Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pausar i soffan efter dressyträning på medryttarhästen som stundtals bjöd på en helt fantastisk känsla och stundtals övade skolor ovan mark och testade undertecknads balans :angel: Men jag är jättenöjd överlag! Nu lite chips och cola framför en fånig film på Netflix (som just nu är så fånig att jag var tvungen att gå in här för att distrahera mig lite) och sedan ska jag ta på mig en glittrig klänning samt lite smink, dra med mig maken och ge oss iväg på julfest :)

Kollar på Catching fire, såg Hungerspelen tidigare. Efter att ha läst den nya boken som visar på Haymitchs bakgrundshistoria så häpnar jag av av snyggt allt knyts ihop med allt nytt man fått veta sen serien släpptes. Imponerande av författarinnan alltså!

Sovit en stund efter stallet, var trött och frusen. Nu borde jag kravla mig upp, diska ur stekgrytan och ställa mig och göra en stor köttgryta med lök och rotfrukter som får puttra några timmar medan jag går ut med hundarna, laddar diskmaskinen, slänger sopor och tar ett bad.

En lugn dag överlag för att komma ikapp sen gårdagen och natten och medan bästa älsklingen åkte bort till blacka och gjorde en mer eller mindre veckohandling passade jag på att fixa stallet under tiden 😊. Hann ganska lagom till han kom tillbaka bli klar, pållan fick vilodag igen då vi ju behövde hem med matvarorna som delvis är lite julmat till mig ikväll till Idolfinalen 😊. När älsklingen är på julbord med jobbet ska jag baske mig ha en jultallrik! 😁😋.

Vad är det som gjort att den slutat fungera? Jag har ju Crohns och de tillstånd jag hört talas om när det gäller sådant här är akuta, dvs ingen planerad op.
Den fungerar lite men inte fullt ut
Jag är faktiskt inte så insatt som jag borde vara
Litar på läkarna
Jag är utredd för en massa saker vet jag iaf
Sen vill jag inte berätta om allt och det får man ta
Vissa saker är personliga och min ensak.
Att jag skriver att jag ska opereras är mest för att jag är nervös som satan
Jag har aldrig opererats förut och det är jobbigt

Jag har haft sån klåda på armbågen så jag tom lagt på xylocainsalva för att lindra
Nu har jag fått sår på samma ställe
Ser ut som skrapsår
Och kliar gör det
Får ta tag i det när jag får kallelsen till reumatologen

Blev ingen bakning men har just tagit ut en Janssons frestelse ur ugnen, det blev sent men ska bli god middag!

Önskar att helgen hade tre dagar. Idag har jag handlat men annars mest latat mig, eller ”laddat” kanske snarare. Imorgon kan jag göra något kul, som att baka. Så på måndag behöver jag städa och dammsuga. Har ej tid att jobba då 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39