Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss uppstigen efter sovmorgon, rastat vovve och nu äter jag en tidig lunch (nästan brunch, till och med).

Bakade igår men det blev en helt platt och misslyckad limpa fast den jäst jättefint innan den åkte in i ugnen. :down: Får se om jag vågar prova igen under dagen fast med ett annat recept. Glutenfritt bröd är verkligen inte det lättaste.

Det övergår mitt förstånd varför någon med en proppfull frys avstår att äta i drygt ett dygn :( . Det är väl KLART att du inte mår bra på det!!

Jag avstod inte med vilja. Var uppe hela natten stressad till max att hunden skulle kräkas/diarré börja må jättedåligt. Gav henne mat vid halv åtta och var ute och kissade. Sov kanske 1 och en halv timma på soffan, ut och kissa hunden igen vid elva. Hon åkte vid halv tre. Tänkte sova någon timme och vaknade vid halv tre på natten. Då åt jag, sedan gick jag och la mig igen och vaknade vid halv elva. Var verkligen helt slut.

Nu ska jag gå och hämta ut paket

Luktaar badhus i min hall, vilket betyder att grannen har skurat trapphuset med klorin. Igen.
Varför?!
Har pratat med honom om att det varken är nödvändigt för att få det rent eller speciellt bra för miljön. Men ändå gör han det ibland när han tycker det är smutsigt.
Är fint att han städar, men måste han använda klorin?!

Jag måste verkligen köpa en ny köksvåg. Den jag har nu påstår att allting väger ungefär hälften av vad det verkligen väger. Jag har prövat olika matvaror och jo allting väger mindre än hälften. Fattar inte vad som hänt :idea:

Luktaar badhus i min hall, vilket betyder att grannen har skurat trapphuset med klorin. Igen.
Varför?!
Har pratat med honom om att det varken är nödvändigt för att få det rent eller speciellt bra för miljön. Men ändå gör han det ibland när han tycker det är smutsigt.
Är fint att han städar, men måste han använda klorin?!
Hade en vårdtagare i hemtjänsten som skulle ha toan städad med klorin efter varje besök...

Dividerar med mig själv om jag ska ställa mig i kö till ridskolan eller hitta en medryttarhäst.
Finns för- och nackdelar med båda.
Jag röstar för medryttarhäst.
Mycket mysigare att lära känna en häst och få pyssla i stallet och gosa med en häst man känner.
Nu rider inte jag längre, men hjälper till med tömkörning och promenader med en ponny och älskar det. Kan inte föreställa mig att gå på ridskola.

Dividerar med mig själv om jag ska ställa mig i kö till ridskolan eller hitta en medryttarhäst.
Finns för- och nackdelar med båda.
Jag är medryttare, saknar verkligen att ha egen häst. Har funderat på att anmäla mig till ridskola, men har en gång råkat ut för en ridskola med helt fel hästmaterial, jag har ridit länge men är inte speciellt duktig, men när jag var duktigare än hästmaterialet, då blir det inte roligt :down:

Går igenom min frys så jag får plats, och blir av med en massa bröd som ligger där, jag ska helst inte ens äta bröd.

Sitter och försöker få tummen ur och köpa ny mobiltelefon... Verkar vara så att det absolut billigaste är att casha modellen jag vill ha, att binda om abonnemanget hos Telia gav en nästan dubbelt så dyr mobil jämfört med att bara betala den nu O_o

Klart med bullbak!

20251123_140847.webp

Seg dag men har varit ute en sväng. Känner mig lite frusen. Är väldigt trött. Försöker att inte somna på soffan!
Tar nog en kaffe sen.

Tänker på min vän. Det är härligt att ha någon att bry sig om, men samtidigt svårt när man bryr sig så mycket ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund