Säkert allt i en kastrull el ugn. Hade en vårdtagare som vägrade mikro så då fick vi göra så därJag känner en som aldrig haft micro, h*n är över 60 år. Kan fråga hur h*n värmer matlådorna.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säkert allt i en kastrull el ugn. Hade en vårdtagare som vägrade mikro så då fick vi göra så därJag känner en som aldrig haft micro, h*n är över 60 år. Kan fråga hur h*n värmer matlådorna.![]()
Vad är farligt med flagad färg innuti?Hade gärna sluppit köpt ny men är ju inte särskilt bra när färgen flagnar inne i mikron, annars är den felfri![]()
Jag har en som stod här när jag flyttade in för 22 år sen. Den funkar men tallriken snurrar bara när den känner för det. Måste varit förra hg som lämnat kvar den för hv ville inte byta ut den åt mig, de sa att den inte hör till lgh.Jag fick en micro precis när de började bli "i ropet", vilket nog är ca 35 år sedan eller så. Den bytte jag ut för fem år sedan! Den funkade alltså fint i 30 år och då hade den ändå använts väldigt flitigt. Det var bättre förr! I alla fall microugnarna.![]()
Har den blivit fuktig inuti? Vi har alltid vår lite på glänt för att undvika detta.Hade gärna sluppit köpt ny men är ju inte särskilt bra när färgen flagnar inne i mikron, annars är den felfri![]()
Min Windows är på engelska så majoriteten av alla ord är rödmarkerade.
Har ägnat massor av tid på att försöka fixa. Alla språkval är svenska men på bl.a. buke är det rött.
Så mina skrivfel och feltryckningar drunknar. Kommer jag ihåg att trycka på förhandsgranska så blir det bättre, Men orkar inte.
Blir inte bättre av att jag är rejält darrhänt....![]()
Nja, en kastrull kanske. Eller en ugnsform.
Generellt handlar det om att de inte vill ha den strålningen på mat.
Det är INGET som helst farligt med strålningen i en mikrovågsugn! Var snäll och sprid inte ovetenskapliga myter.
Strålningen i en mikrovågsugn är inte en joniserande strålning utan en form av elektromagnetisk strålning som inte på något som helst sätt är kvar i maten.
Edit: Såg sedan att det inte var din åsikt men låter ovanstående stå kvar, många tror det är farlig strålning i en mikro.
Särbon är på väg på jobb men det var jobbigt ett tag i inlandet... isregn på kall vägbana![]()
Vill bara säga att det inte är därför jag inte har en mikro. Har ett litet kök och använder hellre den platsen till annat.
Eeek läskigt, hoppas han kommer fram ok!
Jag ska köra inlandet på torsdag, hoppas det är bra väglag då.. inte kul med hala vägar!Särbon är på väg på jobb men det var jobbigt ett tag i inlandet... isregn på kall vägbana![]()
Jag ska köra inlandet på torsdag, hoppas det är bra väglag då.. inte kul med hala vägar!