Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oväntat solsken här idag. Velar över om vi vågar oss iväg till ett naturreservat eller ej, då sonens mage tjorvar.. Men vore SÅ skönt för själen att komma ut i skogen lite.. 🥺

Tror annars att dagens mål ska bli att rensa något. Typ ett skåp eller liknande. Kanske också lägga ut något på annons bara för att komma igång med rensning igen.

Har lyckats göra en donut-uppsättning på dotterns midjelånga, tjocka hår, som funkar med tävlingshjälmen. Många hårnålar och mycket hårspray. Nu hoppas jag att den sitter tills hon ridit i eftermiddag 🙈
IMG-20251102-WA0000.webp
Mycket hår är det 🙈

Dricker kaffe
Funderar på vad dagen ska innehålla
Jag har för första gången inte packat upp så mycket vid en flytt
Kanske ett bra tecken, att jag verkligen vill hitta rätt plats för allt

Vi har monterat ihop ett skötbord. Lite väl tidigt men det kommer få fungera som avlastningsbord och förvaring till bebissakerna sålänge. Det blev en halv centimeters spelrum mellan garderoben och bänken på andra sidan, dvs passade perfekt!

Störiga drömmar, vaknade med ångest.
Efter frukost joggade jag en runda med go känsla.
Tvättar tvätt nr två och sitter i soffan under filten.
Syster ska bjuda på lunch om en stund.

Happ, och så var det jag som vaknade med taggtrådskänsla i halsen... Inte jätteförvånande egentligen med tanke på hur de senaste dagarna har sett ut, men störande ändå. Ja ja, tur att jag inte hade planerat att göra många knop idag oavsett! Ska koka lite te och sätta tänderna i en ny brittisk krimserie tror jag minsann! (och samtidigt göra mitt bästa för att tysta tankarna om alla saker jag skulle kunna få gjort idag)

Har städat, sorterat kläder jag fick med mig från Sthlm, startat en tvättmaskin och lagat mat. Mötte också hyresvärden när jag var ut lite snabbt, han var i full färd med att ordna motorvärmare och kupévärmare till mig :heart: I eftermiddag ska jag handla och motionera hundar, sedan blir det nog en lugn kväll.

Det här med att inte ha en bil gör mig lätt tokig. Eller, jag HAR ju köpt en (tack och lov) men får vara tålmodig (inget jag är bra på) fram tills den 18de. Idag har vi hämtat hö, så nu måste jag åka tillbaka ett par mil med min brors bil och hämta den ANDRA lånebilen hos honom... 🤪 Tidsödande och besvärligt!!

Väckte sambon och hunden vid 7 i morse, så vid 8 var vi framme vid naturreservatet och gick drygt två timmar. :) Därefter åkte vi förbi affären och veckohandlade och sen förbi en annan affären och hämtade ett paket. Nu har vi ätit lunch och vilar en liten stund.

Åt precis en sen lunch. Surfar och slökollar på Friends. Städade ett par pappershögar förut och hittade ett vykort jag glömt besvara. Vill skriva men har svårt att komma igång. Har typ två kort till plus 5-6 brev. Lite stressande, fast alla vet att jag svarar när jag kan. Så skönt med såna brevvänner.
Funderar på att gå ut en sväng innan hoppningen börjar (eller den kanske redan sänds på svtplay?).

Sonen har deklarerat att halloween nu är slut och alla dekorationer ska bort, för nu är det minsann jul! 🤣🤣 Vi är inte helt överens om det faktiskt. 😅

Funderar på att beställa nya hantlar, behöver tyngre. Ska bara enas med mig själv om lämplig vikt först.
Jag har ett set med utbytbara skivor. Funkar bra, om jag bara skulle använda dem varje dag …
Tror de är från ca 3 kg t max 20 kg per hantel.

Mysförmiddag med sambo och Marodör, check.
Tvättstuga avklarad, check.
Mat fixad och äten, check.
Marodör aktiverad ute av sambo, check.
Viloläge för mamman medans grabbarna var ute, check.
Rulltårta bakad, check.
Nu soffhäng med fotboll i lurarna och octonauterna på tvn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka