Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså din hyresvärd låter ju helt underbar!
Jag var inneboende i källaren hos ett par som överraskade mig med att installera en diskho och ställa ner sitt gamla kyl/frysskåp när jag var bortrest.
De sa att mannen behövde ändå nånstans att tvätta golfklubborna och kyl/frys hade de tänkt köpa nya …
(Det fanns bara kokplatta när jag flyttade in, och ev en micro, minns inte. De hade inte tänkt ha inneboende men ställde upp på prov för att jag inte hade nånstans att ta vägen).
De var så varma och trevliga. Tvärtom mot där jag bodde innan.

Hemma från jättetrevlig fika med gullig bukefalist. Fick med mig massor av äpplen, alldeles nyplockade :d Megara var framme och hälsade men var lite stand offish som hon är med främmande människor. Nu ska jag frossa, tyvärr åker jag ju ner till Göteborg imorgon men kommer hem på tisdag kväll.

Det är inte trevligt... men köp nässkölj (och ring vården, du lär behöva antibiotika). Jag kör på den här och det fungerar faktiskt:

https://www.apotekhjartat.se/varumarken/neilmed/neilmed-sinus-rinse-nasskoljare-med-60-saltpasar
Så många som förespråkar, men jag förstår verkligen inte hur man lyckas! Jag får det liksom inte att komma ut genom andra näsborren hur jag än vrider och vänder på mig, så jag vet inte vart det tar vägen 🫣

Så många som förespråkar, men jag förstår verkligen inte hur man lyckas! Jag får det liksom inte att komma ut genom andra näsborren hur jag än vrider och vänder på mig, så jag vet inte vart det tar vägen 🫣

Jag lutar mig lite lätt framåt, typ. En ska ju inte spola för hårt men för mig fungerar det bäst med ett fast tryck på flaskan, inget småduttande :D

Sedan är den där flaskan jag länkande till suverän samt att det känns trevligt (och hygieniskt) att den ska bytas var tredje månad.

Jag lutar mig lite lätt framåt, typ. En ska ju inte spola för hårt men för mig fungerar det bäst med ett fast tryck på flaskan, inget småduttande :D

Sedan är den där flaskan jag länkande till suverän samt att det känns trevligt (och hygieniskt) att den ska bytas var tredje månad.
Jag funderar på om jag har ett svart hål därinne, för det känns som jag kan spruta in massor utan att det tar vägen någonstans alls. Förutom om jag använder t.ex nozoil - den vidriga sesamoljan verkar ha direktpassage ner i svalget 🤢

Lagt ut äpplen på ett lakan så de kan torka innan jag lägger ner dem i en påse. Funderar om det är bättre att ha dem ute - mycket kyligare men blir väl lite fuktigt - eller inne. Det lutar nog mot att jag ändå har dem på balkongen.

Idag har jag ringt på hos grannarna och påpekat att jag får in deras matos till mig. Bad dom att inte ha balkongdörren öppen när de lagar mat för då stinker det i hela min lägenhet :yuck:

Känner mig som häxan surtant nu men vad gör man?

Kan tillägga att ventilationen är utdömd och ska bytas. Förhoppningsvis blir det bättre då.

Sen har jag varit och handlat en ny ljusslinga till balkongen :)

Tänkte kolla upp något online och startade laptopen. Well. Nu sitter jag här med laptopen i knät och kan absolut inte komma ihåg vad det var jag skulle undersöka... :rolleye:

Lite mer positivt är att jag fått kontakt med en jättetrevlig person som bor nästan granne med mig, granne med lantismått mätt kanske man kan säga :p Förhoppningsvis ska vi ut på gemensam promenad någon kväll efter jobbet. Skulle vara väldigt fint att lära känna lite folk här, om inte annat just för promenadsällskap.

Lagt ut äpplen på ett lakan så de kan torka innan jag lägger ner dem i en påse. Funderar om det är bättre att ha dem ute - mycket kyligare men blir väl lite fuktigt - eller inne. Det lutar nog mot att jag ändå har dem på balkongen.
Slå in dem en och en i tidningspapper så blir inte alla dåliga om ett blir det. Ta några på tåget?

Hemma, duschad och tycker alldeles lagom syns om mig själv (på nivån typ, ikväll blir det definitivt te och choklad, i brist på tårta).

Varit i stallet och ridit en härlig uteritt, med åtminstone en galopp där hästen sträckte ut och tänkte framåt. I den andra blev han megapopcorn och alltså, så HÖG fallhöjd man rider akrobatisk jättehäst 🙄

Ramlade rätt bra ändå, även om det nog är bäst att byta hjälmen. Vi tog några galopper efter också vilket var skönt, och hade bra sällskap.

Nu vill jag alltså ha tårta :D
Eller åtminstone choklad.

Efter lunch, lite vila och en värktablett så blev det bättre med huvudvärken. Vi har lastat av vedtransportören vi fick av sambons far, flyttat undan båt och båtsläp, monterat på lastaren på traktorn igen och krattat upp löv på gräsmattan framför huset. Lite tvätt har vi hunnit med att tvätta och hänga också :D

Om en stund ska vi laga middag, sambon önskade hemgjorda hamburgare så det blir det :d

• Gilla
Reactions: Sel
Syster bjöd på god kycklinggryta! Och vi busade till och med till det och drack lite alkohol.
Nu ska jag slappa i soffan resten av dagen och kvällen.

• Gilla
Reactions: Sel
Nu har jag ätit tomatsoppa och gott bröd med ost :)

Förutom en ljusslinga till balkongen köpte jag en annan sak. Hängde upp den förut och tände när det blev mörkt.
Den lyser. Mycket.
Funderar på att kontakta kommunen och meddela att de kan släcka gatubelysningen i kvarteret. Denna räcker nog som belysning O_o:D

Jag gillar den trots väldigt starkt ljus :)
1000020236.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka