Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så glad över min gulliga hovis! Ringde nyss iom att lilla lånekompisen blivit ömfotad av väderomslaget och frusen hage. Så hon kommer fredag och skor honom så han slipper vara obekväm. Skönt med gullig Hovis som stuvar om schemat och kommer fort! ❤️
Ska fixa någon present för att hon alltid är så hjälpsam. ❤️

Skönt att det gick bra att köra bil för dig öht :up:
Läser man blaskorna så är det ju snorhalt och riktigt eländigt i trafiken i och runt Gbg.
Jag tänker ringa bror ikväll och få en statusrapport.
Tyckte inte väglaget var så illa, men körde mest på stora vägar som var rejält saltade.

Kisspromenad. Fick bli en kort runda, hon är så fruktansvärt jobbig eftersom hon löper. Hon drog nästan omkull mig tre gånger när hon fick syn på en annan hund. Och nej jag har inte sele utan vanligt koppel och halsband annars skulle jag inte ha en chans. Gud vad stark hon är. Det finns gott om hundar där jag bor så hon är en dammsugare som tom vägrade gå fram några gånger så jag blev tvungen att gå bakom henne och puffa lite försiktigt på rumpan. Dessutom mörkt och mitt mörkerseende är noll. Inte ens snö att lysa upp det med. Jag har ingen pannlampa eftersom jag inte har något behov av det.

Extremt tacksam för älskade Megara som inte behöver gå ut på promenader, inte tar upp lika mycket plats i sängen och inte luktar alls. Det enda hon gör är att försöka smita ut när jag kommer med Misty så jag behöver få in ett djur och stoppa ett djur från att smita ut.

Sitter med karta och försöker planera ut nya promenadvägar, men det är svårt i en liten byhåla. Konstaterat att jag får stoppa jycken i bilen och ta oss till andra slingor oftare för till och med en så rutinbunden person som jag blir less på samma hela tiden.

Ska snart iväg och hämta paket samt småhandla lite. Sen blir det kvällspromenad och kanske nåt litet lydnadspass om herrn känner för det innan det blir till att kura in mig med nån film.

Sitter med karta och försöker planera ut nya promenadvägar, men det är svårt i en liten byhåla. Konstaterat att jag får stoppa jycken i bilen och ta oss till andra slingor oftare för till och med en så rutinbunden person som jag blir less på samma hela tiden.

Ska snart iväg och hämta paket samt småhandla lite. Sen blir det kvällspromenad och kanske nåt litet lydnadspass om herrn känner för det innan det blir till att kura in mig med nån film.
,Jag åker iväg till andra skogar flera ggr i veckan när jag lessnat ur på vägarna omkring.

Fast just nu är allt nytt för vovve, när den skojiga snön kommit

Fick matleverans i måndags. Borde kollat innan hur mycket äpplen jag hade för jag hade redan två påsar … Har säkert åtminstone 2 kg nu. Åt 3 st vid lunch, ska nog ta 2 till nu. De håller ju rätt bra men det är inte kul när krispet försvinner.

,Jag åker iväg till andra skogar flera ggr i veckan när jag lessnat ur på vägarna omkring.

Fast just nu är allt nytt för vovve, när den skojiga snön kommit

Ja, det får bli så eller att vi går inne i nån av grannbyarna emellanåt, det är många nya intryck bara det.

Vi har inte fått nån snö än men det är utlovat i helgen så då blir det nog liv i luckan. :D

Kisspromenad. Fick bli en kort runda, hon är så fruktansvärt jobbig eftersom hon löper. Hon drog nästan omkull mig tre gånger när hon fick syn på en annan hund. Och nej jag har inte sele utan vanligt koppel och halsband annars skulle jag inte ha en chans. Gud vad stark hon är. Det finns gott om hundar där jag bor så hon är en dammsugare som tom vägrade gå fram några gånger så jag blev tvungen att gå bakom henne och puffa lite försiktigt på rumpan. Dessutom mörkt och mitt mörkerseende är noll. Inte ens snö att lysa upp det med. Jag har ingen pannlampa eftersom jag inte har något behov av det.

Extremt tacksam för älskade Megara som inte behöver gå ut på promenader, inte tar upp lika mycket plats i sängen och inte luktar alls. Det enda hon gör är att försöka smita ut när jag kommer med Misty så jag behöver få in ett djur och stoppa ett djur från att smita ut.
Testa nosgrimma på henne så blir det lättare att hålla. Vet att många har något emot det, men hellre det än att släpas efter tycker jag. Det skulle gubben haft som släpades efter sin kamphund mot mig och mina hundar för en och en halv vecka sedan haft så kanske min ena reaktiva inte blivit så rädd och backa några steg i utvecklingen. Nu var han helt framme vid oss istället innan jag ställde mig emellan.

Testa nosgrimma på henne så blir det lättare att hålla. Vet att många har något emot det, men hellre det än att släpas efter tycker jag. Det skulle gubben haft som släpades efter sin kamphund mot mig och mina hundar för en och en halv vecka sedan haft så kanske min ena reaktiva inte blivit så rädd och backa några steg i utvecklingen. Nu var han helt framme vid oss istället innan jag ställde mig emellan.

Hon ska bara vara hos mig till på lördag så det är nog lite överkurs. Får helt enkelt anpassa mina promenadtider till när det inte är så många hundar ute. Egentligen ska hon ju gå ut vid åttatiden men det kommer bli senare pga röntgen. Hon kissade vid halv fem så hon borde kunna hålla sig tills nio hoppas jag.

Asså det här med att slappna av efter stress och ångest och skit (som förstoppningen framkallade...). Halva av mig blir ju typ skraj och stressar mig till typ ångest för tröttheten och avslappningen och halva av mig bara tar emot den och njuter av att känna trötthet och avslappning och tycker samtidigt det är en skön känsla!

Nåväl! Jag har grejat hemma och i stallet och red barbacka någon halvtimme i bara grimma och grimskaft på ridbanan och grusvägen och bara myste runt i skritt kravlöst- välgörande i vintervädret på mitt älskade fjordsto 😍❤️. Mellanlandade i soffan och ska snart fixa middagen, sen får det nog bli första glöggen till Bonde söker fru innan jag åker och kvällsfodrar pållarna före dusch och sängdags 😊.

På väg tillbaka till västkusten.
Inget snökaos än. Men å andra sidan är vi bara i Katrineholm.
Bra dag ändå. Bra möten. Träffat chefen. Retat ett par kolleger. God lunch. Äckligt kaffe. De kommer bedömt inte sakna mig imorn.
Borde vi inte dricka kaffe i Göteborg på måndag? Vi kan ju alltid prata om remiss-svar? :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39