Dags att dra t stallet o fixa det sista inför insläpp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lövblås lövblås lövblåsBehöver kratta löv. Har en miljard sådana, så är det att bo i en bokskog.

Få saker rår på blöta löv, tyvärr. Jag bor ihop med ett gäng gamla lönnar. Och två ekar.Äsch, lövblås var för klen för blöta eklöv. Eller om det var jag som hade värdelös teknik. Men nu är alla löv krattade och bortforslade till ett hörn av trädgården.
Skulle vilja ha en riktig mullkompost. Men vet inte var eller hur jag vill ha den. Och just eklöv kanske inte är det optimala heller (bryts ner så långsamt).
A man can dream, a man can dream...
En bensinblås eller traktorblås orkar. Det är därför vi bara har såna, för att alltid kunna blåsa.Få saker rår på blöta löv, tyvärr. Jag bor ihop med ett gäng gamla lönnar. Och två ekar.
Blöta löv krattas bäst. Men är de bara lite torra funkar lövblåsen. .
Klart att proffs har riktiga grejor.En bensinblås eller traktorblås orkar. Det är därför vi bara har såna, för att alltid kunna blåsa.
Jag måste dock justera ner tomgången på min blås tror jag, får ont i armen av att hålla i denKlart att proffs har riktiga grejor.
Vi amatörer har klenare utrustning (och tunnare plånbok)
Nä jag vill inte hålla på med maskiner faktiskt. Då är jag inte med naturen längre.Lövblås lövblås lövblås![]()
En burk tonfisk
100g gurka (jag tärnade den, hade kunnat få vara mer gurka dock!)
1 rödlök (i lagom bitar efter smak)
150g turkisk yoghurt
15g lättmajonäs
1-2msk soja
Citronsaft, salt och peppar efter smak.
Rör ihop och ät. Jag la på grovt knäckebröd, i videon åt de det direkt som en sallad typ.
(Jag åt hälften, vilken blev 200kcal och ~16g protein + knäckebröd, om man är intresserad av de värdena.)
För mig är det inte helt frivilligt.Nä jag vill inte hålla på med maskiner faktiskt. Då är jag inte med naturen längre.