Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Min kollegas pappa har tyvĂ€rr dött sĂ„ hon har flugit hem till RumĂ€nien och familjen, vilket innebĂ€r att jag nu fĂ„r tĂ€cka hennes morgonpass uppe vid mountainbikecentret. Även pĂ„ mina lediga dagar dĂ„ vi inte har nĂ„gon annan personal som Ă€r trĂ€nad dĂ€r för tillfĂ€llet. SĂ„ imorgon blir det upp dit sju till nio innan stĂ€dhusen, sedan tĂ€cker jag dĂ€r resten av morgnarna innan jag arbetar istĂ€llet för vĂ„r porter (som hastigt slutat) pĂ„ hotellet. Jag tycker det Ă€r fullt rimligt att jag fĂ„r tvĂ„ löner om jag ska tĂ€cka tvĂ„ arbetsroller, samt ibland rum ocksĂ„. :p

Min kollegas pappa har tyvĂ€rr dött sĂ„ hon har flugit hem till RumĂ€nien och familjen, vilket innebĂ€r att jag nu fĂ„r tĂ€cka hennes morgonpass uppe vid mountainbikecentret. Även pĂ„ mina lediga dagar dĂ„ vi inte har nĂ„gon annan personal som Ă€r trĂ€nad dĂ€r för tillfĂ€llet. SĂ„ imorgon blir det upp dit sju till nio innan stĂ€dhusen, sedan tĂ€cker jag dĂ€r resten av morgnarna innan jag arbetar istĂ€llet för vĂ„r porter (som hastigt slutat) pĂ„ hotellet. Jag tycker det Ă€r fullt rimligt att jag fĂ„r tvĂ„ löner om jag ska tĂ€cka tvĂ„ arbetsroller, samt ibland rum ocksĂ„. :p
(SkÀmt Äsido förstÄs. SjÀlvklart hjÀlper jag gÀrna till nÀr nÄgonting sÄ trÄkigt hÀnt kollegan, jag tÀnkte inte pÄ att det kunde lÄta okÀnsligt. )

Behöver duscha men orkar inte. GÄtt en del idag sÄ ryggen Àr skitsur. Tror inte jag vill trigga den mer idag, fÄr duscha imorn. KÀnner mig grisig. BlÀ.
Ser dr Quinn (igen). Är trött. :sleep:

KÀnner mig pinsamt gammal som ska försöka fixa vid 33 Ärs Älder (det Àr bara att skratta, borde verkligen ha fixat det tidigare), borde egentligen bara skita i det. Men har skrivit in mig pÄ körskola, men inte vÄgat ta första lektionen pga sÀmst och ska snart fixa mitt tredje (dör skÀmsdöden) körkortstillstÄnd dÄ mitt andra gÄr ut om tvÄ dagar. Har redan blivit utskrattad av folk i min nÀrhet, vilka ocksÄ sÀger att jag kommer bli en sjukt dÄlig förare dÄ jag börjar med automatkörkort bara för att ha nÄgot. FÄr försöka ta manuellt senare... Om det inte visar sig att jag blir sjukt dÄlig:(
Dom personerna kan fara Ät varmare stÀlle :rage: Àn vÀrre sÀger yrkeschaufförer, oproffsigt deluxe.

Tog sjÀlv automatkort förra Äret 32Är och köpte min första bil iÄr som 33Är. Enda sved lite va dyrare fÄ tag i automat av det jag ville ha Àn manuell men helt klart vÀrt det. Planen Àr skaffa manuell i framtiden, just nu faktiskt mest bara för kunna köra sambons bil annars för mig inget vÀrde ta manuell utöver det. Har verkstaden pÄ gÄngavstÄnd sÄ behov lÄnebil Àr minimal.

Ska tillĂ€ggas jag var bra osĂ€ker nĂ€r jag började övningsköra och vĂ€rldens fegis. Nerverna tog tyvĂ€rr lite överhand pĂ„ uppkörningen och jag tog körkortet pĂ„ andra försöker, det gick ju med. 😁 Idag bra mycket sĂ€krare bakom ratten och lattjo kunna ta egna bil ska nĂ„nstans.

Hejja dig đŸ„ł

Dom personerna kan fara Ät varmare stÀlle :rage: Àn vÀrre sÀger yrkeschaufförer, oproffsigt deluxe.

Tog sjÀlv automatkort förra Äret 32Är och köpte min första bil iÄr som 33Är. Enda sved lite va dyrare fÄ tag i automat av det jag ville ha Àn manuell men helt klart vÀrt det. Planen Àr skaffa manuell i framtiden, just nu faktiskt mest bara för kunna köra sambons bil annars för mig inget vÀrde ta manuell utöver det. Har verkstaden pÄ gÄngavstÄnd sÄ behov lÄnebil Àr minimal.

Ska tillĂ€ggas jag var bra osĂ€ker nĂ€r jag började övningsköra och vĂ€rldens fegis. Nerverna tog tyvĂ€rr lite överhand pĂ„ uppkörningen och jag tog körkortet pĂ„ andra försöker, det gick ju med. 😁 Idag bra mycket sĂ€krare bakom ratten och lattjo kunna ta egna bil ska nĂ„nstans.

Hejja dig đŸ„ł

De allra flesta kuggar första uppkörningen sÄ det rÀknas inte:)

KÀnner mig pinsamt gammal som ska försöka fixa vid 33 Ärs Älder (det Àr bara att skratta, borde verkligen ha fixat det tidigare), borde egentligen bara skita i det. Men har skrivit in mig pÄ körskola, men inte vÄgat ta första lektionen pga sÀmst och ska snart fixa mitt tredje (dör skÀmsdöden) körkortstillstÄnd dÄ mitt andra gÄr ut om tvÄ dagar. Har redan blivit utskrattad av folk i min nÀrhet, vilka ocksÄ sÀger att jag kommer bli en sjukt dÄlig förare dÄ jag börjar med automatkörkort bara för att ha nÄgot. FÄr försöka ta manuellt senare... Om det inte visar sig att jag blir sjukt dÄlig:(
Jag klarade mig först pÄ sjÀtte uppkörningen. Var 36 Är och jag har kört prickfritt de dryga tjugo Är som gÄtt sen dess.

Min kusin tog automatkörkort efter 50.

LÄt ingen trycka ner dig!

NĂ€r jag jobbade pĂ„ ridskolan hade vi en som klev ut genom grinden nĂ€r nĂ€sta hĂ€st skulle slĂ€ppas och helt sonika gick tillbaka in till sin box!😁
Han fick stanna inne...
Den hĂ€r ponnyn var en mĂ€sterrymmare. Han insĂ„g att om han sprang mot öppningen nĂ€r nĂ„gon skulle ta in/ut annan hĂ€st hann de oftast stĂ€nga. SĂ„ han började springa pĂ„ mĂ€nniskan istĂ€llet. DĂ„ tappade de ju grindsnörena. 🙄
Han var inte sÄ populÀr alltid den dÀr.
Som ocksĂ„ stack nĂ€r folk ledde honom etc. En gubbe drog han till sĂ„ kraftigt i grimskaftet plötsligt med en knyck att gubben fick en flygtur som slutade i en buske. Gubben gick frĂ„n att spela Allan ballan till rĂ€tt ödmjuk. 😂

Jag klarade mig först pÄ sjÀtte uppkörningen. Var 36 Är och jag har kört prickfritt de dryga tjugo Är som gÄtt sen dess.

Jag fick inte godkĂ€nt förrĂ€n pĂ„ femte försöket. Även jag har kört prickfritt under alla Ă„r sen dess. Det var faktiskt ingen större skillnad pĂ„ min körning mellan gĂ„ngerna, utan jag tror att det var tur respektive otur med inspektörer. Och kanske att jag var mindre nervös sista gĂ„ngen för dĂ„ var det mer "jaha men dĂ„ var vi hĂ€r igen dĂ„". :D

Har precis tittat pÄ Brennan Lee Mulligan eats his Last Meal och börjar inse att klockan Àr mycket. Plötsligt ska man ju börja jobba klockan sju liksom, kanske dags att tÀnka pÄ refrÀngen!

Vaknade före klockan.
Drog pÄ mig trÀningsklÀderna och löparskorna och gav mig ut i det mysigt mörka. Fortfarande varmt. Tacksam för varje dag.
Höll pÄ att krocka med tvÄ rÄdjur men vi lyckades springa Ät var sitt hÄll.

Ätit en macka och druckit en kopp kaffe. Ska snart ta en till.
Innan jag gÄr till jobbet sÄ ska en vaktmÀstare komma och kolla vattenkranarna.

IMG_7646.webp

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten frĂ„n Vad gör vi? Kids edition del 5)

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• LĂ€mplig kattras?
  • Kattbilder #10

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka