Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det beror på intentionen bakom. Bryr man sig, eller är det bara pekpinnar. Skulle jag ha gjort det? Absolut inte! Det är därför jag skrev här, eftersom jag är ärlig. Ett exempel, bra ide med bus eller godis, kämpa på. Vad bra med viktnedgången, pepp att det blir en morot för att inte äta godis. Att vara positiv inte negativ.

Jag undrar vad din intention är, min är att jag inte förstår ditt syfte. Ibland upplever jag att folks ärlighet på nätet är ett självskadebeteende, ”nu har jag knarkat igen, hoppsan hejsan”.

En tidig morgon.
Härlig luft.
Stegen bland löven.
Mörkt, tyst, mysigt.
Kaffet det första.
Det absolut bästa.
Intensiv dag.
Mest positiv.
Goda samarbeten.
Fina samtal, skratt och samvaro.
Men också sånt som sårar.
En själv.
Andra. Det är värst.
Men fokus på allt det goda.
Traskar hem.
Lite kallare men fortfarande vackert.
Kaffe det sista.
Smakar också riktigt bra.
Soffan så otroligt skön.

Fast kan ju vara skillnad på här och i uk med.
Det är det säkert, Sverige är ju Väldigt digitaliserat.. men här tror jag mest det beror på vilken klinik man väljer. Jag skulle tro att de stora kedjorna mailar eller textar automatiskt i mycket större utsträckning. :) Härute är det inte lika enkelt eller felfritt att nå ut till kunderna på det sättet.

Det är det säkert, Sverige är ju Väldigt digitaliserat.. men här tror jag mest det beror på vilken klinik man väljer. Jag skulle tro att de stora kedjorna mailar eller textar automatiskt i mycket större utsträckning. :) Härute är det inte lika enkelt eller felfritt att nå ut till kunderna på det sättet.
Jag har bara erfarenhet av en mindre klink, de, är kanske tre fyra vetrinär och de skickar sms.

Jag har bara erfarenhet av en mindre klink, de, är kanske tre fyra vetrinär och de skickar sms.
Funkar det så funkar det! Jag hade missat ett par år om de kört på det här, eftersom jag bytte nummer. :) Oavsett tycker jag inte att det är märkligt att en klinik inte garanterar påminnelser, det skaaa man ju egentligen hålla reda på själv. :angel:

Ryggen har äntligen skärpt ihop sig så blev en halvtimmes träning med min kettlebell. Sedan dusch och nu är jag redan i pyjamas och redo för en kväll i soffan. Älskar dessa mörka kvällar! 😍🙌🏻

Fast de tjänar väl pengar på att man väljer deras klinik?
Klart de gör, jag tycker ändå inte att det är det minsta märkligt. Som sagt krävs det ju bara att man byter nummer så gäller ju inte den garantin längre. Likaså om jag byter adress och glömmer att uppdatera den till dem.
De påminner alltså i den mån de kan men lovar inget. Det känns rätt normalt. Vi är ju vuxna människor, de flesta som är djurägare.

Edit: tandläkaren gör som sagt likadant fast de Ringer sina kunder dagen innan istället och har gjort klart för folk att det är en tjänst de tillhandahåller i min av tid. Sin bokning ska man hålla reda på själv egentligen.

Snart ska jag till tandläkaren. Nervös :( Inte varit det förut, men förra ordinarie besöket slutade i att en visdomstand behövde dras ut. Håller tummarna att det blir mindre sånt denna gången 🤞
Jättefint bemötande hos tandläkaren. Berättade att jag var lite nervös (mest för resultatet) men att det varit lite traumatiskt sist och hon tog det på stort allvar 🤩
Fick godkänt på tänderna med, början till hål på flera ställen - men samma ställe som de funnits sen innan. Men inga åtgärder som behövs nu. Och bra tips om tandhygienen 👍

Ligger i sängen. Vaden som är värst har jag värmt en vetekudde och sen lindat fast vetekudden med hästlinda. Varför har jag aldrig kommit på den idén förut? Är ju fantastiskt och dessutom bekvämt nog att sova med.
Katten tyckte värmen var toppen så nu ligger hon och purrar på vaden som bara den. Extra varmt för vaden plus att det var väldigt skönt med det där lilla vibrerande som blir när katter spinner.
Kommer somna så snart jag sluter ögonen tror jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka