Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Började dagen med långrunda innan frukost. Iso har lärt sig hitta kantareller så vi fick ihop över ett kilo. Men man får vara snabb att plocka innan alla kantareller slinker ner i en liten hundmage. 🤣

9y9kRdK.jpeg

Nu kollar jag på EM och väntar på kvällsmat. 🥰

Det ”vanliga”. Häst är sönder, bil är sönder osv. Aldrig en sekund lugn stund i mitt liv. Alltid något ekonomiskt. O så kommer alltid kommentaren ”hade aldrig orkat med som du har det, du är så stark!”
Vad ska jag göra då? Ingen kan hjälpa mig, ska jag lägga mig ner o dö?
Och lite till. I helgen skulle jag till Stockholm och se något jag drömt om sen 90-talet. Men ja.

Det ”vanliga”. Häst är sönder, bil är sönder osv. Aldrig en sekund lugn stund i mitt liv. Alltid något ekonomiskt. O så kommer alltid kommentaren ”hade aldrig orkat med som du har det, du är så stark!”
Vad ska jag göra då? Ingen kan hjälpa mig, ska jag lägga mig ner o dö?
Jag ruttnade helt på att hela tiden få den typen av kommentarer. Till list frågade jag faktiskt om det var bättre att jag tog livet av mig, då blev det tyst. 🤬

Traskade iväg till närliggande mataffär. Kom hem med blandsaft, Briska och mjölk. Enbart. Sedan tog jag en promenad med hundarna och nu halvligger jag på deras kylfilt som är väldigt sval och skön. Man ska väl inte klaga egentligen när det är varmt, men eh, jag är inte gjord för sån här värme.

Det är dock otroligt skönt att kunna slänga på sig en sval klänning och stoppa fötterna i ett par tofflor och vips har man tillräckligt med kläder för att vistas utomhus. Klänning ser ju dessutom lite småprydligt ut i många fall. Perfekt latmask-klädsel :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund