Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Solnedgången och lugnet hemma är ändå av högsta klass. Man uppskattar det extra när man varit och härjat på semester i tätorter.

IMG_8676.webp

Hemma från veckan på hopptävlingen - och oj va kul det har varit! Roligaste året hittills 🤩 Gav väl inte en sämre känsla av att jag i samband med sista prisutdelningen fick en typ av hederspris från organisationen för min insats som banchef 🥹 Och inte nog med det - Linda Heed som vann sista klassen gav mig sin vinnarbukett som tack 😃

Otroligt trött nu efter i snitt 25000+ steg om dagen och alldeles för lite sömn. Hade tur också, då jag tidigt i veckan fick en bom i huvudet från relativ hög höjd, men klarade mig utan hjärnskakning.

Ser fram emot en riktig semestervecka nu innan jag går tillbaka till jobbet igen 😅

Min mer sociala sida är tillbaka i latent läge :D

Var nyss ute och joggade slingan här. Såg två grupper med människor och tog omvägar förbi dem, skyller på hunden. Hon är egentligen inga problem att möta folk med, men det känns som en rimlig ursäkt :p

Hemma från veckan på hopptävlingen - och oj va kul det har varit! Roligaste året hittills 🤩 Gav väl inte en sämre känsla av att jag i samband med sista prisutdelningen fick en typ av hederspris från organisationen för min insats som banchef 🥹 Och inte nog med det - Linda Heed som vann sista klassen gav mig sin vinnarbukett som tack 😃

Otroligt trött nu efter i snitt 25000+ steg om dagen och alldeles för lite sömn. Hade tur också, då jag tidigt i veckan fick en bom i huvudet från relativ hög höjd, men klarade mig utan hjärnskakning.

Ser fram emot en riktig semestervecka nu innan jag går tillbaka till jobbet igen 😅
Vad kul att det blev så himla bra i slutändan 😍

Försökte få till en lugn kväll, men det gick åt helvete med allt.

Har i alla fall letat fram några olika mäklare som kan vara värda att kontakta. Sambon får lite att pyssla med imorgon när jag är på jobbet. Är minst sagt orolig för att det inte ska gå att sälja lägenheten till ett vettigt pris...

Stallfritt igår (hagkompisen fixade) och pyssel av pållan I hagen idag på förmiddagen 🥰. Sen var det skönt att få ordning hemma idag om än det var onödigt varmt inne för att städa men som sagt ändå skönt att vara ikapp igen och blir minst lika skönt att krypa ner nyduschad I renbäddad säng 😍. Inte heller dumt att lägga mig i hängmattan och läsa en bok efter jag var klar med sysslorna 😍.

Köpte hem kräftor till älsklingen till ikväll hans sista semesterdag och lite smått och gott till mig i denna fina glasskål jag fastnade för på Erikshjälpen igår 😊.

Bifogade filer

• 20250727_212512.webp
    20250727_212512.webp
    212,9 KB · Visningar: 74
Nu har jag tvättat, gått kvällspromenad, slängt lite sopor, hämtat kattmat från bilen, badat, tvättat håret och läst fyra nyhetstidningar, dags att sova, men först vill jag dela med mig av en länk från SvD om veterinärer, avlivningar och gamla djur.

https://www.svd.se/a/RzAaJO/ater-ens-sjal-att-vara-med-om-sa-mycket-dod

Jag vet inte om den är öppen så alla kan läsa, men jag tycker den är fint skriven och en aspekt jag inte tänkt på tidigare men som även veterinären sa i fredags när jag sa att det måste vara jobbigt med alla ledsna djurägare vid avlivningar. Den sorgen de möter när ett gammalt djur avlivas är även ett bevis på hur älskat djuret har varit. Som det står i artikeln, tänk om vi kunde älska människor lika mycket, vilken underbar värld vi skulle ha?

Det gav iaf mig lite tröst och jag tänker fortsätta sörja, gråta och älska mina djur så länge jag får ha dem, och långt efter med.
💔❤️‍🩹❤️

Var tidigare ikväll ute med trevlig bukekompis *vinkar till @stjarnhimmel * Gick från tunnelbanan hem eftersom bussarna går relativt sällan på sommaren och det går nästan fortare att gå fast jag går som en sengångare med ledvärk. Efter att varit tryckande varmt tidigare var det svalt och skönt att gå. Jag har stängt in katten i badrummet medan jag vädrar i vardagsrummet liksom sovrummet. Arg katt 😾 :nailbiting:
Ja det var jättekul att ses! :heart:love:

Efteråt åkte jag hem och köpte sushi och satte mig i skuggan och njöt av tystnaden efter en dag i stora staden! :D
Idag har jag gått på yinyoga och stretchat och sedan badat. Skön semesterhelg!

Är inne på min andra semestervecka. Nästa vecka ska jag städa och fixa hemma och sen tänkte jag måla och fotografera. Och skriva vidare på min bok om min resa.
Sen har jag kommit igång med träningen vilket känns bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund