Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket belåten. Mitt skrivbord har blivit riktigt skamfilat med åren, det är IKEA skräp så det är massa fula hål där färgen nötts bort. Köpte ett skrivbordsunderlägg eller vad man ska kalla det som täcker hela skrivbordet. Blev riktigt snyggt.

1762101861456.webp

Har beställt lite vinterkläder för stallet. Inte för att det känns jättenödvändigt just nu eftersom det fortfarande håller sig runt 15 grader :cautious:

Känner mig lite småhungrig så ska nog ta lite yoghurt och en kopp te och läsa en stund.

Idag mådde jag lite bättre än på sistone. Så idag fick herr häst komma ut och lufta sig. Han är rätt understiulerad och leds på att bara gå i hagen, äta, sova. Herregud, att någon kan ha så mkt energi. Speciellt när någon snart fyller 20 år. 🙄😂
Han är så himla rolig! Gav mig också energi. ❤️
Nu slipper nog hovslagaren herr Myror i Brallan imorgon. 😅

Nu in och göra tzatziki och äta god lammstek! 😍

Se om du kan få Rinexin utskrivet, den är överlägsen när bihålorna sväller igen!

Det är inte trevligt... men köp nässkölj (och ring vården, du lär behöva antibiotika). Jag kör på den här och det fungerar faktiskt:

https://www.apotekhjartat.se/varumarken/neilmed/neilmed-sinus-rinse-nasskoljare-med-60-saltpasar

Jag pratade med Kry precis som bekräftade bihåleinflammationen (nåväl, så gott man kan utan undersökning) men bara skrev ut Nasonex och Alvedon. Jag var ändå beredd att ta antibiotika, idag har kindbenen börjat göra ont också. Men vad jag läste mig till skriver de sällan ut antibiotika och inte om det inte gått över 10 dagar, och just symptomen på bihåleinflammation är väl uppe i 7 för mig just nu.

Ja ja, jag köper hem Nasonex och nässköljen och hoppas på det bästa! Blir det inte bättre knallar jag till min vårdcentral i slutet av veckan.

Lekt lite med den nya hunden ikväll, värmt mat åt mig, stoppat igen råtthål som dykt upp i vardagsrummet nu när huset står tomt och nu gjort en tidig kväll så jag orkar med morgondagens möten online. Jag har verkligen ingen som helst tidsuppfattning eller dygnsrymt efter skift, långkörning och hamnat i huset igen, ute på landsbygden utan gatlyktor. Fått upp värmen i huset, nästan så jag vill öppna fönstret för att få in svalare luft! 😅

Imorgon ska bilen in på verkstad och jag behöver skjuts hem. och sen skjuts tillbaka när bilen är klar.

Kollat med avkommas hushåll. De hade husråd och pratade med mig på högtalartelefon. Den tredje i hushållet hämtar och skjutsar Han som inte ens är släkt med mig.
Folk är fantastiska. :heart

Jag får snart ett hysteriskt sammanbrott över bilar. Inte nog med att min egen bil kollapsade för snart 2 veckor sedan. Nu är lånebilen OCKSÅ trasig... :arghh: Och jag kommer att behöva köra till mekanikern (der är hans bil) två ggr imorgon, dvs både före och efter jobbet. Min dag blir lååååång... :down:

Jahapp. Ska till Sthlm nästa helg pga jobb. Kollade med exsambon om jag kan sova på soffan där och passa på att ta med mig mer saker till stugan. Tydligen ok, men han vill inte ha dit hundarna så eh... Det blir till att sova hos morsan då. Bara det att mina nycklar till henne fortfarande är hemma hos nämnda exsambo. Kul.

Telefonen vill inte ladda igen. Jag veeet att det förmodligen börjar bli dags att byta men jag vill verkligen inte! :arghh: 😅 Den är ju så fin annars. Egentligen är det bara laddningsporten som behöver bytas förmodligen, men att göra det kostar nog ungefär lika mycket som en ny begagnad. Hmmm..

Nåja, jag ska iväg och handla lite snacks och om jag får den förbaskde mackapären att ta emot lite ström medan jag är borta kan jag förhoppningsvis kunna slappna av och äntligen titta på film sen!

Jag trodde han var jätteglad i hundarna? <3
Det har han varit hela tiden. Han var dock hundallergisk som barn och är kanske fortfarande. Pga det har hans mor varit starkt emot att han ska bo med mig, för "han ska inte bo med hundar". Det har fungerat bra ändå, men nu är han trots det rädd att må sämre om de kommer dit. Jag vet inte. Han får ju göra som han vill såklart. Det känns bara jobbigt att inte kunna ha "fri tillgång" till lägenheten när jag fortfarande har mycket saker där. Bland annat dator och en del kamerautrustning.

Det har han varit hela tiden. Han var dock hundallergisk som barn och är kanske fortfarande. Pga det har hans mor varit starkt emot att han ska bo med mig, för "han ska inte bo med hundar". Det har fungerat bra ändå, men nu är han trots det rädd att må sämre om de kommer dit. Jag vet inte. Han får ju göra som han vill såklart. Det känns bara jobbigt att inte kunna ha "fri tillgång" till lägenheten när jag fortfarande har mycket saker där. Bland annat dator och en del kamerautrustning.

Han kan inte sova borta en natt eller två då? Så kan du stöka runt, sova och packa? Är det er gemensamma bostad så har du lika stor rätt till den tänker jag.

Telefonen vill inte ladda igen. Jag veeet att det förmodligen börjar bli dags att byta men jag vill verkligen inte! :arghh: 😅 Den är ju så fin annars. Egentligen är det bara laddningsporten som behöver bytas förmodligen, men att göra det kostar nog ungefär lika mycket som en ny begagnad. Hmmm..

Nåja, jag ska iväg och handla lite snacks och om jag får den förbaskde mackapären att ta emot lite ström medan jag är borta kan jag förhoppningsvis kunna slappna av och äntligen titta på film sen!

Har du försökt blåsa luft in i porten? Har du komprimerad luft på flaska så pröva att spreja det. Ibland gunkar det igen i porten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka