Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frostar av frysen - det har väl behövts lite för länge egentligen.. :cautious: Men det värsta är gjort, jag hjälpte till på traven lite (inga pekpinnar om det - jag vet att en inte ska men det är en rätt gammal frys, vi misstänker att den inte håller helt helt helt tätt längre och den hade verkligen isat igen nu. Och det går betydligt fortare såhär.).
Frysen i köket behöver desperat avfrostas.
Så jag väntar på minusgrader så jag kan ställa innehållet på altanen.
Det är så illa att jag inte kunde öppna lådorna. Så jag brottade ut dem och har de tomma lådorna ute.

20251206_192831.webp
Varit på Regina teatern och lyssnat på Jonas Karlsson

Det är så illa att jag inte kunde öppna lådorna. Så jag brottade ut dem och har de tomma lådorna ute.
Jag är SÅ tacksam att min frys på något vis är frostfri. Vi har haft vår kyl-frys i nästan exakt ett år nu och inte en enda tillstymmelse till is i frysen :) !!

Jag är SÅ tacksam att min frys på något vis är frostfri. Vi har haft vår kyl-frys i nästan exakt ett år nu och inte en enda tillstymmelse till is i frysen :) !!

Min frysbox var fantastisk. Hade den i ett par år, om jag minns rätt, och när jag skulle sälja den så kopplade jag ur den och torkade bort en liten fläck av ytlig frost på ena väggen typ :D . Det var det närmsta jag kom att behöva frosta av den.

Frysen i köket öppnas varje dag, och håller troligen inte helt helt tätt i dörrens nederkant längre (har det verkat som ibland iaf). Så den bygger en del is. Men men, den fungerar åtminstone och gör sitt jobb.

Min frys är totalt igenfrostad. Men så har jag också stoppat den överfull. Samma sak med halvfrysen, och kylskåpet har också frostat igen, trots att det inte var särskilt många månader sedan jag frostade av den, fattar inte varför :idea:

Här började det bli svårt att stänga en av lådorna..fick vackert ångra att jag inte passade på att göra det när vi hade minusgrader! Men som tur är har vi en del matlådor i frysen, som klarar att agera kylklampar för resten så grejerna kunde faktiskt stå i kassar i köket utan att tina, tur det! :up:

Den fungerar lite men inte fullt ut
Jag är faktiskt inte så insatt som jag borde vara
Litar på läkarna
Jag är utredd för en massa saker vet jag iaf
Sen vill jag inte berätta om allt och det får man ta
Vissa saker är personliga och min ensak.
Att jag skriver att jag ska opereras är mest för att jag är nervös som satan
Jag har aldrig opererats förut och det är jobbigt

Fine, men det behöver pratas mer om tarmproblem eftersom det finns ett sådant stigma om det och du öppnade faktiskt för det själv när du berättat så mycket om att du ska opereras.

Jag känner som sagt inte till något tarmproblem som du beskrivit som åtgärdas med en planerad op och jag är intresserad av att veta mer eftersom jag själv troligtvis kommer att behöva opereras för tarmproblem i framtiden, eftersom min Crohns är så aggressiv. Den enda planerade op jag känner till med flytande kost innan är GBP (det har jag koll på, min moster har gjort en sådan).

Katten sitter nöjt tillrätta på sin blomma.
Jag vågar nog gå och lägga mig nu. Vet inte om det bara är att hon är lite extra irriterad i näsan just nu eller vad.

Tror jag möjligtvis har feber igen. På måndag måste jag ringa vc och försöka fixa sjukintyg. Det var väldans vilken bråkig sjuka det här var...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund