Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på unghunden som jagar flugor inne. Kan meddela att nästan fyrtio kilo herdehund inte är det smidigaste inomhus, vilket inte bekommer henne alls. Hon har dock råkat springa in i en och annan vägg pga halt golv och därmed längre stoppsträcka än planerat :laugh:

Jag ska snart ut igen, verka en häst och hitta på något mer. Det är lite kyligt idag, mycket trevligt väder att vara ute och göra saker i :)

Och här ligger jag. På akuten på länssjukhuset. Halkade i ett dike och landade på en sten. Knäet tydligt ur led. Hoppas inget är riktigt trasigt.
Låg i vägrenen dit jag tog mig på armbågarna och väntade tills en bil kom. De stannade, och ringde efter ambulans.

Förbaskade skit så klantigt. Har inte tid med detta. Ska guida på onsdag och gå på agilitykurs på torsdag.
Aint gonna happen.

Fina dotter och svärson tar hand om hunden inatt
Skit. Skit. Skit.
Jäklar, läste detta inlägg medan jag gick och så ramlade jag också! 😱 (Fast på en trattoar...)
Känns som att jag vrickade både fötterna och slog lite i huvudet :cautious: men inget knä ur led åtminstone! 😅

Hoppas att du kryar på dig snabbt! :heart

Hade tänkt stanna till och handla lite i en mataffär men nu funderar jag mest på körningen hem med mina värkande fötter 😅

I gar akte gasterna vidare for att aka tillbaka till Sverige om tva dagar. Vi har haft jatte trevligt och gjort massor ... bland annat gick vi till Farmer's Market nar de skulle sta for matlagningen pa kvallen.

Receptet sa en gul lok

IMG_0280.webp

Jäklar, läste detta inlägg medan jag gick och så ramlade jag också! 😱 (Fast på en trattoar...)
Känns som att jag vrickade både fötterna och slog lite i huvudet :cautious: men inget knä ur led åtminstone! 😅

Hoppas att du kryar på dig snabbt! :heart
Alltså, jag menade inte att jämföra våra "skador" (om man kan kalla min det) @tanten - blev bara så dråpligt att jag ramlade omkull precis när jag hade läst ditt inlägg! 😅

Mitt långpass som skulle bli 2.30 blev bara 1.30. Magen packade ihop fullständigt och världens snällaste pappa kom och hämtade mig så slapp jag springa 3 km till och ta någon krånglig buss hem. Funderar på om jag har magsår igen men alltså jag orkar inte :arghh:

Väntar på att katten ska kissa så jag kan få slappna av vad gäller henne i alla fall.

Bättre dag på semestern idag och det går bättre för katten hos kattvakten 🩵
Sitter vid poolen där barnet badar i hundra år varje dag 😅

Apropå vädret här på ön fick vi massor med regn och det stormade på bra, stället vi bor på fick lite förstörda grejer på sin restaurang och ett träd har blåst ner samt förstås mycket vatten överallt. Havet har stora vågor 🌊 men nu är det ganska fint igen och det blev sol framåt lunch!

Jag har också badat i vågorna 😊

Städat badrummet och skruvat dit nya toasitsen.
Kör en tvättmaskin och har rensat vattenlåset i handfatet, nå till hälften iaf för jag får inte isär röret pga sjukt ont i händerna. Mög.

Lagat mat till sonen och äter själv matlåda.

Blåser halv storm så oroar mig lite för att paviljongtaket ska blåsa sönder, vore ju höjden av typiskhet. 🙈

Apropå vädret här på ön fick vi massor med regn och det stormade på bra, stället vi bor på fick lite förstörda grejer på sin restaurang och ett träd har blåst ner samt förstås mycket vatten överallt. Havet har stora vågor 🌊 men nu är det ganska fint igen och det blev sol framåt lunch!

Haha fick en videosnap i natt från en kompis på ön, HERREJESUS vad det regnade på er! 😅🙈

Pappa satt och kollade på några som jagade förtält i morse. Nåns förtält var på husvagnstaket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund