Min Islandskorsningsponny kunde om det snöade mkt vÀgra gÄ med stallpersonalen. Han vÀnde rumpan mot vinden och skulle snöas över typ. Helt hopplös!Verkligen!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min Islandskorsningsponny kunde om det snöade mkt vÀgra gÄ med stallpersonalen. Han vÀnde rumpan mot vinden och skulle snöas över typ. Helt hopplös!Verkligen!![]()
Vi har haft nÄgra sÄdana i stallet ocksÄ. Bara att rygga dem hela vÀgen ut i hagen.Min Islandskorsningsponny kunde om det snöade mkt vÀgra gÄ med stallpersonalen. Han vÀnde rumpan mot vinden och skulle snöas över typ. Helt hopplös!![]()
Jag tyckte ocksĂ„ att âdet var baraâ. Det tyckte inte stallpersonalen. Den ponnyn gjorde inget han inte ville.Vi har haft nĂ„gra sĂ„dana i stallet ocksĂ„. Bara att rygga dem hela vĂ€gen ut i hagen.![]()
(SkĂ€mt Ă„sido förstĂ„s. SjĂ€lvklart hjĂ€lper jag gĂ€rna till nĂ€r nĂ„gonting sĂ„ trĂ„kigt hĂ€nt kollegan, jag tĂ€nkte inte pĂ„ att det kunde lĂ„ta okĂ€nsligt. )Min kollegas pappa har tyvĂ€rr dött sĂ„ hon har flugit hem till RumĂ€nien och familjen, vilket innebĂ€r att jag nu fĂ„r tĂ€cka hennes morgonpass uppe vid mountainbikecentret. Ăven pĂ„ mina lediga dagar dĂ„ vi inte har nĂ„gon annan personal som Ă€r trĂ€nad dĂ€r för tillfĂ€llet. SĂ„ imorgon blir det upp dit sju till nio innan stĂ€dhusen, sedan tĂ€cker jag dĂ€r resten av morgnarna innan jag arbetar istĂ€llet för vĂ„r porter (som hastigt slutat) pĂ„ hotellet. Jag tycker det Ă€r fullt rimligt att jag fĂ„r tvĂ„ löner om jag ska tĂ€cka tvĂ„ arbetsroller, samt ibland rum ocksĂ„.![]()
Dom personerna kan fara Ät varmare stÀlleKÀnner mig pinsamt gammal som ska försöka fixa vid 33 Ärs Älder (det Àr bara att skratta, borde verkligen ha fixat det tidigare), borde egentligen bara skita i det. Men har skrivit in mig pÄ körskola, men inte vÄgat ta första lektionen pga sÀmst och ska snart fixa mitt tredje (dör skÀmsdöden) körkortstillstÄnd dÄ mitt andra gÄr ut om tvÄ dagar. Har redan blivit utskrattad av folk i min nÀrhet, vilka ocksÄ sÀger att jag kommer bli en sjukt dÄlig förare dÄ jag börjar med automatkörkort bara för att ha nÄgot. FÄr försöka ta manuellt senare... Om det inte visar sig att jag blir sjukt dÄlig![]()
Dom personerna kan fara Ät varmare stÀlleÀn vÀrre sÀger yrkeschaufförer, oproffsigt deluxe.
Tog sjÀlv automatkort förra Äret 32Är och köpte min första bil iÄr som 33Är. Enda sved lite va dyrare fÄ tag i automat av det jag ville ha Àn manuell men helt klart vÀrt det. Planen Àr skaffa manuell i framtiden, just nu faktiskt mest bara för kunna köra sambons bil annars för mig inget vÀrde ta manuell utöver det. Har verkstaden pÄ gÄngavstÄnd sÄ behov lÄnebil Àr minimal.
Ska tillÀggas jag var bra osÀker nÀr jag började övningsköra och vÀrldens fegis. Nerverna tog tyvÀrr lite överhand pÄ uppkörningen och jag tog körkortet pÄ andra försöker, det gick ju med.Idag bra mycket sÀkrare bakom ratten och lattjo kunna ta egna bil ska nÄnstans.
Hejja dig![]()
SantDe allra flesta kuggar första uppkörningen sÄ det rÀknas inte![]()
NĂ€r jag jobbade pĂ„ ridskolan hade vi en som klev ut genom grinden nĂ€r nĂ€sta hĂ€st skulle slĂ€ppas och helt sonika gick tillbaka in till sin box!Jag tyckte ocksĂ„ att âdet var baraâ. Det tyckte inte stallpersonalen. Den ponnyn gjorde inget han inte ville.![]()
Jag klarade mig först pÄ sjÀtte uppkörningen. Var 36 Är och jag har kört prickfritt de dryga tjugo Är som gÄtt sen dess.KÀnner mig pinsamt gammal som ska försöka fixa vid 33 Ärs Älder (det Àr bara att skratta, borde verkligen ha fixat det tidigare), borde egentligen bara skita i det. Men har skrivit in mig pÄ körskola, men inte vÄgat ta första lektionen pga sÀmst och ska snart fixa mitt tredje (dör skÀmsdöden) körkortstillstÄnd dÄ mitt andra gÄr ut om tvÄ dagar. Har redan blivit utskrattad av folk i min nÀrhet, vilka ocksÄ sÀger att jag kommer bli en sjukt dÄlig förare dÄ jag börjar med automatkörkort bara för att ha nÄgot. FÄr försöka ta manuellt senare... Om det inte visar sig att jag blir sjukt dÄlig![]()
Den hÀr ponnyn var en mÀsterrymmare. Han insÄg att om han sprang mot öppningen nÀr nÄgon skulle ta in/ut annan hÀst hann de oftast stÀnga. SÄ han började springa pÄ mÀnniskan istÀllet. DÄ tappade de ju grindsnörena.NÀr jag jobbade pÄ ridskolan hade vi en som klev ut genom grinden nÀr nÀsta hÀst skulle slÀppas och helt sonika gick tillbaka in till sin box!
Han fick stanna inne...
Jag klarade mig först pÄ sjÀtte uppkörningen. Var 36 Är och jag har kört prickfritt de dryga tjugo Är som gÄtt sen dess.
De allra flesta kuggar första uppkörningen sÄ det rÀknas inte![]()

Jag gÄr in med instÀllningen att jag kommer kugga minst första försöket, man mÄste ju öva pÄ att köra uppDe allra flesta kuggar första uppkörningen sÄ det rÀknas inte![]()