Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, 33+ djur inomhus är inte så många ändå. 😅

Jag har ju bara Räv, men hans bur tar å andra sidan upp 2 meter av vardagsrummet. 😅
Det är ju lite det man får ta hänsyn till. Nipper (min gamla majsorm) har ett två meter långt terrarium i sovrummet. Min största spindel har ett 60L akvarium, men de allra flesta trivs helt okej i tre - tjugo liter när de är fullvuxna, och de flesta är inte det än. Det är liksom görbart. :D

Kan vi få en bild på underverket :love:
Kommer i morgon, vi har lagt oss och jag har till och med sovit en stund. Hade svårt att fatta hur lite klockan var när jag kollade nyss. Kom iofs ner inatt kl 02 så är mer rubbad än vanligt. 😄

Timmy som varit så avvaktande mot andra hundar efter att den andra mallen spöade upp honom rejält, är helt upp över öronen förälskad och har försökt leka igång henne flera gånger inomhus, men han respekterar när hon tyckt han varit för närgången. 🥰

Idag blev det en halloweenstur med häst och vagn; var länge sen nu igen och med lite härlig kyla i luften var det en pigg pålla framför vagnen, härligt 😍. Fortsatt rysligt trevlig halloween på er alla av det som är kvar av kvällen 😊.

Åhåjaja kravlade mig ur sängen med århundradets träningsvärk- betydligt värre än nu senast- och känner mig som 87 istället för 37 idag 😝. Skippade att städa som tänkt och plantera istället om lite ny calanchoe, palettblad jag inte hade "hunnit" plantera än och planterade skotten av ett par ampelliljor och fixade handling innan fredagsruschen drog igång 😊.

Nu har jag nyligen kommit hem från "spökköping" 😂 och ska äntligen lägga mig bredvid älsklingen och somna; ögonen går verkligen i kors 😅😆.
Haft en skön fredagskväll på jobbet; skojade med mannen när han öppnade om bus eller godis 🤣😂 och då fick jag en kram, första gången sedan jag började jobba där så det värmde 🥰. Efter att jag lagat middag åt dem slappnade jag av så dant i soffan i deras sällskap att jag plötsligt kände mig superdupermegatrött, man kan ha det sämre på sitt arbete ☺️🥰 även om det nu blir härligt med leeedig helg 😊.

Jag har skördat mödan från gårdagens rovkarvning och gjort en underbar soppa på sagda rova, riven morot, kycklingbuljong, vitlök, grön currypasta, kanel, nejlikor, kardemumma och kokosmjölk... med lite grillad kyckling som topping. Blir morgondagens lunchlåda. Hela huset luktar underbart!

Jag försökte ordna bank-id på nya telefonen med mitt pass. Det gick inte. Jag fick besked på att jag fick ordna med befintligt bank-id, vilket ju är på gamla telefonen, eller med bankdosa, och den vet jag inte hur fungerar eller gå till banken. Jahapp. hur fasen funkar bankdosen? Den ska man visst ta bild med?!

Jag låste den, hade inte min pinkod....

Jag försökte ordna bank-id på nya telefonen med mitt pass. Det gick inte. Jag fick besked på att jag fick ordna med befintligt bank-id, vilket ju är på gamla telefonen, eller med bankdosa, och den vet jag inte hur fungerar eller gå till banken. Jahapp. hur fasen funkar bankdosen? Den ska man visst ta bild med?!
Logga in på din bank och gå efter steg med flytta över bankid till ny telefon (enhet).
Och yes behöver ha uppe gamle telefonen till det.

Logga in på din bank och gå efter steg med flytta över bankid till ny telefon (enhet).
Och yes behöver ha uppe gamle telefonen till det.

Så här kommer du igång​

• Ta fram mobiltelefonen som du vill ha BankID på.
  • Säkerställ att du har BankID säkerhetsapp och Nordea-appen installerade och uppdaterade.
  • Ska du skaffa BankID på en ny mobil? Ta inte bort ditt nuvarande BankID innan du har aktiverat det nya på din nya mobil.
  • Logga in i Nordea-appen. Klicka på Profil, gå till Hantera BankID och följ stegen.

Iaf gällande Nordea

Så här kommer du igång​

• Ta fram mobiltelefonen som du vill ha BankID på.
  • Säkerställ att du har BankID säkerhetsapp och Nordea-appen installerade och uppdaterade.
  • Ska du skaffa BankID på en ny mobil? Ta inte bort ditt nuvarande BankID innan du har aktiverat det nya på din nya mobil.
  • Logga in i Nordea-appen. Klicka på Profil, gå till Hantera BankID och följ stegen.

Iaf gällande Nordea
Ja jo ,jag har visst nordeabanken också, den hade jag glömt i all hast :D

Tack, får testa i morgon!
Jag låste bakdosan till sparbanken så det är kört både med pass och bankdosa så jag får gå till banken där............................

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka