Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satt och scrollade på fb idag och fick upp en artikel från Expressen. Stod något i stil med "Kvinna hittad i dike. Förare smet" tänkte lite i förbifarten "oj vad hemskt" och tänkte inte mer på det. Sedan fick jag beskedet att kvinnan i diket var en av mina vänner :cry: :cry:

Åh nej :(:heart .

Funderar på att ge mig själv en julklapp i förskott. Det enda är att den möjligtvis är för stor, tyvärr. Får beställa och i värsta fall lämna tillbaka den igen. Den är 28 cm och det är lite väl stort för mitt relativt lilla soffbord.

1763152527664.webp

Jag ska nu tvångssova om jag kan trots att det är tidigt. Katten vill leka men det vore olämpligt att börja igen (vi har varit mycket aktiva ikväll) och jag känner mig helt ärligt rätt mörbultad och vill mest få morgondagen överstökad.

Satt och scrollade på fb idag och fick upp en artikel från Expressen. Stod något i stil med "Kvinna hittad i dike. Förare smet" tänkte lite i förbifarten "oj vad hemskt" och tänkte inte mer på det. Sedan fick jag beskedet att kvinnan i diket var en av mina vänner :cry: :cry:
Men åh, vad sorgligt! Beklagar! 💔❤️

Ja men asså proteinrik kost är ju magi för att slippa sötsuget jag varit slav under, underbart! 🙌. Inte lika underbart att det ökar risken för förstoppning om man inte alltid dricker tillräckligt med vatten vilket jag inte alltid gör och det är fasen obehagligt att känna trycket uppåt och känna sig ansträngd på andningen. Så bad sambon köpa ett par - tre påsar katrinplommon, haha kan ju tro jag tänkt vara förstoppad för evigt 😂, vad då överdrift är mitt mellannamn 😆. Han köpte även med en annan typ av magnesiumtillskott från ICA istället för magnesiumbruset; kan verka lite avstressande samt laxerande så ska väl bli bra igen 😅.

Testade airfryerfunktionen i mikron för första gången ikväll 😊 men nu är det verkligen hög tid för mig med att sova 😴

Tycker synd om busschauffören som blivit gripen och nu är anhållen för vållande till annans död etc. För bussolyckan i Stockholm.
För jag kan bara tänka mig hur otroligt dåligt jag skulle må om jag hade orsakat en sådan olycka :( Det är min värsta mardröm.
Och så blir man anhållen också.

Tänkte även på offern som troligen var på väg hem efter en lång arbetsdag och såg fram emot en fredagskväll..

Så tragiskt, flera liv förstörda :(

Vaken och konstaterar att det är betydligt varmare och skönare under täcket än i resten av stugan. -4 grader ute, okänt inomhus. Borde ta hit en termometer. Går ju inte riktigt att värma upp stugan på samma sätt som lägenheten och det går ju utmärkt att ta på sig lite varma kläder, men det kan ju vara bra att ha lite koll på vad som är rimligt ändå.

Nåja. Idag ska jag jobba, sedan åka till Sthlm och hämta äldsta tiken som löper och har varit hos hundvakt en vecka. Jag saknar henne, men hon har haft det jättebra :heart: Kommer även hälsa på morsan. Det ser jag fram emot.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka