Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drabbades av värk i hela kroppen igår plus frossa varvat med svettningar. Ingen feber, bara 0,5 grader högre temp än vanligt.
Sov från strax efter 11 i gårkväll till 10 idag O_o
Blev tvungen att börja dagen med Alvedon för värken är inte att leka med.
Jag tror min långpromenad med kameran idag är inställd :cry:

Jösses vilken god lunch jag gjorde 😋 Hade upptinad rådjursfärs som aldrig användes igår för ungarna skulle ha mcdonalds istället... Så jag gjorde som en hamburgare av hälften och stekte den och ett ägg. Kletade dressing på en brödskiva och hade sallad, gurka och tomat på, sen ägget över och burgaren på där sen ett par skivor ost sist. Himla gott och enkelt!

Nu ska jag pausa jobbet och ta rast. Ut på en barbackatur i det helt fantastiska vädret :love:

Helt underbart att vakna till SOL och lite frost och lite,lite snö 😍. Honkatten är dock mindre nöjd som har utegångsförbud idag men så får det lov att vara ☺️. Fyllt på fågelmat; flera talgoxar flög runt köksfönstret så hankatten duckade 😅. Vi eldade lite väl varmt igår 🫣 så både sambon och jag vaknade lite lätt svettiga inatt trots lite öppet fönster (termotäcken och filtar ju) så på morgonen behövdes då ingen eldning! 😄. Nämen hörni alltså vilket underbart väder att njuta av idag 😍.

Senast ändrad:
Åka bil börjar bli lite långtråkigt nu. Men en timme kvar! Ska stanna och ta en kaffe på vägen också. Koffeinomloppet börjar bli lite urvattnat.

Kommit en bra bit på min stickning. Börjat med mönstret på oket nu. Har tänkt lite fel när jag beställde färger så det blir inte riktigt som jag tänkte mig. Men det kommer nog bli fint ändå.

När "min" blåmes kommer och knackar irriterat på fönstret. "Hallååå!?!?! Jag svälter och du ger mig aldrig mat?" :D
Den har fått så himla mycket mat i dag :angel: Men givetvis fick den mer.
Är så glad över mina bevingade kollegor. Just den här har jag börjat kalla för Dutten för det är alltid den som knackar.
Dutten slåss alltid med Långklo som är en kaxig talgoxe som brer ut vingarna och gallskriker på alla för att få ha maten själv, men Långklo förlorar alltid mot Dutten.

Utöver dem finns två till blåmesar och tre talgoxar, men jag har inte fått grepp om deras personligheter än så de har inget namn än så länge.

När "min" blåmes kommer och knackar irriterat på fönstret. "Hallååå!?!?! Jag svälter och du ger mig aldrig mat?" :D
Den har fått så himla mycket mat i dag :angel: Men givetvis fick den mer.
Är så glad över mina bevingade kollegor. Just den här har jag börjat kalla för Dutten för det är alltid den som knackar.
Dutten slåss alltid med Långklo som är en kaxig talgoxe som brer ut vingarna och gallskriker på alla för att få ha maten själv, men Långklo förlorar alltid mot Dutten.

Utöver dem finns två till blåmesar och tre talgoxar, men jag har inte fått grepp om deras personligheter än så de har inget namn än så länge.
Jag hade en talgoxe för många år sen som jag döpte till Tjock-Sven. Han var rund som en tennisboll och var alltid först fram när maten fylldes på. Knackade på köksfönstret när han tyckte att det var dags för påfyllning (ofta!!). 😍

Men om det är så jobbigt så avboka bara? Ställ in, gå inte dit, sök inte vård. Finns väl folk som drömmer om dina tider istället !

Jag går dit lydigt och ja, jag är otroligt tacksam för Sveriges fantastiska sjukvård, men just nu känns det bara för mycket med tre besök i veckan hos olika delar av vården. Kan min kropp bara sluta att dumma sig vore det tacknämligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka