Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag går in med inställningen att jag kommer kugga minst första försöket, man måste ju öva på att köra upp :D

Bra, det spelar ju ingen roll. I övrigt, din ålder är inget problem som du vet. Min trafikskola sade att man dock kan behöva ta något fler lektioner. Är man ”äldre” och har en frontallob är man också mer medveten om risker.
Man fattar vad som kan hända.
Hen sade skämtsamt att ungefär lika många lektioner som år behövs. Jag körde nästan ingen privat, bara lektioner och för mig stämde det bra.

Blir en tripp till Uppsala idag, fick SMS igårkväll om att jag är välkommen till handkliniken på röntgen. Äntligen! Ångest över att missa jobb, men lättad över att det äntligen rör på sig med vården och mina händer.
Nu funderar jag mest på vart sjutton jag ska hitta parkering, aldrig varit på just det sjukhuset innan och det stod uttryckligen att det fanns väldigt ont om parkering… nå, jag har ju välfungerande ben så får väl parkera där jag kan och gå till kliniken sedan. 🤷🏻‍♀️

Blir en tripp till Uppsala idag, fick SMS igårkväll om att jag är välkommen till handkliniken på röntgen. Äntligen! Ångest över att missa jobb, men lättad över att det äntligen rör på sig med vården och mina händer.
Nu funderar jag mest på vart sjutton jag ska hitta parkering, aldrig varit på just det sjukhuset innan och det stod uttryckligen att det fanns väldigt ont om parkering… nå, jag har ju välfungerande ben så får väl parkera där jag kan och gå till kliniken sedan. 🤷🏻‍♀️
Vart ska du, nån av oss Uppsalabor kanske kan hjälpa till. @Ninnurur mfl.

Det finns ett ganska nybyggt parkeringshus! Skulle satsa på det och inte det som typ ligger under barnsjukhuset som är sjukt litet och trångt

Lyssnar på Hooja. Det är några låtar jag inte hört innan. Funderar på om jag ska fortsätta ha Spotify Premium, är så skönt utan reklam men lyssnar inte så mycket på musik … iofs finns det ju poddar också.
Försöker motivera mig till att duscha.

Sålt några saker som jag nu skickat iväg med posten, får hoppas att de inte slarvar bort dessa paket med som de gjorde med det förra jag skickade.

Efter lunch tänkte jag ta mig iväg och greja med silversmide.

Det finns ett ganska nybyggt parkeringshus! Skulle satsa på det och inte det som typ ligger under barnsjukhuset som är sjukt litet och trångt
Tack för tips, var dock inte på Ackis (då brukar jag parkera i hamnen), utan ett mindre. Slutade med att jag fick parkera 2km från kliniken och gå. Nå, blev bra promenad iaf! 😁

Hemma. Paniken när man inte hittar till kliniken. Var i mycket god tid men google map är :rage: och lurade ner mig på Norr Mälarstrand. Gick och gick och gick. Till slut hittade jag några snälla människor som hjälpte till. Naturligtvis var jag försenad, gaaaah!

Sedan missade jag ett otroligt viktigt samtal, har ringt upp omedelbart. Fattar inte varför inte min telefon visat det.

Edit: Det var inte hen som ringde idag, fan också.

Edit 2: frakturen har inte blivit sämre men det kommer ta minst sex veckor. Ortopeden ville också att jag ska kontakta fysioterapeut. Får ringa imorgon och kolla om min gamla fysio skulle kunna tänka sig att ta mig igen.

Började dagen med en två timmar lång promenad. Det var skönt. Nu är jag trött och har inget mer som behöver göras idag, mer än att diska. Det kan jag ta ikväll. Tänker ligga i sängen, äta godis och titta på youtube i några timmar. Eller sova. Herregud vad jag behöver den här lediga dagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka