Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åker sällan buss och definitivt inte till jobbet. Idag är ett undantag eftersom jag efter jobbet ska spela minigolf och äta mat med ett gäng kollegor.
På bussen till Lund var vi typ fem personer. På bussen från Lund till Malmö är det bara jag. Rena taxiservicen :rofl:

Jag bestämde att jag skulle till Stockholm. Det får lösa sig. Nu åker jag buss hemifrån. Har dock inte bokat boende eller hemresa.
Men gjorde en ”smart” sak. Hittade en 1 klass biljett från Göteborg till Sthlm, o även om det inte blir fin-åkande (inget sånt tåg) så får jag tillgång till loungen i Göteborg. Där finns det fika, mackor osv. Så det blir billigare än 2a klass biljett+ lunchmacka på stan.

Vi har fågelungar i förrådet på landet. Undviker att gå in och störa, men idag behövde jag hämta en sak. De växer! 🥰

IMG_1550.webp

Gick in i juli med tanken att familjen skulle börja tänka efter i matinköp för att spara pengar, och låta de sparade pengarna bli till en resa efter 12 månader.

Nu har två tredjedelar av juli gått och vi har bara handlat mat för 6000 kr, så 7000 kr kvar att handla för tio dagar och överskottet blir en startpeng till resan.
Är så glad, det här verkar ju fungera :bump:

(Men lite konstig mat har det blivit ibland :laugh:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund