Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle nog säga att det är väldigt få som har så nära till sitt arbete! Men såklart skönt, önskar jag hade det också 😅
(Eller nej, egentligen inte? Skönt med lite distans faktiskt!)
Jag gillar också att ha lite distans, skulle inte vilja bo närmare heller. Jag vill inte behöva gå förbi jobbet varje gång jag tar en promenad med hundarna tex :p Men som nu, då är jag i princip aldrig iväg åt jobbets håll på en ledig dag, då är det bara skönt att ha nära.

Sjukt trevlig kväll! Maten blev god, kladdkakan blev episk och så mycket skratt!
Sonen har fått leka med busig hund och somnade lycklig.

Nu är jag helt färdig mentalt efter två sociala dagar efter sig. 🙈
Imorgon hoppas jag på en dag med spöregn så att vi kan spendera den inne, läsa, dricka te och äta rester efter grillmiddagen. 😅

Har precis - väldigt varligt och försiktigt - sanerat gamla skåpet. Vi insåg rätt snart att det luktar gammal inpyrd rök.... :wtf: Inte jättestarkt, men lukten finns där. Så nu har jag satt koppar med vinäger inuti och torkat av skåpet utanpå med fuktig microfibertrasa och lite grann såpa. Fick skölja trasa efter trasa med en massa gulbrunt klet. Tror att någon har varit väldigt frikostig med möbelpolish genom åren, för skåpet kändes lite klibbigt också på sina ställen...

Sitter och funderar på hur lång resväg som kan vara rimlig att ha till/från jobb. Har hittat en fantastisk(!) bostad till salu, men det är längre till jobbet än vad jag tänkt mig... Vet att jag just nu är "bortskämd" som har väldigt nära till jobbet, men det är så otroligt skönt att under mörka vinterdagar med uselt väder knappt behöva tänka på hur skönt det ska bli att komma hem innan man är innanför ytterdörren.
Tror att jag helst hade haft 1-2 mil, men tre hade också gått. Beroende på vägarna och kollektivtrafiken, vet inte om du har bil/körkort? 1-2 mil går ju också fint att cykla, tar visserligen en liten stund men det är ganska trevligt också.

Sitter och funderar på hur lång resväg som kan vara rimlig att ha till/från jobb. Har hittat en fantastisk(!) bostad till salu, men det är längre till jobbet än vad jag tänkt mig... Vet att jag just nu är "bortskämd" som har väldigt nära till jobbet, men det är så otroligt skönt att under mörka vinterdagar med uselt väder knappt behöva tänka på hur skönt det ska bli att komma hem innan man är innanför ytterdörren.
Jag har sällan haft under 4-5 mil. Det blir så när jag vill bo lite mer naturnära och jobben finns i centralorter

Ligger i sängen och läser.
Lugn dag med lite besök.
Sett två abborrar simma efter draget men får inte upp dem 😂 Nåja, kul att se fisk med!

Ser fram emot en lite småmulen vecka, blir mest fokus på vila bara. :sleep:
Och mackor!

Hö. Kontaktallergi. Armarna är hel röda med utslag precis överallt.
Min mor, allergisk mot en hel del och med lite hudproblem rekommenderar rengöring och mjukgörande salva. Desloratadin och loratadin är receptfria allergitabletter, hon tycker bättre om desloratadin. Xylacoin är en bedövande salva som inte ska störa läkningen.

Min mor, allergisk mot en hel del och med lite hudproblem rekommenderar rengöring och mjukgörande salva. Desloratadin och loratadin är receptfria allergitabletter, hon tycker bättre om desloratadin. Xylacoin är en bedövande salva som inte ska störa läkningen.
Jag äter tabletter men när blir extremt hjälper inte det tyvärr.

Jag gillar också att ha lite distans, skulle inte vilja bo närmare heller. Jag vill inte behöva gå förbi jobbet varje gång jag tar en promenad med hundarna tex :p Men som nu, då är jag i princip aldrig iväg åt jobbets håll på en ledig dag, då är det bara skönt att ha nära.
Tio minuter med cykel är ju ändå ett par kilometer eller mer, jag tycker det är lagom!

Har fastnat i nya säsongen av Sullivans Crossing. Jag skulle sluta efter avsnitt fem och efter avsnitt sex. Nu har jag börjat på sju. Tur man har semester.

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok