Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch, lövblås var för klen för blöta eklöv. Eller om det var jag som hade värdelös teknik. Men nu är alla löv krattade och bortforslade till ett hörn av trädgården.

Skulle vilja ha en riktig mullkompost. Men vet inte var eller hur jag vill ha den. Och just eklöv kanske inte är det optimala heller (bryts ner så långsamt).
A man can dream, a man can dream...
Få saker rår på blöta löv, tyvärr. Jag bor ihop med ett gäng gamla lönnar. Och två ekar.
Blöta löv krattas bäst. Men är de bara lite torra funkar lövblåsen. .

20251101_195911.webp

Har ätit lite mat och har dragit på mig huvudvärk och illamående. Hoppas inte på migrän på gång! Fryser gör jag också. Bytte en massa batterier i belysning här inne tidigare i kväll medan jag gjorde mat. Mysigt, men nu måste jag köpa nya batterier också, har fler ställen att ha batterier i dessutom. Ser lite fram emot adventsstakarna sedan som lyser upp i mörkret. Det enda positiva med julen.

Rätt slut men ska mata spindlar i alla fall!
Tog resterna från soppan igår och fyllde på med mer rova, morötter och även sötpotatis. Lite mer kardemumma, nejlikor, chili och grön currypasta. Kokosmjölk och en skvätt creme fraiche. Så sjuuukt gott! <3 Det blir lunch imorgon igen.
Jag älskar hur man kan ha en "grundsoppa" och liksom bara lägga till det man har hemma i evigheter och så smakar den lite olika varje dag.

En burk tonfisk
100g gurka (jag tärnade den, hade kunnat få vara mer gurka dock!)
1 rödlök (i lagom bitar efter smak)
150g turkisk yoghurt
15g lättmajonäs
1-2msk soja
Citronsaft, salt och peppar efter smak.

Rör ihop och ät. Jag la på grovt knäckebröd, i videon åt de det direkt som en sallad typ. 😁

(Jag åt hälften, vilken blev 200kcal och ~16g protein + knäckebröd, om man är intresserad av de värdena.)

Tack! Då är det som min vanliga plus soya! Och jag brukar ha gurka vid sidan men detta ska testas:)

Varit hundvakt åt grannarnas härliga voffar 🥰 idag medan deras matte och husse roade sig på Gekås 😊. En sväng till stallet då en kusin gärna ville få rida en sväng; gick så fint i alla gångarter på bästa pållan ❤️. Verkligen härligt väder så en promenad var skönt även om det kändes av träningsvärken ännu och onödigt flåsigt då jag lyckats bli lätt förstoppad 👎.

Hemma, filmen var ok, Sentimental Value med Stellan Skarsgård. Mycket en skådespelarfilm men gillade faktiskt att den fick ta tid, lite pretto dock. Har även ätit sushi. Nu sitter jag och äter upp mina sista äpplen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka