Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Upptäckte i morse efter morgonpromenaden att jag glömt mobilen på jobbet så ska snart äta frukost och när vi åker till hästarna ska jag svänga förbi för att hämta den. Ska på fest ikväll men har ingen lust att gå, är temafest så jag får försöka hitta på något, äta middagen och sedan åker jag hem. 🙄

Jag VILL INTE gå till jobbet idag. Chefen är inte inne idag men hon jobbar imorgon. Tror jag ska be om en semesterdag, eller till och med två? En för att sova och en för att vara ledig. jag är verkligen helt körd. Tror det är fyra veckor utan en ledig dag nu, kan vara mer.
Finns det inte regler för sånt hos er? Med veckovila och så?
Det känns som att du om någon skulle behöva ta erbjudandet från advokaten så du får lite pengar och kan vara ledig lite också!

Har varit hos en terapeut som ställde många frågor om min uppväxt och mitt liv och på alla frågor kring vad jag hade känt då så svarade jag att ”Ja, alltså, bra? Jag tror inte jag tänkte så mycket på det.” och hon varade ”Okej, intressant..” och antecknade i sin bok.

Ja, onekligen. Tänker jag då. Man tror man har koll men jag går här ifrån med känslan av att det nog stämmer det där med att vi alla bara är gurkor med ångest.

Jag VILL INTE gå till jobbet idag. Chefen är inte inne idag men hon jobbar imorgon. Tror jag ska be om en semesterdag, eller till och med två? En för att sova och en för att vara ledig. jag är verkligen helt körd. Tror det är fyra veckor utan en ledig dag nu, kan vara mer.
Har ni ingen arbetstidslag eller bryr sig arbetsgivaren inte om den?

Det finns en EU-lag (eller kanske direktiv, inte helt hundra på vad) om veckovila, men den gäller ju inte hos dig.

Du ska inte behöva ta semester för det!

Ryggen är som innan, ungefär. Sov lääääääänge efter den nästan uteblivna natten före så nu mår jag lite bläigt då jag inte ätit eller dricker kaffe förrän nyss. Så jag hoppas det bara är det å inte något mycket allvarligare men tänker inte nojja över det med ångest som följd utan försöker slappna av och se om jag känner mig i fas snart 😊

Snart ska jag stänga av jobbdatorn och ta helg. Är helt psykiskt slut pga diverse orsaker och behöver komma ur huset, så hoppas att dottern vill hitta på nåt när hon kommer med bussen från skolan.

Har typ tagit helg. Snart.
Sen städa lite, ställa fram snacks och fundera på vad vi ska beställa för pizzor. Kommer massa folk och hänger ikväll :)
Jag är min vana trogen jättepirrig, trots att jag känner alla :bag:

Funderar på vad jag ska hitta på till julklappslek på jobbet. Nånting för ca 50 kr som passar typ allt från 25-årig man till 61-årig kvinna. Lutar åt att pyssla ihop nåt fånigt, typ disktrasa med tryck och en tygpåse. Vi får se hur långt inspiration, ork och tid tar mig.

Varför ska det vara så svårt för?

Mvh vill eventuellt plugga men vill definitivt inte ha mer csnlån
Förstår inte heller varför det ska vara så svårt! Men tror det är ett personlighetsdrag, min ena förälder är exakt samma.

Funderar också på att plugga, men vill helst ha ett jobb. Kan tänka mig att plugga om jag skulle få omställningsstöd

Messenger_creation_47F77CC8-DE3A-4C00-A48C-7086F742F6CB.webp
Stod 2 stora paket och väntade på mig när jag kom hem
Från Pippifoder

Så less på jobbet just nu. Jag gillar mitt jobb men blev serverad en rejäl baksmacka att sitta med inför nästa år. Ibland vill man barta gå till de högsta cheferna och lugga dem i örat :mad:

Stämningen bland mina närmsta chefer och kollegor är ganska hätsk uppåt nu.

Fikat med en kompis, fryyyyser 🥶 hatar det här runt nollgradigt råa vädret. Mycket hellre fler minus och snö ❤️ 18.7 grader inomhus så inte direkt för varmt. Sitter med tjock hoodie, tofflor jeans, insvept i en filt. Nu ska hunden få mat så jag kan gå ut med henne vid fem.

Alltså jag älskar hunden men nej tack att ha en på heltid. Jag föredrar mitt älskade gos som inte tar upp lika mycket rum i sängen, går på lådan och är renlig och slafsar inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund