Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du försökt blåsa luft in i porten? Har du komprimerad luft på flaska så pröva att spreja det. Ibland gunkar det igen i porten.
Ohja, jag har provat alla knep och trix. Den är helt enkelt rätt slut.
För att ladda alls måste jag använda EN specifik laddningssladd, ingen annan funkar, och den måste vara vinklad en viss grad till vänster med lätt tryck nedåt, vilket jag löst genom att lägga upp själva "sladdhuvudet" på ett post-it block och sedan klämma till lite på telefonen så att den liksom hänger i luften. Telefonen laddar också enbart avstängd, och tar en natt på sig att bli hundra procent.
Det har tagit mig många månader att perfektionera processen. :D

Ohja, jag har provat alla knep och trix. Den är helt enkelt rätt slut.
För att ladda alls måste jag använda EN specifik laddningssladd, ingen annan funkar, och den måste vara vinklad en viss grad till vänster med lätt tryck nedåt, vilket jag löst genom att lägga upp själva "sladdhuvudet" på ett post-it block och sedan klämma till lite på telefonen så att den liksom hänger i luften. Telefonen laddar också enbart avstängd, och tar en natt på sig att bli hundra procent.
Det har tagit mig många månader att perfektionera processen. :D
Funkar inte att ladda på sån laddningsplatta?

Jag tog just in hästarna och ska lägga mig. Måste upp strax före fem imorgon för att hinna till sjukhuset till kl 07:45. 🥱😴
Tycker ändå mer synd om pappa som envisas med att han ska köra mig trots att sambo sagt att han kan köra och vara sällskap.
Men icke! Gubben ska åka från Stockholm så tidigt iaf. Han känner sig lugnare om han får göra ngt handgripligen.
Han kunde inte komma och iaf sova här så han fick lite senare start på dagen iom att de stänger landstället i skärgården i helgen.
Himla snällt! ❤️ Men han är ju lite tokig. 😅

Så här kommer du igång​

• Ta fram mobiltelefonen som du vill ha BankID på.
  • Säkerställ att du har BankID säkerhetsapp och Nordea-appen installerade och uppdaterade.
  • Ska du skaffa BankID på en ny mobil? Ta inte bort ditt nuvarande BankID innan du har aktiverat det nya på din nya mobil.
  • Logga in i Nordea-appen. Klicka på Profil, gå till Hantera BankID och följ stegen.

Iaf gällande Nordea
Tack, nu har jag bank-id äntligen, utan att gå till banken! Det går långsamt framåt med att byta telefon här :D Nu tror jag det återstår att lämna ut mitt nya nummer överallt... Har man haft det andra sedan Hedenhös vet man ju knappt vem som har det. Åh nej, FB har det i alla fall, hur byter man ens där....................... Himlar surt med ögonen.

Nåja, mitt nya plånboksfodral och skärmskydd är på väg i alla fall så den, telefonen, kan ju snart användas...

Tack, nu har jag bank-id äntligen, utan att gå till banken! Det går långsamt framåt med att byta telefon här :D Nu tror jag det återstår att lämna ut mitt nya nummer överallt... Har man haft det andra sedan Hedenhös vet man ju knappt vem som har det. Åh nej, FB har det i alla fall, hur byter man ens där....................... Himlar surt med ögonen.

Nåja, mitt nya plånboksfodral och skärmskydd är på väg i alla fall så den, telefonen, kan ju snart användas...
Varför behåller du inte det gamla numret?

Funkar inte att ladda på sån laddningsplatta?
Nä, den har inte den funktionen tyvärr. Den måste väl dessutom ha minst 30% för att det ska funka?

Jag tror jag får bita i det sura äpplet och inse att det måste inhandlas en ny telefon. Bah! Jag minns inte ens vilken modell jag har och jag vill ju typ ha en likadan! 😅

Men varför kunde de inte flytta med telefonnr? Jag har haft samma sedan -99 bytt både bolag och simkort många gånger men samma nr. Det vore en mardröm att byta.

Men varför kunde de inte flytta med telefonnr? Jag har haft samma sedan -99 bytt både bolag och simkort många gånger men samma nr. Det vore en mardröm att byta.
Jag vet inte, det blev något krångel och fungerade inte, vi försökte. Det var tänkte att göra och brukar funka men gick inte. Och då tyckte jag det kunde kvinna istället för att lägga ner mer energi på det.

Jag skrev nyss en sökesannons på loakala facebooksidan och plötsligt messar en person som både säljer och, framför allt FIXAR mobiltelefoner av sig och erbjuder sig inte att bara hitta en telefon åt mig, men också titta på min gamla! 😍

WTF jag trodde du hade en knapptelefon, har du övergett den?! Och modernare än den jag har (hade)?! :eek::D Du har ju avancerat fort! :D
Den försvann med ett tvättlass 2020 tror jag, eller om det var 2019. 😅 Då köpte jag min första smartphone begagnad och det är den som nu gett upp!
Jag saknar fortfarande napptelefonen ibland faktiskt. <3 Ladda en gång varannan vecka liksom. Om den bara hade inbyggd kamera (för det är ju faktiskt praktiskt) skulle jag lätt nöja mig igen. :D

Den försvann med ett tvättlass 2020 tror jag, eller om det var 2019. 😅 Då köpte jag min första smartphone begagnad och det är den som nu gett upp!
Jag saknar fortfarande napptelefonen ibland faktiskt. <3 Ladda en gång varannan vecka liksom. Om den bara hade inbyggd kamera (för det är ju faktiskt praktiskt) skulle jag lätt nöja mig igen. :D
Oj, så länge sedan! Men finns det inte med kamera i dag? Men vilket måndagsexemplar du fått tag i. Min samsung galaxy s10 är ju från 2019 och den är i utmärkt skick i stort sett! Lite seg och krånglar med uppringning i ljud när man pratar, men laddning och allt funkar, håller laddning i över ett dygn med min användning, liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka