Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser i duschen hur mycket jag tappar efter varje gång och ibland tittar jag mig i hårbotten och ser hur mycket jag saknar. :( Det är gräsligt. :( Det faller av fortare än det växer ut.
Samma här, tappar sjukt mycket. Dock hjälper det lite med borsten jag länkade till ovan. Den sliter inte lika mycket på håret och tappar mindre när jag borstar alla fall.

Kisspromenad. Fick bli en kort runda, hon är så fruktansvärt jobbig eftersom hon löper. Hon drog nästan omkull mig tre gånger när hon fick syn på en annan hund. Och nej jag har inte sele utan vanligt koppel och halsband annars skulle jag inte ha en chans. Gud vad stark hon är. Det finns gott om hundar där jag bor så hon är en dammsugare som tom vägrade gå fram några gånger så jag blev tvungen att gå bakom henne och puffa lite försiktigt på rumpan. Dessutom mörkt och mitt mörkerseende är noll. Inte ens snö att lysa upp det med. Jag har ingen pannlampa eftersom jag inte har något behov av det.

Extremt tacksam för älskade Megara som inte behöver gå ut på promenader, inte tar upp lika mycket plats i sängen och inte luktar alls. Det enda hon gör är att försöka smita ut när jag kommer med Misty så jag behöver få in ett djur och stoppa ett djur från att smita ut.
Men det kan väl inte vara bra med din fraktur :nailbiting:???

Men det kan väl inte vara bra med din fraktur :nailbiting:???

Det är ok eftersom frakturen är i höger och jag är vänsterhänt. Men lite jobbigt när hon nästan drar omkull mig. Stackars Misty, hon vill gå på långpromenader men nja, inte när hon blir galen när hon ser en annan hund då gör vi det nödvändigast. Hon har det trots det bättre hos mig ska jag tillägga än på det andra stället som ligger mitt i stan och där det endast är trottoarer och mycket mer hundar. Här kan vi trots allt gå på mindre vägar där det är skog runt om.

Fö är jag hemma från MR nu. Naturligtvis började det klia på benet, näsan och i håret när jag väl låg där. Dessutom tyckte inte mitt nyckelben om att ligga i den positionen i nästan en halvtimme. De kommer inte hitta någonting som vanligt är jag 100 på. Så det blir nog mer letande efter vad sjutton det är som är problemet.

Men vad i :arghh::rage::banghead::rage::arghh: plötsligt fick jag ett meddelande om att mitt FB konto är låst pga aktiviteter som brutit mot reglerna. Jag har för ett tag sen fått det hackat och jag behövde avaktivera massor av falska sidor som var länkade till mitt konto. Sedan har det inte varit några problem tills plötsligt, pang bom! Undrar om det har något med att göra att jag bytte lösenord. Hur som, fasar för om de tar bort mitt konto och jag måste börja med ett nytt.

Va en sliten liten katt jag hälsade på idag, men hon mådde lite bättre och om det fortsätter va ok så kan hon få komma hem imorgon. Hon tyckte jag skulle hålla hennes huvud så hon kunde sova, vilket jag givetvis gjorde

Bifogade filer

• IMG_20251119_143120.webp
    IMG_20251119_143120.webp
    77,1 KB · Visningar: 2 048
Men vad i :arghh::rage::banghead::rage::arghh: plötsligt fick jag ett meddelande om att mitt FB konto är låst pga aktiviteter som brutit mot reglerna. Jag har för ett tag sen fått det hackat och jag behövde avaktivera massor av falska sidor som var länkade till mitt konto. Sedan har det inte varit några problem tills plötsligt, pang bom! Undrar om det har något med att göra att jag bytte lösenord. Hur som, fasar för om de tar bort mitt konto och jag måste börja med ett nytt.
Är det äkta då? Jag får sånt + nån annan skit skall stängas idag. Jaha men konstigt det skrev ni igår i förrgår och alla dagar.

Vi är två med samma namn på jobbet. Det har nu börjat spridas att "Glimra" är gravid även till de som inte tillhör min grupp. Inga konstigheter. Det är nu flera som gått fram till andra "Glimra" och grattat eller frågat om graviditeten 😅 Hon visste inte om att jag var gravid och var själv tvungen att komma och fråga om det stämde.

Tillbaka igen, men en länkad sida/konto är borta. Ingen aning om varför. Får väl skapa ett nytt. Ingen stor grej

Åkte förbi hemma och hämtade hundarna innan jag åkte ut till hästarna igen. -17 grader och ena baljan som inte är uppvärmd är bottenfrusen så jag har släpat in den från hagen så får den tina i stallet inatt. Har två värmebaljor med vatten i hagen + de fick lite morötter innan jag och vovvarna åkte hem igen.

Timmy är så glad över sin flickvän och han har verkligen blommat upp sedan hon flyttade in hos oss. Han är mycket mer självsäker och även lydigare. :up:

Jag stängde av värmen för några timmar sedan och ska nu passa på att ta en dusch innan jag slår på den igen. Av någon anledning går det inte få riktigt varmt vatten i duschen om värmen är på, så man får liksom turas om... 😅
Jag borde egentligen prata med HV om en ny blandare.

Ska sedan mata spindlar. Jag fick en leverans med syrsor idag men de var lite sega efter kylan så det har också fått vänta. Ser pigga ut nu! Katten kanske också får en.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund