Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Redigerat mitt manus, sakta men säkert börjar det bli en klar andra halva av manuset att skickas ut till testläsare. Fått jättepositiv respons på första halvan av manuset idag av en testläsare så svävar lite på små moln utan att få hybris Men den här testläsaren har specialkunskaper inom ett område som manuset rör sig i så extra kul att han gillar manuset väldigt mycket och tycker jag lyckats bra med många historiska detaljer. :)

Såklart finns det massor att jobba på fortfarande men det finns också delar som är riktigt, riktigt bra vilket jag känner mig glad över. I vår blir det en gedigen redigeringsprocess av hela manuset och sedan lektörsläsning av manusutvecklare till sommaren.Därefter omarbetning igen. Ska låta manuset vila från mitten av december till slutet av februari och då skriva på uppföljaren under tiden!

Satt och pratade i tel med kompis när jag tagit in hästarna och kollade när de åt. Vår lillkompis är verkligen underhållande. Han filtrerar hela boxen som en sån där akvariefisk-mal som gör rent allting. Inte att han har tid att ens titta upp innan allt är uppätet. Mat är livet! 😍😅

Senast jag var där så frågade jag om passtider och när de släpps eftersom det alltid slutar med att jag får åka tillbaka till Sverige för att förnya det. Hon sa att de släpptes en gång i veckan och går åt snabbt, tyvärr kommer jag inte ihåg när, men du kanske kan ringa och fråga så att du slipper sitta och hålla koll? :heart
Sant, jag tror det var klockan åtta på måndagar under pandemin men det kanske är ändrat nu. Jag minns i alla fall att det var precis lika hopplöst då... man undrar ju varför de inte ökar tiderna om efterfrågan fortfarande är lika stor egentligen.
Jag kollar mest dagligen för att se om det dyker upp någon random avbokning, det var så jag fick tiden innan - som jag i min tur var tvungen att avboka. 😅

Sant, jag tror det var klockan åtta på måndagar under pandemin men det kanske är ändrat nu. Jag minns i alla fall att det var precis lika hopplöst då... man undrar ju varför de inte ökar tiderna om efterfrågan fortfarande är lika stor egentligen.
Jag kollar mest dagligen för att se om det dyker upp någon random avbokning, det var så jag fick tiden innan - som jag i min tur var tvungen att avboka. 😅

När jag var där var det rätt många som var där för sista minuten pass, så kändes som att de har skapat en situation där de inte har tid för alla som vill förnya sina pass pga de som tidigare inte fått en tid och sedan tvingats att gå dit för sista minutes 😅

Hoppas du får tag på en tid snart!

• Gilla
Reactions: Sel
När jag var där var det rätt många som var där för sista minuten pass, så kändes som att de har skapat en situation där de inte har tid för alla som vill förnya sina pass pga de som tidigare inte fått en tid och sedan tvingats att gå dit för sista minutes 😅

Hoppas du får tag på en tid snart!

Det löser sig säkert, jag ska oavsett inte resa någonstans förrän tidigast nästa år, men det är ändå så besvärligt. Jag måste ju ordna hela resan ned till London också - att det inte finns en Svensk ambassad någonstans i hela Skottland är nästan lite pinsamt.

Mitt pass gick ut i September och jag har inte lyckats ordna en tid för att förnya det, så jag måste också försäkra mig om att mitt utgågna duger som identifikation. Det gjorde det tidigare i alla fall.
De gör det inte lätt! :cautious:
Ska väl på allvar överväga att ansöka om medborgarskap istället, då får man passet i brevlådan. :D

Putsat 6 av 11 fönster på nedervåningen och torkat flera meter köksluckor/lådor + vitvaror, hatar jul just nu men fint blir det.
Du kan få mina nycklar...

Säger som mamma alltid sagt det blir jul ändå oavsett hur hemmet ser ut. En fd arbets tittade konstigt på mig hur man hann med nöjes saker i december. Hela december handlade om att städa hela hemmet. Gör inte du det? Nä julen kommer nog ändå sa jag.

Det löser sig säkert, jag ska oavsett inte resa någonstans förrän tidigast nästa år, men det är ändå så besvärligt. Jag måste ju ordna hela resan ned till London också - att det inte finns en Svensk ambassad någonstans i hela Skottland är nästan lite pinsamt.

Mitt pass gick ut i September och jag har inte lyckats ordna en tid för att förnya det, så jag måste också försäkra mig om att mitt utgågna duger som identifikation. Det gjorde det tidigare i alla fall.
Ska väl på allvar överväga att ansöka om medborgarskap istället, då får man passet i brevlådan. :D
Risken är tyvärr stor att det inte godkänns. Detta gäller i Sverige.

För att förnya pass utan giltig id-handling måste du ta med en godkänd intygsgivare till passexpeditionen, som kan styrka din identitet. Intygsgivaren måste själv kunna identifiera sig med en giltig id-handling, som till exempel körkort, pass eller nationellt id-kort. Intygsgivare kan vara en nära anhörig som make/maka, sambo, förälder, syskon över 18 år eller myndigt barn.

Risken är tyvärr stor att det inte godkänns. Detta gäller i Sverige.

För att förnya pass utan giltig id-handling måste du ta med en godkänd intygsgivare till passexpeditionen, som kan styrka din identitet. Intygsgivaren måste själv kunna identifiera sig med en giltig id-handling, som till exempel körkort, pass eller nationellt id-kort. Intygsgivare kan vara en nära anhörig som make/maka, sambo, förälder, syskon över 18 år eller myndigt barn.
Jag använde mitt tidigare pass som ID när jag förnyade sist, och det gick ut för fler herrans år sedan. :) Men jag ska givetvis kolla upp det innan jag pyser ned till London.

Du får hoppas på skottsk självständighet för då får ni säkert en ambassad :D Skämt åsido, så är det verkligen en stort projekt att åka ner för bara för att ta ett kort och skriva på några papper... känns som att det borde gå att lösa på annat sätt!

Har också funderat på medborgarskap, hade varit smidigt, men har varken råd eller energi för tillfället.

Du får hoppas på skottsk självständighet för då får ni säkert en ambassad :D Skämt åsido, så är det verkligen en stort projekt att åka ner för bara för att ta ett kort och skriva på några papper... känns som att det borde gå att lösa på annat sätt!

Har också funderat på medborgarskap, hade varit smidigt, men har varken råd eller energi för tillfället.
Men eller hur! Det ser lite dystert ut vid googling men jag ska ringa och fråga för att verkligen få svar. Jag har ingen person som kan intyga någonting och Absolut inte såpass att jag kan be dem flyga ned till London sådär på en höft. Alla länkar jag klickar på hamnar hos svenska Polisen.
I värsta fall får vi väl planera in en Londonresa nästa gång någon familjemedlem kommer över.

Mycket smidigt, men det tar också tid. Minst ett halvår, och jag har verkligen inte orken heller.

Hört från min vän precis. Hon fick inga större svar så allt är fortfarande väldigt oklart.
Det säger ju inte er mycket, men för att svara på frågan ”vad jag gör just nu” så sitter jag och är fascinerad över folks oförmåga att säga vad de menar och stå för vad de sagt. Att inte kunna förklara sig.
När man säger A får man säga B och inse att ord sårar.

Gud vilket luddigt inlägg men det är ungefär vad mitt huvud innehåller just nu. Ludd.

Men eller hur! Det ser lite dystert ut vid googling men jag ska ringa och fråga för att verkligen få svar. Jag har ingen person som kan intyga någonting och Absolut inte såpass att jag kan be dem flyga ned till London sådär på en höft. Alla länkar jag klickar på hamnar hos svenska Polisen.
I värsta fall får vi väl planera in en Londonresa nästa gång någon familjemedlem kommer över.

Mycket smidigt, men det tar också tid. Minst ett halvår, och jag har verkligen inte orken heller.

Det måste ju finnas en lösning, alla kan ju inte ha någon som bara kan komma över sådär...

Jag kan flyga om jag kan träffa nån snygg skotte också! :idea:

Väldigt modfälld över min fot just nu.
Nu har den varit dålig I 8 veckor. Den har varit både bättre och sämre än i dag men den har stadigt blivit lite sämre varje dag nu sedan jag började gå utan kryckor en vecka sedan.

Magnetröntgen har fortfarande inte ens tittat på mina bilder. På onsdag är det 5 veckor sedan.

Jag börjar tänka att jag aldrig någonsin kommer kunna springa igen. Inte ens ta en 30 minuter promenad. Hjärnan spinner iväg och tänker att nu har säkert allt läkt fel så detta är permanenttillståndet. Livet tar liksom slut.
Det hade nästan varit skönare om någon verkligen sa att Nej du får aldrig någonsin ta en promenad eller springa igen. Då hade jag kunnat ställa in alla drömmar och alla saker jag ser fram emot och försökt hitta glädje någonstans. Nu finns glädjen i limbo och jag kan inte göra någonting åt det vad jag än försöker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund