Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter här med kaffe och brasa och pluggar lite :) . Inlämning senast den 1 december, och jag vill inte sitta nästa helg med andan i halsen och ha panik.

Otroligt med nya vindsrummet egentligen. Var uppe och hängde en adventsstjärna där igår. Men led-lampa så den borde absolut inte bli varm, men knasig som jag är var jag ju tvungen att dubbelkolla lite senare ändå... ;) Eldade i kaminen mellan 16 och 19:30. När jag kom upp två timmar senare var murstocken fortfarande varm och värme slog emot mig när jag öppnade dörren in till vinden. TÄNK vad mycket värme som vi bara har låtit gå till ingenting förut :eek: ! Snacka om att vi har eldat för kråkorna - nu när det istället som att huset har fått en mysig vintermössa på sig :) .

Undrar varför klockan plötsligt gick så fort. Vaknade 6:45 och tyckte att jag hade gott om tid tills jag ska ge mig av mot jobbet (vid 9). Nu har jag inte ens hunnit äta frukost, och jag hade tänkt gå en längre promenad med hundarna också. Ehm.

Sitter och försöker fixa passtid på ambassaden (igen). Det är verkligen så själadödande och i princip omöjligt. Egentligen vill jag faktiskt inte åka hem, men efter samtal med föräldrarna där mor började gråta får jag väl försöka i alla fall. <3 Det känns dessutom skrämmande att sitta utan pass i skuggan av att kollegans förälder gick bort och hon var tvungen att resa hem.

Senast jag var där så frågade jag om passtider och när de släpps eftersom det alltid slutar med att jag får åka tillbaka till Sverige för att förnya det. Hon sa att de släpptes en gång i veckan och går åt snabbt, tyvärr kommer jag inte ihåg när, men du kanske kan ringa och fråga så att du slipper sitta och hålla koll? :heart

• Gilla
Reactions: Sel
Jahapp, här har man suttit uppe hela natten beredd på det värsta. Hunden har snarkat bredvid mig. Hon har fått mat, vi var ute och gick och hon gjorde 1 och 2 och allt såg fint och normalt ut. Frågan är om det är någon idé att gå och lägga sig innan hon ska hämtas upp vid tolv.

Sovit sådär. Borde försöka vara vaken längre på kvällarna.
Ute är det isgata. Ska brodda på mig och se om det är möjligt att jogga en runda.
Senare ska jag rasta hund åt en vän men då kanske det är varmare i marken.

På väg söderut till min syster. Svåger och systerdotter fyller år så det blir kalas. Kul! Vi träffas inte så ofta allihopa samtidigt längre. Speciellt min bror, honom ser jag inte ofta.

Maken ska jobba så han fick inte följa med. Vi knödde in oss i mammas och pappas bil med all packning och allt. Det är minst sagt fullpackat :rofl:

Sovit dåligt (som vanligt) men uppe tidigt. Världens hjärnsnurr idag, hur kan en hjärna spinna så jäkla fort och komma på så jäkla mycket dumheter? Helt vansinnigt.. och utmattande!

Pysslat lite med sonen på morgonen, lite julpyssel. 😍
Testkört en symaskin som ska säljas.
Eldat en brasa.

Vackert väder idag så ska definitivt promenera sen! 😍

Var på fest igår men gick hem tidigt, efter middagen som var sådär. Pratat med en bukefalist som mådde dåligt, gick ut med hundarna och somnade ganska snabbt då jag var väldigt trött. Vaknat till inatt och kollade och såg att klockan var mycket nu på morgonen, så varit ute med hundarna. Känns som jag hade kunnat sova ett dygn. 🥱

Nya broddar var räddningen. Isgata och isregn på tvären.
På ngt konstigt vis är det lättare att jogga än att gå när det är halt.
IMG_7753.webp

Alltså några plusgrader, vind och ösregn måste nog vara det värsta vädret 😅 . Tagit skydd i sadelkammaren en stund men tänkte våga mig ut snart igen. Snart klar så kan åka hem igen, ta en lång varm dusch och göra en kopp varm choklar.

Det var som att köra på en hockeyrink i morse, vi var väldigt nöjda att vi fick på de flång nya dubbdäcken i går :up: Det blev en egen promenad med hunden då den anordnade promenaden ställdes in pga halkan.

Däckade på soffan några timmar. Var ute en sväng med hunden. Har lite dåligt samvete att det inte blivit några långpromenader men det är glashalt, hon är stark som en björn och löper. Blir därför helt tokig när hon möter andra hundar. Plus att min axel tycker inte att det är någon lysande idé. Så har mest varit korta promenader tills hon gjort det hon ska.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund