaste och så Elistyrkans hemligheter, härlig fredag 🥰.

Pållan kändes inte överdrivet pigg idag- förutom vid galopperna, då gick det fort 😅😍. Har ju satts en del vinterpäls med som ju märks av då de fortfarande går ute dygnet runt och det ju har varit flera frostnätter såatte, är ju inte så konstigt heller 🙃.
Bäst att passa på då man ju inte vet hur morgondagen blir med busväder och så garanterat vilodag på söndag med jakt på gården ☺️.

Varvar ner efter middag & drink på ett av stans trevligare ställen tillsammans med en nyfunnen vän som jag varje gång jag träffar förvånas av, eller kanske snarare imponeras av, hur bra vi klickar. Det var liksom inte meningen att vi skulle bli vänner, vi bara råkade träffas under väldigt slumpartade omständigheter för drygt ett halvår sedan, men oj vilken härlig och intressant människa det är! Nu ska jag snart sova gott och njuta av att inte behöva vara ute i stormen.

Det är det nog här också, jag har aldrig köpt någonting därifrån eller från fiskhandlaren. Detsamma gäller i och för sig slaktaren men inte riktigt i samma liga.
Det trista i sammanhanget är väl att det oftast är bättre fisk och kött. Det andra vi köper i affären är sämre kvalite. Så blir vi sjuka. O sen snurrar det bara. Önskar så att vi alla hade möjlighet att köpa frisk mat.

Ska börja flytta möbler inför golvläggningen, det är ju lagom lätt att göra utrymme i en liten etta. Tur att jag bor på bottenvåningen såhär halv sju en lördagmorgon i alla fall! 😅
Jag tror dock att de större grejerna som kattträdet får flyttas från en sida till en annan allteftersom de jobbar.

Det trista i sammanhanget är väl att det oftast är bättre fisk och kött. Det andra vi köper i affären är sämre kvalite. Så blir vi sjuka. O sen snurrar det bara. Önskar så att vi alla hade möjlighet att köpa frisk mat.
Fast riktigt så illa är inte kött och fisk i affären tänker jag? Vi bor ju inte i USA där det är tilllåtet att joxa en massa med maten.
Om man verkligen vill ha lokalproducerat etc finns det väl tillgång till sådant också, bara inte alltid i affär i centrum. :)

I går blev foten blå med jämna mellanrum men kom på att så fort jag masserade den lite blev den rätt färg... Så den har alltså haft typ noll blod sedan.... onsdags eftermiddag :banghead:
Tröttnade på att massera var 20 minut på kvällen så jag tog en riktigt varm dusch och då jävlar lossnade det...
När jag la mig i sängen brann det i foten. Precis som när man glömt vantar och det har varit jättekallt och blåsigt - fingrarna så stela att man inte kan röra dem... så kommer man in i värmen och det gör så där pissont :angel:

Så... har sovit rätt dåligt för foten har gjort den grejen några gånger i natt. På pluskontot är att foten nu känns mindre svullen och gör mindre ont. Svullnaden som är kvar är mjuk, inte hård som betong som i går :up:

Stämmer inte överallt.

Jag som bor i inlandet får besök av en fiskbil ibland. Fryst och jättedyr fisk. I affärerna finns både fryst och färsk.

Kött och chark säljer affrena från länets stora slakteri. Några klm bort från mig ligger ett mindre slakteri där jag kan köpa helt färskt kött.

Hur vi kan bli sjuka av köttet i affären får du utveckla? Varför är inte köttet friskt?

Även här blåser det rejält nu. Inledde dagen med en långpromenad och blev faktiskt lite orolig att någon gren skulle falla ner i huvudet på mig när vi gick genom en skogsdunge. De rejäla skogarna brukar jag inte vara orolig för, de står ju oftast riktigt bra, men just när det blir en liten skogsdunge precis vid en stor åker där vinden verkligen kan ta fart... Men, den här gången gick det bra! Nu ska jag äta frukost och troligen hålla mig inne större delen av dagen. Jag passade på igår att köpa lite chips och god dricka, så det blir mysdag idag med hundarna.

Tänkte hinna innan ovädret men misslyckades.
Klissblöt ända in på skinnet.
Nu varm dusch och frukost.
IMG_6977.webp

Se hur illa vädret blir här då; sov i vanlig ordning med lite öppet fönster och vaknade av blåsten alltför tidigt imorse 🙃. Mysigt med båda katterna som sov i sängen med oss 🥰. Nu är sambon uppe och tänt brasan och börjat med frukosten så bäst jag studsar upp ur sängen jag med 😊.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Arbetsintervju