Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ouch. Varit igång och släpat på en massa mat med en motsträvig dramaten som sjunger på sista versen. Har inte känt av nyckelbenet mycket. Men nu plötsligt börjar den bråka. Kanske tog i lite för mycket. Nåja, några panadol och sängen är inte en dum idé.
Om du vill att frakturen ska läka inom rimlig tid måte du nog sluta upp med allt sådant trams. Och det är liksom inte bra att hålla på att proppa i sig en massa värktabletter i onödan heller.

Ytterligare en kall morgon här. Ligger på -7 grader idag också. Elden är igång i kaminen. Måste sätta ut hästarnas värmebalja. Isen var så tjock i tunnan idag att jag fick banka hål med en planka... Ska åka en sväng till mamma och pappa idag. Har lite beställda saker att hämta bland annat. På tisdag bör jag få "nya" bilen :) ! Äntligen slipper jag snart lånebilen! (Inte för att den har varit helt vidrig på något sätt, men skönt att slippa låna bil.)

Har hoppat på hästarnas drickbaljor och badkar för att få hål på isen.
Jag måste åka iväg och köpa så jag kan bygga med frigolit och skum igen. Men bilen :crazy: vågar jag köra?
Och varför finns det ingen bil till salu i närheten jag kan köpa? Och banken återkommer inte heller. Det går bra nu.

Har hoppat på hästarnas drickbaljor och badkar för att få hål på isen.
Jag måste åka iväg och köpa så jag kan bygga med frigolit och skum igen. Men bilen :crazy: vågar jag köra?
Och varför finns det ingen bil till salu i närheten jag kan köpa? Och banken återkommer inte heller. Det går bra nu.
Vad är det för fel på bilen?

Jag fattar inte hur mina drömmar kommer till. Helt sjuka och ologiska. Mår illa.
Vaknade för tidigt i dag också. Men det handlar väl om att antalet timmars sömn är tillräckligt.
Ätit två tekakor och druckit två koppar kaffe.
Ska fixa batteri till min termometer men det ser kallt ut i dag också. 👎

Oljeläckage, troligen från turbon. Jag har bytt massa grejer men en mekaniker tror det är oljan nu. Ska sälja den billigare och köpa annan bil. Typ helst igår.
Aha. Jag hade för ungefär 10 år sedan en volvo 940 med oljeläckage från turbon. Det skulle bli så dyrt att fixa att det verkligen inte var lönt, så jag bytte också bil då. Sålde volvon för 500 kr till dåvarande mekaniker som kom och hämtade bilen så jag blev av med den. Köpte sedan Hondan, som nu tyärr nu också måste bytas bort....

Aha. Jag hade för ungefär 10 år sedan en volvo 940 med oljeläckage från turbon. Det skulle bli så dyrt att fixa att det verkligen inte var lönt, så jag bytte också bil då. Sålde volvon för 500 kr till dåvarande mekaniker som kom och hämtade bilen så jag blev av med den. Köpte sedan Hondan, som nu tyärr nu också måste bytas bort....
Ja det är skit. Jag försöker sälja den för runt 60 000 kr nu. Nån som kan fixa kan göra det för 10-15. Men ska jag göra det ligger det troligen på 35-50. O de sa att de måste upplysa kunden om det reparationskostnaderna är över 16% av bilens värde. Men det ska med sägas att det är inte helt säkert att det är det som är felet, det kan vara en sensor för 500 kr också, egr ventil etc. Men jag orkar inte.

Sitter på jobbet med huvudvärk, sovit alldeles för lite ikväll och efter jobbet ska jag till stallet och sedan packa för en konferens i morgon. Får egen stuga så ska ta med mig hundarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund