Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på.min vovve, trött efter två dagar på jobbet DET är vad jag gör :)
20251113_171243.webp

Den där intervjun gick väl som den gick :crazy: får spader av att försöka berätta om mig själv, känns ibland som att jag går emot mig själv i varannan mening? Men det är ju sant, jag har både lätt för att hyperfixera på att få klart saker och samtidigt är jag bra på att hoppa runt i olika arbetsuppgifter. Människan är komplicerad…

Tror chansen är låg att jag får jobbet men har aldrig varit på en sån här intervju, för ett ”riktigt” heltidsjobb liksom. Får väl va stolt att jag klarade av det över huvud taget :)

Tack, det löste sig med apostlahästarna! Hopplöst att hitta parkering vid Elisabethsjukhuset 😅
Åh, jag älskar läkarna där! Min ena axel blev helt utdömd av mitt regionsjukhus med orden "det finns inget man kan göra" :mad: Jag ville ha en second opinion hos Elisabethsjukhuset och kirurgen där sa "det här fixar vi, inga konstigheter" - och det gjorde han :heart Jag har minskad rörlighet, men all smärta är borta :love:
Så är det några som kan hjälpa dig så är det hos dom :up:

Kan relatera 😅
Tvingade i mig sista biten paj idag som jag ätit i tre dagar.

Jag har ätit revbensspjäll i fyra dagar. Har fortfarande två dagar kvar insvept i aluminiumfolie i kylen. Kommer bli svårt sista dagen. Har redan tagit ut en lammstek så det blir nästa evighetsprojekt. Det är som LM Montgomery (författaren till Anne på Grönkulla) som i en senare bok, Rainbow Valley skriver om hushållerskan i prästgården.

Aunt Martha's habit was to boil a large slab of mutton early in the week and serve it up every day, cold and greasy, as long as it lasted. To this Faith, in a moment of inspiration, had give the name of "ditto", and by this it was invariably known at the manse.

Trött och seg, händerna värker satan efter allt rattande av bil idag. 😖

Tog en promenad när jag kom hem och har tränat en stund. Blir dusch, pyjamas och soffhäng med en bok när barnet är nattat.

Känner mig så glad. Morsan hade varit hos läkaren idag. De har nu tagit bort två av hennes mediciner. Hon har bättre puls och blodtryck än på många, många år. Fötterna är inte ens i närheten av likna svullna längre och hon har fått lite bättre balans och bättre hållning. Det är till 100% säkerhet en direkt effekt av att jag i slutet av sommaren köpte ett löpband till henne. Hon har pga synskada och dålig balans ingen möjlighet att själv komma ut och gå, inte ens till närmsta soptunna, men nu kan hon gå hemma på löpbandet. Och det gör hon.

Varje dag går hon minst(!) 30 minuter på bandet, ofta blir det två pass på 30 minuter. Varje dag. Inga undantag annat än om hon är sjuk eller bortrest. Ska hon iväg och träffa vänner? Ja då ser hon till att vakna tidigare på morgonen för att hinna med att gå sin halvtimme. Jag är så otroligt imponerad av att hon faktiskt håller i det hela, fortsätter, och att hon gör det såpass att det har en enorm påverkan på hennes hälsa.

Det är helt klart den bäst investerade 1000-lappen för hälsan någonsin. Jag är så glad att jag hittade det där löpbandet, begagnat och inom rimligt avstånd hemifrån så att det blev lätt att hämta.

Känner mig så glad. Morsan hade varit hos läkaren idag. De har nu tagit bort två av hennes mediciner. Hon har bättre puls och blodtryck än på många, många år. Fötterna är inte ens i närheten av likna svullna längre och hon har fått lite bättre balans och bättre hållning. Det är till 100% säkerhet en direkt effekt av att jag i slutet av sommaren köpte ett löpband till henne. Hon har pga synskada och dålig balans ingen möjlighet att själv komma ut och gå, inte ens till närmsta soptunna, men nu kan hon gå hemma på löpbandet. Och det gör hon.

Varje dag går hon minst(!) 30 minuter på bandet, ofta blir det två pass på 30 minuter. Varje dag. Inga undantag annat än om hon är sjuk eller bortrest. Ska hon iväg och träffa vänner? Ja då ser hon till att vakna tidigare på morgonen för att hinna med att gå sin halvtimme. Jag är så otroligt imponerad av att hon faktiskt håller i det hela, fortsätter, och att hon gör det såpass att det har en enorm påverkan på hennes hälsa.

Det är helt klart den bäst investerade 1000-lappen för hälsan någonsin. Jag är så glad att jag hittade det där löpbandet, begagnat och inom rimligt avstånd hemifrån så att det blev lätt att hämta.

Åh vad härligt! :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka