Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regn regn regn. Ändå ganska mysigt. Vi kurar inne med tända ljus och te.

Ska åka och handla lite senare inför morgondagens halloween. Bli inget stort alls, men lite extra lär jag fixa iaf. 🎃

Usch, jag tycker verkligen att det här med att åka och titta på bil är hemskt. Det är en Kamux-handlare som jag ska besöka, men omdömena spretar ju verkligen åt alla håll angående kedjan som helhet... :meh:

Jag försöker jobba men katten vill sitta bakom rumpan hela tiden.
Sätter igång hennes värmeplatta.
Flyttar katten dit. Förklarar hur gosigt och varmt det är. Katten sur och sätter sig demonstrativt framför mig.
Flyttar igen till värmedynan. Katten sur och försöker få mig att maka på rumpan så hon kan ligga bakom rumpan.
Flyttar till värmedynan. Förklarar igen hur varmt och bra det är. Katten sätter sig bakom skärmen och ser frusen ut.
Flyttar till värmedynan. Katten kommer på att "Åh vad varmt och gosigt!" och riktigt gnussar in sig i värmen och smälter ut som en blöt fläck.
:banghead: 😅

Nästa gång jag köper gamingstol blir det en XL version... Kanske med inbyggd värme om det finns. Så vi båda får plats bekvämt. Vi får bara nästan plats bekvämt just nu. Tur hon är liten.

Usch, jag tycker verkligen att det här med att åka och titta på bil är hemskt. Det är en Kamux-handlare som jag ska besöka, men omdömena spretar ju verkligen åt alla håll angående kedjan som helhet... :meh:
Det är hemskt! Har du kollat på Carlqvist i Tingsryd?
Kamux har jag bara dåliga erfarenheter från, likaså Riddermark. Bilbranschen är hemsk o vandra i. Jag är ju där nu också.

Tillbaks på jobb. Startade alldeles för tidigt med att var apå plats vid 6 för att hinna lösa lite. Sen vidare 1h resväg till sjukhus och sen arbetsplatsen där.

Tillbaks på ruta ett och ska jobba lite innan jag ska tillbaks till sjukhuset för läkarbesök. Helt slut och vräker ned med regn också så känner mig stressad över att hinna hem till djuren.

Ingen bra dag idag känner jag

Ska till vc 13:45. Gör rejält ont och det blev inte bättre av att jag vaknade kvart i sju av att katten ställde sig på min onda axel och började baka bröd. Föste bort snällt men hon envisades med att stånga på den.

Så länge jag sitter i en ställning som nu så är det helt ok, men gör fortfarande ont. Men att ta på sig kläder är inte kul. Vill duscha men känner att jag inte riktigt fixar det. Tänkte avstå från ipren/panadol så läkare kan se mig utan smärtlindring. Jag hoppas fortfarande på att det bara är mjukdelar som krånglar men börjar undra nu.

Jätteintressant möte på jobbet idag om ett projekt vi håller på med. Mötet idag var med en extern myndighet och fick massa var svar och vidare tankar på hur vi ska gå vidare.

I övrigt var arbetsdagen lite för stressig och ångestladdad. Hoppas verkligen företagshälsovården hör av sig snart så jag kan få samtalen jag blivit lovad. Lite förvånad att de inte hört av sig än, då jag vill minnas från tidigare gånger att de varit snabba.. Får fråga min chef på måndag om jag inte hört något.

Jag behöver reda ut en småkrånglig situation som kräver att jag pratar med såväl arbetsförmedlingen som försäkringskassan och csn (ev. universitetet också) 🥲

Måtte jag ta mig igenom dessa telefonköer levande! 😵🤞
Ska inte klaga dock, är faktiskt på plats 8 efter en timmas kö på arbetsförmedlingen så det kunde varit värre

Laddar fullt på hörlurarna, mobilen (måste byta batteri snart) och läsplattan inför eventuell resa till röntgen vilket av erfarenhet tar ett antal timmar eftersom det är drop-in.

Måste komma ihåg att köpa en power bank.

Jag har köpt bil :) ! Det blev lite dyrare än jag hade tänkt, men från en Toyota-handlare och med endast 6800 mil. Så det känns ändå som ett väldigt bra köp :) ! Bilen ser i prinicip helt ny ut. De ska sätta på dragkrok så jag får vänta med att hämta bilen till den 18 november så under tiden får jag puttra runt i lilla gamla lånebilen... :D

Jag har köpt bil :) ! Det blev lite dyrare än jag hade tänkt, men från en Toyota-handlare och med endast 6800 mil. Så det känns ändå som ett väldigt bra köp :) ! Bilen ser i prinicip helt ny ut. De ska sätta på dragkrok så jag får vänta med att hämta bilen till den 18 november så under tiden får jag puttra runt i lilla gamla lånebilen... :D
Imponerad!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka