Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är nog för känslig som person för att jobba på högstadiet egentligen.
Men får påminna mig själv om allt det positiva.

Har joggat. Skönt och vackert men för kallt. (-6)
IMG_7732.webp

Om en stund ska jag fara till grannkommunen och gå till fysioterapeuten. Min psykolog skickade dit mig för att lära mig "basal kroppskännedom". Jag är skeptisk, men gör som vanligt allt psykologen säger att jag ska göra.
Men ja, det behövs nog.
Jag gick på det för typ 300 år sedan, pga Fibromyalgi. Jag hade redan gått mkt liknande saker och Feldenkrais tex som också ökar kroppskännedomen. Så det var inte så mkt nytt för mig eller vissa andra som haft smärtor länge och letat hjälp. Men bland de i gruppen som var nya inom smärtvård blev det mkt nytt och matnyttigt. Tror vi alla ändå tyckte det var värt tiden.
Jag tycker absolut att Feldenkrais och kroppskännedomskurserna hjälpte mig i ridningen också(och i träning av hästar med iom ökad förståelse för deras kroppar). Plus att jag lärde mig sluta hicka genom att söka igenom kroppen efter musklerna och slappna av. Det var lite coolt. :laugh:
Hoppas det hjälper dig! Man kan ju lätt gå och spänna sig utan att man märker det när man inte mår bra mentalt.

Jag gick på det för typ 300 år sedan, pga Fibromyalgi. Jag hade redan gått mkt liknande saker och Feldenkrais tex som också ökar kroppskännedomen. Så det var inte så mkt nytt för mig eller vissa andra som haft smärtor länge och letat hjälp. Men bland de i gruppen som var nya inom smärtvård blev det mkt nytt och matnyttigt. Tror vi alla ändå tyckte det var värt tiden.
Jag tycker absolut att Feldenkrais och kroppskännedomskurserna hjälpte mig i ridningen också(och i träning av hästar med iom ökad förståelse för deras kroppar). Plus att jag lärde mig sluta hicka genom att söka igenom kroppen efter musklerna och slappna av. Det var lite coolt. :laugh:
Hoppas det hjälper dig! Man kan ju lätt gå och spänna sig utan att man märker det när man inte mår bra mentalt.
Jag ska inte gå i en grupp, utan själv med fysion. Vilket känns lite jobbigt, att få all uppmärksamhet, men det är väl säkert fördelen med det också antar jag.
Men har rätt ont i kroppen av ångest, och är spänd, så vore bra att få hjälp med det fysiska också. 😊

Mildare väder idag, -6 och kom lite pudersnö under förmiddagen så det var rakt behagligt att vara ute.

Nyss ätit middag efter dagens andra längre runda med Labradåren. Han levde upp till sitt artistnamn, herregud vad han kan ånga iväg mot luktfläckar. Så det blev dagens projekt, vända varje gång han börjar dra. Det tog inte många repetitioner innan han gick betydligt mer sansat och tog kontakt för att få varsågod vid extra spännande lukter.

Jag vill kalla det en lyckad dag. Han är ju så jävla smart och klok egentligen. :heart Det är bara jag som kört fast i att det ska vara på ett visst sätt och bränt ut både honom och mig på mer uppstyrd träning...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund