Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick en micro precis när de började bli "i ropet", vilket nog är ca 35 år sedan eller så. Den bytte jag ut för fem år sedan! Den funkade alltså fint i 30 år och då hade den ändå använts väldigt flitigt. Det var bättre förr! I alla fall microugnarna. :rofl:
Jag har en som stod här när jag flyttade in för 22 år sen. Den funkar men tallriken snurrar bara när den känner för det. Måste varit förra hg som lämnat kvar den för hv ville inte byta ut den åt mig, de sa att den inte hör till lgh.

• Gilla
Reactions: Sel
1000014276.webp

Vintern är här 🥶

Två män är här och monterar mina möbler, det går lite snabbare än när man gör det själv. :laugh:
Den enas tfn plingar hela tiden, blir stressad av det men vill inte säga nåt. De är nog klara före kl 13, i den här takten. O_o

• Gilla
Reactions: Sel
Min Windows är på engelska så majoriteten av alla ord är rödmarkerade.
Har ägnat massor av tid på att försöka fixa. Alla språkval är svenska men på bl.a. buke är det rött.
Så mina skrivfel och feltryckningar drunknar. Kommer jag ihåg att trycka på förhandsgranska så blir det bättre, Men orkar inte.
Blir inte bättre av att jag är rejält darrhänt.... :meh:

Chrome måste man ställa in svenska spellcheck

Settings --> Languages --> scrolla ner till spell check

1762861700638.webp

Nja, en kastrull kanske. Eller en ugnsform.
Generellt handlar det om att de inte vill ha den strålningen på mat.

Det är INGET som helst farligt med strålningen i en mikrovågsugn! Var snäll och sprid inte ovetenskapliga myter.

Strålningen i en mikrovågsugn är inte en joniserande strålning utan en form av elektromagnetisk strålning som inte på något som helst sätt är kvar i maten.

Edit: Såg sedan att det inte var din åsikt men låter ovanstående stå kvar, många tror det är farlig strålning i en mikro.

Fö strök Aleris min förseningsavgift vilket var bra, eftersom att fakturera pga en och en halv timme var löjligt. Sedan ringde jag Comviq ang att de skulle höja min avgift rejält och när jag frågade hur mycket och att jag därför tänkte byta sa han att det borde jag göra och slängde på luren. Ringde till Comviq som sa att det ibland ringer människor som utger sig för att vara från Comviq, antar att de vill att kunder ska byta till dem :idea: Hursom förhandlade jag fram att jag mot ett års bindningstid och 4GB surf (använder inte mer än högst 2GB) betalar 79 kr/månaden.

Det är INGET som helst farligt med strålningen i en mikrovågsugn! Var snäll och sprid inte ovetenskapliga myter.

Strålningen i en mikrovågsugn är inte en joniserande strålning utan en form av elektromagnetisk strålning som inte på något som helst sätt är kvar i maten.

Edit: Såg sedan att det inte var din åsikt men låter ovanstående stå kvar, många tror det är farlig strålning i en mikro.

Vill bara säga att det inte är därför jag inte har en mikro. Har ett litet kök och använder hellre den platsen till annat.

Eeek läskigt, hoppas han kommer fram ok!

Jadå, jag är inte så orolig. Vi är båda två vana att köra i dyngväder :D Svartis är liksom standard norröver så här års. Min säsong som testförare härdade mig också, min grupp kom aldrig in kort på mil vid normalkörning (ingen hade dock sagt något om vi var kort om det var problematiskt väder men vi var envisa, milen skulle in! :laugh:).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka