Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har vattnat ett gäng orkidéer efter lunch och nu vilar jag upp mig inför att det är dags att gå ut. Min pulsmätare piper på mig så fort jag ställer mig upp idag. Oklart varför pulsen går upp så mycket så snabbt, så lite orolig att jag håller på att bli sjuk igen.

Tror jag ger upp nu och fortsätter i morgon. Har en del jag tänkt göra ikväll så bäst att sätta fart direkt i hopp om att bli klar med allt i bra tid så jag kan läsa en timme innan jag måste sova 😅 Ska börja med att laga mat, baka frukostbröd och mata hundarna. Sen städa lilla toan och badrummet och klippa maken. Efter det ett ridpass och kvällsfodra. Sover nog gott i natt också :p

idag har hjärnan behövt jobba hårt. När det blir så har jag svårt att sluta jobba. Skulle kunna sitta i många timmar till. Men behöver ju åka hem också och ikväll ta hand om djuren.

Jag är en idiot.
Sitter med trött hund i knäet och reder ut pälsen från krankvistar.
Skithunden stack ifrån mig i skogen. Jag fick jordens ångest och ropade och letade, Såg honom på avstånd några gånger med sen var han borta.
Stod på en granngård när en bil stannade, De hade hittat honom där jag hade parkerat bilen.
Det var ett år sen han var lös senast. Så himla mycket som vi tränat inkallning så vågade jag. Dumt!!

Slår mig i huvudet med stekpannan. Jag är bevisat dum i huvudet, Så klart det inte fungerade. :arghh:
Men det straffar sig. Mitt knä tåkl inte så mycket vandrande i skogen. Jag kommer att ha skitont imorgon. Rätt åt mig.

Har sprungit runt på aktiviteter och ärenden i stan hela dagen. Jag undrar hur länge jag har haft ett torkat eklöv på byxorna - så det stuckit ut mellan skinkorna O_o
Hört ett prasslande ljud men har inte kunnat lokalisera :rofl:
Man får bjuda på sig själv mest hela tiden!

Lång dag på jobbet, med tre timmar möten på eftermiddagen. Helt jäkla sopslut nu. 😖
Glad att jag hade soppa att värma så att jag bara behövde fixa mat och matlådor till sonen.

Hade tänkt träna men tror faktiskt inte att jag orkar. Vi får se.

Jag har lite olika sorters kolleger.
Såna som alltid är drivna och positiva.
Såna som vill göra minsta möjliga utan att hamna i PAN.
Och såna som väljer att sluta för att jobba någon annanstans.

Idag har jag haft att göra med alla sorter.
Jag har det likadant, jag brukar bara positiv och driven men känner mig lite golvad av en som vill göra så lite som möjligt verkar få vara kvar trots att hen har en provanställning och helt öppet vägrar göra grejer och hänvisar till att hen inte har fått information/anser att det inte ingår i tjänsten och vår tf vill nog bara slippa en nyrekrytering. 😔

Beställt nya extraljus på nätet, utan att stämma av med försäkringsbolaget först! :nailbiting:
Jag har suktat efter de här i över ett år nu och när de jag redan hade blev sönderkörda av någon idiot vid en stormarknad tidigare i år så gjorde jag slag i saken nu. 🫣

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka