Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på puben.
Grym konsert igår, känns alltid lite som att komma hem :love:

Nu kollar vi fiskrestauranger och laddar upp för konsert nr2.
Kul att det är F1 på varenda TV. Tänkte vi kunde boka bord för att kolla racet i London på söndag, men ahaha, fullbokat överallt (såklart) 😅

Jag uppskattar inte detta mörka blöta skitväder när det ska vara snö och kyla! Billigare el kan ju vara positivt att tänka men det är skitsnack i vårt hem i alla fall när det inte gör någon direkt skillnad när man behöver tända upp så mycket belysning istället....Nä bort med mildvädersskiten och ge mig snö och kyla I mängder, så som det ska vara 🙌😍.

Jag uppskattar inte detta mörka blöta skitväder när det ska vara snö och kyla! Billigare el kan ju vara positivt att tänka men det är skitsnack i vårt hem i alla fall när det inte gör någon direkt skillnad när man behöver tända upp så mycket belysning istället....Nä bort med mildvädersskiten och ge mig snö och kyla I mängder, så som det ska vara 🙌😍.
Tycker att det är rätt skönt att slippa köra bil i halka, att slippa en frusen vattenslang och att slippa fastfrusna barfotaboots när hästen kommer in från hagen. Snö och kyla är vackert, men rätt tungarbetat. Och, ja, det blir billigare att värma huset också.

Jag gillar att slippa frysa inne och ute. Jag gillar att inte vara rädd för att halka trots broddar. Jag gillar att inte slå mig så fördärvat.

Snö och kyla ÄR fint. Men numera tycker jag mest om det på bild. Det gör mest ont i kroppen och ger en massa rädsla i verkligheten.

Jag gillar att slippa frysa inne och ute. Jag gillar att inte vara rädd för att halka trots broddar. Jag gillar att inte slå mig så fördärvat.

Snö och kyla ÄR fint. Men numera tycker jag mest om det på bild. Det gör mest ont i kroppen och ger en massa rädsla i verkligheten.
Det borde vara sådär käckt som i alla de där amerikanska julfilmerna från Hallmark, där det är snö överallt utom på vägarna och att man mitt i vintern kan gå omkring med öppen, stylish jacka och ha snöbollskrig :D

Usch, lite pulspåslag. Först en katt som skenar framför bilen- tack och lov hann den över och strax senare är jag- i mitt tycke iaf- läskigt nära på att köra på en unge/ungdom som i detta mörka pissväder inte hade en reflex på sig, otäckt!! 😱

Jag har jobbat och nu målar jag och dricker ett glas vin. Ska snart laga en STOR vegetarisk lasagne och sen ska jag fortsätta läsa en bok min kollega skrivit som var oväntat bra!

• Gilla
Reactions: Sel
Intensiv dag idag med en massa intryck, så nu är jag trött i huvudet. Men både mötet om arbetsträning och silversmidet gick bra.

20251204_154656.webp

Dagens största huvudvärk var att fatta in stenen, allt gick fel innan det gick rätt. Men blev nöjd med berlocken på bilden iaf.
Dagens näst största huvudvärk var att när jag skulle gjuta silver ned i bönor i en plåtburk fastnade silvret i plåtburken. Så det var ett helsike att få loss plåten från silvret. Men det gick bra till sist det med.

Gillar ändå hur min VC hanterar infektioner osv. Ringde vid 9, fick tid 13:30. Instruerad att vänta i bilen. Separat ingång utan att passera vanliga väntrummet och direkt utifrån in på rum med läkare och sjuksköterska i covid-mundering 👍 Känns så bra att inte riskera sprida onödig smitta för att få hjälp. Förstår att inte alla har lokalerna för det så klart, men här där det finns känns det som ett mycket smart upplägg :)

Intensiv dag idag med en massa intryck, så nu är jag trött i huvudet. Men både mötet om arbetsträning och silversmidet gick bra.

Visa bifogad fil 177820

Dagens största huvudvärk var att fatta in stenen, allt gick fel innan det gick rätt. Men blev nöjd med berlocken på bilden iaf.
Dagens näst största huvudvärk var att när jag skulle gjuta silver ned i bönor i en plåtburk fastnade silvret i plåtburken. Så det var ett helsike att få loss plåten från silvret. Men det gick bra till sist det med.
Gillar verkligen dina smycken!

Gillar ändå hur min VC hanterar infektioner osv. Ringde vid 9, fick tid 13:30. Instruerad att vänta i bilen. Separat ingång utan att passera vanliga väntrummet och direkt utifrån in på rum med läkare och sjuksköterska i covid-mundering 👍 Känns så bra att inte riskera sprida onödig smitta för att få hjälp. Förstår att inte alla har lokalerna för det så klart, men här där det finns känns det som ett mycket smart upplägg :)
Så gör de hos oss med.

Jag kan förstå dig, har man problem med det är det ju en annan femma 🤗❤️

Läste ÅVC och undrade varför det fanns läkare och sjuksköterskor där.
Var på väg att kolla upp om det var något nytt de börjat med att om man är sjuk kan de hjälpa en... och att man slapp gå ur bilen och läkare hämtade det man ville slänga.

Jag skyller på att min hjärna har ersatts av snor. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn