Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker att det är rätt skönt att slippa köra bil i halka, att slippa en frusen vattenslang och att slippa fastfrusna barfotaboots när hästen kommer in från hagen. Snö och kyla är vackert, men rätt tungarbetat. Och, ja, det blir billigare att värma huset också.
Jag vill ha tillbaka kylan så hagen fortsätter vara vettig :). Men ja visst ger det överlag mer jobb, absolut!

• Gilla
Reactions: Sel
Jag kan förstå dig, har man problem med det är det ju en annan femma 🤗❤️
Jag har ju alltid tidigare gillat vintern, men inte numera, nu är det bara en enda lång ångestperiod framför mig. Jag har så dålig balans också. En av hundarna som blivit sämre vid hundmöten sedan mötet med kamphunden rakt på oss så att hon nu backat flera steg från där vi var och jag själv är allmänt stressad pga det och ser kamphundar i varje vrå. Jag föredrar det här vädret, det är lugnast för oss och fungerar bäst faktiskt. Jag njuter så länge det varar och passar på liksom. Spionen däremot är som du och längtar till kylan och blir piggelin bara han känner kyla i luften :D

Men kan man inte bara sanda, salta och ploga ordentligt så man kan gå liksom?! Här tar det många dagar innan någon kommer och hanterar gångvägarna ju!

Smällde min bildörr rakt på haken till bältet på min nya (kom igår!) vinterjacka så pass att den gick sönder 😭
Men den är formad så att det fortfarande går att haka i den andra änden utan att den glider ur så den är ju fortfarande användbar .... 😬😑

Har nu förutom feber och förkylning begåvats med en mage som är helt uppochner.
Tjoho vad kul! :cautious:

På pluskontot är ändå att jag fått sova 9 timmar i natt, och 2 till under dagen i dag, och att kramperna verkar ha *peppar peppar* helt försvunnit!

Intensiv dag idag med en massa intryck, så nu är jag trött i huvudet. Men både mötet om arbetsträning och silversmidet gick bra.

Visa bifogad fil 177820

Dagens största huvudvärk var att fatta in stenen, allt gick fel innan det gick rätt. Men blev nöjd med berlocken på bilden iaf.
Dagens näst största huvudvärk var att när jag skulle gjuta silver ned i bönor i en plåtburk fastnade silvret i plåtburken. Så det var ett helsike att få loss plåten från silvret. Men det gick bra till sist det med.
Vad duktig du är!

Blev kycklingsoppa både hemma och på jobbet. Delvis för att jobbets kycklingsoppa (som inte var dålig på något vis) inte riktigt var det jag längtade efter. Jag ville ha kyckling, morötter, potatis, osv i en klar buljong - och det fick jag ikväll plus ett mumsigt surdegsbröd.

Nu bakar jag någon typ av kladdkakeliknande pepparkaksrutor till jobbet imorgon. Förhoppningsvis blir de goda :) . Sedan blir det nog soffhäng med lite TV och den fantastiska boken "Lucia är död". Tycker nog att den kan vara den bästa hittills i serien sekelskiftesmorden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund