Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
yikes har sträckt /överansträngt hela högra sidan av ryggen senaste veckan.
Idag började det plötsligt släppa efter en löptur, huvudvärk och illamående deluxe 😅

"Unnade" mig en ipren, och nu börjar kroppen lugna sig igen, phew.
Och fortfarande mer avslappnad rygg än innan!

Helt underbart att vakna till SOL och lite frost och lite,lite snö 😍. Honkatten är dock mindre nöjd som har utegångsförbud idag men så får det lov att vara ☺️. Fyllt på fågelmat; flera talgoxar flög runt köksfönstret så hankatten duckade 😅. Vi eldade lite väl varmt igår 🫣 så både sambon och jag vaknade lite lätt svettiga inatt trots lite öppet fönster (termotäcken och filtar ju) så på morgonen behövdes då ingen eldning! 😄. Nämen hörni alltså vilket underbart väder att njuta av idag 😍.
SOL tänkte jag på Socialtjänstlagen. Tänkte, oj tänk att vakna och direkt tänka på den.

tvärmätt efter mycket god lunch.
Willys har fryst kycklinglever för inga pengar alls. Vet folk brukar köpa som hundmat man jag gör mat åt mig själv.

Steker på inte jättehög värme, salt och mejram Häller lite grädde i pannan och rör ut tomatpure i grädden. Äter med ris. :d:d

tvärmätt efter mycket god lunch.
Willys har fryst kycklinglever för inga pengar alls. Vet folk brukar köpa som hundmat man jag gör mat åt mig själv.

Steker på inte jättehög värme, salt och mejram Häller lite grädde i pannan och rör ut tomatpure i grädden. Äter med ris. :d:d
Det åt jag ofta som student.

Tidigare veckor har det känts som att sjukskrivningen haft effekt, men denna veckan har varit tung och seg. Har gått ok att jobba och känt mig klar i huvudet, men trött och nere den mesta övriga tiden.

Kom iväg på massage idag efter jobbet och hoppas att det ska ge en bättre känsla fysiskt iaf, och fick tips från massören att kolla upp hormonnivåerna då jag ligger bra till för (för)klimakterie och många symptom stämmer. Ska ta tag idet.

Snart iväg igen och vaccinera hundarna. Hade varit väldigt skönt om det gick smidigt, då jag vet att det kommer kännas tungt om Sparven tycker det blir för jobbigt. Men är en kompis som ska vaccinera, och vi är sista kunderna för dagen, så hoppas vi med tillgänglig tid ska få det att funka bra 🤞

Satte in en älgstek i ugnen ihop med lite tillbehör och en "sås" innan lunch och det doftar i hela huset nu 😋 Ska bli pulled moose i tortillabröd till fredagsmiddag och det är något av det godaste jag vet.

Funderar på om jag lika gärna kan ta helg nu. Fortsätta på måndag istället...

Träffat trevlig kattvakt för mysig fika. Vi klickade trots att vi aldrig träffats innan, så skönt med att någon jag kan lita på tar hand om min lilla älskling när/om jag måste åka ner till Göteborg igen. Hjälp vad mörkt det blir tidigt nu. Måste tända skrivbordslampan redan vid tre. Men det var iaf vackert väder.

Var sånt fantastiskt ljus idag med is på alla träd att de såg ut som de var doppade i glas, men tyvärr hann solen börja gå ner när jag väl kom till stallet och kunde ta bilder som jag tänkt.

Nu blev det bara en bild när jag stod stilla vid ett rödljus.

Bifogade filer

• IMG_0329.webp
    IMG_0329.webp
    125,6 KB · Visningar: 727
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka