Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Masqueradee Tittar på man-serien nu och förstår helt varför du tar en bit i taget! Herregud, det är så långt min värld man kan komma..
Gillar denna re-cap av "dokumentären" (även om jag inte sett allt ännu): https://www.etc.se/kommentar/svt-s-desperata-uppvaktning-av-generation-tiktok-maaste-faa-ett-slut

"Det suger att tvingas in i en roll där man ska ha en fet karriär, kunna slåss, ta hem bacon till familjen, tvinga undan svåra känslor och alltid vara redo att byta däck. Det vill säga, den klassiska patriarkala mansrollen som funnits sedan mänsklighetens gryning. Män mår skit av den. Kvinnor mår skit av den. Alla mår skit. Alla skulle må bra av om de normerna upplöstes och försvann.

Men det är inte vad ”Priset män betalar” landar i. Utan där är slutsatsen den som det alltid är: Skiten är brudarnas fel för de låter inte männen vara manliga män. Därför har nu manligheten kris."

Har precis fått utbilda sambon kring det här med fjärilar :p Han hade en tanke om att alla typer av nattfjärilar osv är skadedjur som äter upp kläder osv. Jag skickade några länkar som visar på att det inte är så. Jag må ogilla att ha nattfjärilar inne i lägenheten, men jag vill inte att vi dödar dem när de råkar flyga in här. Bättre att bara hjälpa dem ut.

Lämnat barnet vid teatern konstaterat att våran Anticimex lek i fredags fungerade. Getingarna försvann.

Försökte mecka lite dammsugare där filtret var väldigt igensatt men det blev inte bättre.
Varit på banken och slutbetalat billånet.
Ringt telenor angående tvhubben.

Skördat vitlök och gul lök, med tanke på att odlingarna fått absolut noll skötsel sedan typ.. april. Så är jag imponerad över skörden.
Nu torkar jag lökblast i torken som experiment, tänker att det kan bli en god krydda om smaken håller sig kvar i processen.

I övrigt har jag ätit chips till lunch, och suttit och läst ute under äppelträdet medan sonen lekt i vattenspridaren.

Skördat vitlök och gul lök, med tanke på att odlingarna fått absolut noll skötsel sedan typ.. april. Så är jag imponerad över skörden.
Nu torkar jag lökblast i torken som experiment, tänker att det kan bli en god krydda om smaken håller sig kvar i processen.

I övrigt har jag ätit chips till lunch, och suttit och läst ute under äppelträdet medan sonen lekt i vattenspridaren.
Jag brukar också torka blasten eller frysa in den.

Gillar denna re-cap av "dokumentären" (även om jag inte sett allt ännu): https://www.etc.se/kommentar/svt-s-desperata-uppvaktning-av-generation-tiktok-maaste-faa-ett-slut

"Det suger att tvingas in i en roll där man ska ha en fet karriär, kunna slåss, ta hem bacon till familjen, tvinga undan svåra känslor och alltid vara redo att byta däck. Det vill säga, den klassiska patriarkala mansrollen som funnits sedan mänsklighetens gryning. Män mår skit av den. Kvinnor mår skit av den. Alla mår skit. Alla skulle må bra av om de normerna upplöstes och försvann.

Men det är inte vad ”Priset män betalar” landar i. Utan där är slutsatsen den som det alltid är: Skiten är brudarnas fel för de låter inte männen vara manliga män. Därför har nu manligheten kris."
Jösses! Jag vet inte om jag ska :eek: eller :rofl:
Stackars männen... :banghead:

Varit och handlat målartvätt på Jula. Det var varmt och kvavt så bra idé att inte ta på sig en tröja. Dessutom regnade det inte alls, antagligen för att jag tog med mig ett paraply. Killen i kassan på Jula, du är ju medlem innan jag hann säga någonting. Eh, Jula börjar ersätta Classe som stammisaffär :rofl:

Blir så frestad att shoppa loss, fast jag verkligen inte behövde något annat än målartvätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund