Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick åka ner och köpa ett nytt hus till lilla Räv. Han har gnagt en massa på sitt hus så skulle se hur det såg ut, visade sig att huset är ihopsatt av metallstift.
Hur i hela friden kan man konstruera och sälja hus till gnagare som är ihopsatta på det sättet!?
Obegripligt.
Men nu har han ett hus som han inte kan skada sig på iaf.
Min gamle ponny fick sån där pelletsboll man lägger i boxen. Tydligen var den gjord med två långa metallskruvar inuti bollen. Som dessutom skar upp benet på honom när bollen hade delat på sig.

Så knäppt när de inte tänker på sånt till djur!
Skönt att räv inte skadade sig iaf!

Så klibbigt
Igår rann de stackars flyttgubbarna bort
Ac n sålde jag i söndags
Ångrar det lite
Det ska fan vara varmare där uppe än här
Men bara nån dag
Det blir dessutom kallare på natten där
Tur en ska bo uppåt fjällen

Lagade dagens matkasserecept. Sjukt besviken, smakade verkligen ”meh” och inte alls gott. Inte äckligt men liksom, meh… kommer inte ätas upp utan får gå till hönsen. Synd! Men faktiskt är recepten till 95% jättegoda, så jag ska inte klaga på så vis.
Men ändå.
Besviken!

Har ju lite sendrag fortfarande i nacken (sen i måndags, vi vilade i lugna rummet på dagverksamheten och dum som jag var höll jag nacken på den hööööga soffkanten. Damen jag jobbar för är ju "gullig", säger till en av personalen att killen (några år yngre än mig) kan väl massera? Jag sa nej tack 😅 och killen sa att han är visserligen grym på massage men det ska vi nog inte göra på jobbet....😂😂😂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund